ست کردن رنگ ها

اصول ست کردن رنگ ها یکی از مسایل مهمی است که هر فردی که علاقه دارد تیپ و استایل شیکی داشته باشید باید درباره آن بداند و این نکات را رعایت کند تا بتواند ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد. رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در روحیه و شادی ما دارد و جالب است که بدانید رنگ های خردلی و قهوه ای که جزو رنگ های گرم دسته بندی می شوند باعث ترشح دوپامین در بدن می شود، که نشاط و شادی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

رنگ های سرد مثل آبی باعث ترشح هورمون اوکسی توسین می شود، که آرامش را به شما هدیه می دهد. رنگ ها می توانند تاثیر خارق العاده ای در روحیه شما داشته باشند پس بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اصول ست کردن رنگ ها بدانید.

 

استایل با طیف رنگی مونوکروم و یا سفید، طوسی و همچنین رنگ های سرد و خنثی را می توانید با استفاده از کیف و یا کفش، به رنگ گرم مثل زرشکی، قهوه ای، سبز تیره، بسیار زیبا و چشم نواز کنید.

 

اصول ست کردن رنگ ها

 

ست کردن رنگ ها

رنگ صورتی

اگر نمی دانید لباس صورتی را با چه رنگی ست کنید بهتر است آن را با سفید، طوسی، آبی فیروزه ای و قرمز هماهنگ کنید. سبز کم رنگ نعنایی نیز برای ست کردن با لباس صورتی مناسب است.

 

رنگ خاکستری

صورتی اگر هوشمندانه استفاده شود، می تواند میکس فوق العاده ای با خاکستری بسازد. ترکیب صورتی و خاکستری نسبت به ترکیب صورتی و سفید، بسیار سنگین تر و با وقار تر است. ترکیب رنگی زرد و خاکستری، حس لوکس و شیک بودن را منتقل می کند. این ترکیب برای پاییز و زمستان فوق العاده است.

 

خاکستری و بنفش از ترکیب های فوق العاده ای است که بخصوص به خانم ها توصیه می کنیم. همچنین ترکیب قرمز با خاکستری فوق العاده مهیج و پر انرژی است.

 

رنگ قرمز
لباس قرمز را میتوانید با رنگ های زرد، آبی، سفید و مشکی ست کنید اما پیشنهاد ما به شما همان ترکیب دوست داشتنی قرمز و مشکی است.اگر در انتخاب لباس فردی جسور هستید، لباس قرمز روشن را می توانید با رنگ های خنثی کرم، سفید و طوسی به آسانی ست کنید. این رنگ با آبی و سبز روشن هم ترکیب خاصی به وجود می آورد.

 

رنگ بنفش
لباس بنفش قابل ست شدن با رنگ های صورتی، یاسی، طوسی، طلایی و زرد است. زمانی که عصبی یا خسته هستید لباسی با رنگ بنفش بپوشید زیرا بنفش رنگی بسیار آرام کننده است، ترکیب بنفش با رنگ زرد به آن احساس شادی می دهد و خلق و خوی و روحیه شما را تقویت می کند.

 

رنگ نارنجی
لباس نارنجی را باید با رنگ های بنفش، ارغوانی، مشکی ست کنید تا به استایل ایده آل تان برسید. رنگ های نارنجی با بیشتر سبزها مانند سبز پررنگ و یشمی هماهنگ می شوند و ترکیبی برازنده ایجاد می کنند.

 

رنگ آبی
لباس آبی کمرنگ را با رنگ های زرشکی، بادمجانی و سفید ست کنید. لباس آبی پررنگ را میتوانید با رنگ های زرد، قرمز، مشکی و طوسی هماهنگ کنید.

 

رنگ سبز

لباس سبز قابل ست شدن با رنگ هایی همچون زرد، طوسی، مشکی و خردلی است کنید اما بهترین ترکیب سبز و لیمویی است. همچنین رنگ سبز و بلوطی در کنار هم بسیار عالی و زیبا به نظر می رسند و برای افراد دچار گرفتگی یا فشار خون بالا مناسب است.

 

سبز یشمی یا آبی روشن با ارغوانی با بیشتر پوست ها همخوانی دارد و سبب روشن تر به نظر رسیدن رنگ پوست شما می شود و این ترکیب رنگ استرس را کاهش می دهد.سبز پررنگ و یشمی با رنگ های نارنجی و قهوه ای هم هماهنگ می شود.

 

رنگ زرد
لباس هایی که زرد رنگ هستند را باید با رنگ ها سرمه ای، بنفش، قرمز و مشکی هماهنگ کنید.

