آموزش کار با چرخ کفه دوزی در کارگاه پرچرم را در این مطلب از سایت پرچرم برای شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم. امیدوارم مانند دیگر آموزش های ارائه شده در سایت از این آموزش هم نهایت استفاده را ببرید. چرخ کفه دوزی یکی از چرخ های خاص و متفاوت است که در کارگاه چرم دوزی استفاده می شود و اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

 

آموزش چرخ کفه دوزی

این چرخ نیز مانند دیگر چرخ ها دارای دستگیره سرقائم، پیچ تنظیم گام که دارای اهرم قفل می باشد، پیچ تنظیم فشار نخ هست که هر چه به سمت راست بچرخانید نخ سفت تر و هر چه به سمت چپ بچرخانید نخ شما شل تر می شود. باید از تمام قسمت ها نخ را رد کنید تا چرخ تاب نخ را کنترل کند. میزون بند این چرخ با دیگر چرخ ها متفاوت است و بیشتر تنظیماتش با آلن است و یک پیچ ساده دارد که جهت چپ و راست را می توانید با آن تنظیم کنید.

 

اما بخش مهم این چرخ، بخش بازویی و کمپلت و ماسوره آن است. کمپلت این چرخ در کف کار قرار دارد و به صورت عمودی است اما کمپلت در چرخ های دو پایه یا بطر در قسمت پهلو قرار دارد و جهت کمپلت به سمت چپ است. نکته ی بعدی ماکوی چرخ است که مانند بقیه ماکوها نیست و بسیار ساده تر است از لحاظ ظاهر که در ویدئو می توانید مشاهده کنید و فنر ندارد و دارای یک قفل است که با آن می توانید ماکو را تنظیم کنید.

 

چرخ کفه دوز هم مانند دیگر چرخ ها تنظیمات کلفت دوز و نازک دوز دارد و به صورت نرمال نشانگر دارد و هر چه به سمت پایین تر بروید کلفت تر و هر چه به سمت بالا بروید نازک تر دوخت می شود.نکته ی دیگری که وجود دارد این است که در حالت بازویی نمی توانید به صورت نشسته کار کنید و حتتما باید ایستاده باشید چون چرخ بلندی است و زانویی ندارد و به جای زانویی از پدال استفاده شده است که می توانید آموزش دوخت را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

 

برگشت به بالا