کیف چرم طبیعی

 

کیف چرم طبیعی براساس نوع چرمی که در تهیه آن به کار رفته ظاهر متفاوتی دارد و انواع چرم براساس طرح و یا نوع چاپ شان اسم های مختلفی دارند که بهتر است با آنها آشنا شوید. کیف های چرم علاوه بر ماندگاری و کیفیت بالایی که دارند مدل های متنوع و رنگ های بسیار زیبایی نیز دارند که در ادامه طرح ها یا نوع چاپ چرم های طبیعی را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

 

انواع چاپ چرم

 

 

چرم افكت (ابرو بادی) : همانطور که از نام آن پیداست ، شکلی شبیه به طرح ابر و باد دارد .رنگ آبی کیف چرم طبیعی مدل پرستش دخت تولیدی پرچرم از این نوع چرم ساخته شده است .

 

کیف چرم افکت

 

چرم ورنی : این نوع چرم از پوست گاو و گوساله ساخته می شود و توسط لعاب لاکی سطح آن را براق تر می کنند . که مناسب ساخت کیف و کفش چرم می باشد و طرفداران زیادی هم دارد.

 

کیف چرم ورنی

 

چرم بروشاو : این نوع چرم دارای سطحی نیمه براق است ، در واقع چرم برشاو نیمه ورنی است . از آن در تولید کیف و کفش و لباس استفاده می شود .

 

 

چرم الگانت (شبرو) : این نوع چرم از بالاترین لایه پوست (top grain) به دست می آید و از مرغوب ترین نوع چرم موجود در بازار به حساب می آید. ظاهری لوکس و جذاب دارد و به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارد.این نوع چرم که از پوست گاو یا بز به دست می آید و سطح کمی براق دارد.

 

کیف چرم الگانت

 

چرم فلوتر (شرانک) : این نوع چرم از پوست گاو تهیه می شود و مقامت بسیار بالایی دارد . طرح این نوع چرم بسیار طبیعی است ، و در میان تولید کنندگان کیف چرم از محبوبیت بالایی برخوردار است . از این نوع چرم نیز برای ساخت کیف و کفش و کمربند نیز استفاده می شود.
 

کیف چرم فلوتر

 

چرم کوروکو : این نوع چرم طرحی شبیه به پوست کروکودیل و یا پوست مار دارد. و به صورت چاپی روی چرم ایجاد می شود . که طرحی بسیار شیک و خاص است .

 

چرم کروکو

 

چرم چاپ پریما ( روکو) : این نوع چرم طرحی ست که توسط دستگاه های پرس بر روی چرم گاوی انداخته می شود و به نوعی مشابه چرم کروکو می باشد .کیف دوشی مدل پرنا و کیف اداری مدل خشایار از این نوع پوست چرم ساخته شده است .

 

کیف چرم روکو

 

 

چرم نبوک : این نوع چرم از بیرونی ترین لایه پوست گاو یا گوساله تهیه می شود و از آنجایی که هرچه به سطح پوست حیوان نزدیک تر شویم تراکم و مقاومت آن بالاتر می رود ، در نتیجه چرم نبوک بسیار مقاوم است . این نوع چرم پرز های کمتری نسبت به چرم جیر و اشبالت دارد .

 

کیف چرم نبوک

 

چرم اشبالت : این نوع چرم از لایه دوم ( میانی ) پوست گاو یا گوساله به دست می آید . سطحی پرزدار دارد و از مقاومت بالایی برخوردار است ، از این نوع چرم در تهیه مصنوعات چرمی استفاده می شود.همچنین از چرم اشبالت به عنوان آستری کیف های چرمی نیز استفاده می شود .به عنوان مثال قسمتی از آستر کیف مدل خاتون از اشبالت تهیه شده است .

 

کیف چرم اشبالت

 

چرم جیر : این نوع چرم از پایین ترین و داخلی ترین لایه پوست تهیه می شود و حالت مخملی دارد . پرز های موجود در این نوع چرم کوتاه و نسبت به چرم اشبالت کمتر است .همچنین سطح آن به نسبت چرم اشبالت سیقل داده شده و نرم تر است . از این نوع چرم نیز برای آستری کیف های چرمی استفاده می شود .

 

کیف چرم جیر

 

پوست ماهی : همانطور که از نام آن پیداست ، این نوع چرم طبیعی از پوست ماهی تهیه می شود . مناسب ترین حیوانات آبزی برای تولید این نوع چرم ، کوسه ها هستند. چرم شاگرین که از پوست کوسه تهیه می شود معروف ترین پوست چرم این دسته می باشد .

 

چرم پوست ماهی

برگشت به بالا