 

رنگ سرخابی

سرخابی یا اصطلاحاً صورتی پر رنگ با طوسی، زرد، قهوه ای و سبز روشن ست می شود. برای اینکه تندی رنگ سرخابی را خنثی کنید می توانید این رنگ لباس را با لباسی به رنگ آبی لاجوردی بپوشید.

 

رنگ سفید
لباس های سفید رنگ را با هر رنگی که دوست داشته باشید میتوانید ست کنید اما بهترین رنگ ها قرمز، مشکی، کاربنی، جگری و لیمویی هستند. ترکیب رنگ سیاه و سفید، بهترین میکس برای مینیمالیست هاست. هرگاه بخواهید استایل خود را در سبک ساده گرایی پیش بیرید، بهترین و پرکاربرد ترین ترکیب رنگ، سیاه و سفید است.

 

رنگ خردلی

لباس های خردلی را می توانید با رنگ بادمجانی، سبز تیره، سرمه ای، خاکی، بنفش، صورتی، قهوه ای، زیتونی، مشکی و سفید ست کنید. لباس خردلی را با یک پیراهن یا شلوار خاکی رنگ ست کنید و بپوشید. همچنین رنگ خردلی با رنگ آبی جین و طیف های دیگر رنگ آبی به خوبی ست می شود.

 

رنگ قهوه ای
لباس های قهوه ای را با رنگ های کرمی، بژ، خردلی و مشکی میتوانید ست کنید اما بهترین ترکیب همان کرم و قهوه ای است.

 

ست کردن رنگ ها

 

طیف رنگی را فراموش نکنید

هر رنگی درجات مختلفی دارد. ممکن است تیره یا روشن‌تر باشد. اگر می‌خواهید لباسی را ست کنید، بهتر است در ست خود از درجات مختلف رنگ‌های انتخابی‌تان استفاده کنید. مثلا یکی از لباس‌ها درجه‌ی تیره‌تر و دیگری درجه‌ی روشن‌تری داشته باشد.

 

به عنوان مثال ممکن است بخواهید کراوات طلایی پررنگ را با پیراهن آبی روشن و شلوار مشکی یا خاکستری ست کنید. رنگ طلایی پررنگ درجه‌ی تیره‌تری نسبت به آبی روشن خواهد داشت.


می‌توانید از رنگ‌های لباس خود عکس سیاه و سفید بگیرید. این کار به شما درجه‌ی رنگ‌های انتخابی‌تان را بهتر نشان می‌دهد. در نهایت می‌توانید بهتر این درجات را با هم ست کنید (مثلا درجه‌ی تیره با درجه‌ی روشن‌تر).

 

نکات مهم

1- در ست کردن رنگ های لباس، قانون کلی وجود ندارد و شما می توانید با خلاقیت استایل شیک و زیبایی داشته باشید. فراموش نکنید که آراسته و مرتب بودن و همچنین خوشبو بودن از نکات مهم زیبا و جذاب به نظر رسیدن می باشد.

 

2- برای ست بیرون نهایتا از سه رنگ استفاده کنید. این سه رنگ شامل رنگ خنثی ست‌تان نیز می‌شود. با این کار می‌توانید مطمئن شوید ست لباس‌تان زیادی رنگارنگ نیست.


3- یک راه مناسب برای اینکه کمی رنگ را در ست لباس‌تان افزایش بدهید، استفاده از رنگ در لوازم یا پوشیدنی‌های فرعی است که باید با رنگ اصلی‌ ست‌تان ترکیب خوبی تشکیل بدهد. مثلا می‌توانید گوشواره‌ی زرد را با بلوز سبز یا کراوات آبی را با پیراهن قرمز ست کنید. همچنین در یک استایل با تن خنثی می توانید از یک کیف چرم با تناژ رنگی متفاوت و گرم استفاده کنید که به ظاهر شما رنگ و جذابیت ببخشد.



4- فراموش نکنید که شما آزادید که هر چه دوست دارید، بپوشید. تا وقتی که شما ست لباس خود را دوست داشته باشید، نظر دیگران چه اهمیتی دارد؟!


5- از پوشیدن دو رنگی که خیلی به هم نزدیک‌اند، خودداری کنید. اگر خواستید به این شکل لباس خود را ست کنید، از رنگ کاملا یکسان استفاده کنید یا یک تن خنثی برای ست خود انتخاب کنید. ست مونوکروم این روزها به شدت طرفدار پیدا کرده است و می توانید از این ست رنگی هم استفاده کنید که به شدت زیبا و چشم نواز است.


 

 

 

برگشت به بالا