تمیز کردن کیف چرم

 

کیف چرم یکی از چیزهایی است که خانم ها و آقایان به آن علاقه بسیاری دارند و هر قشری از خرید و داشتن کیف چرم لذت می برد. کیف چرم به دلیل ماندگاری بالا، سال های سال عمر می کند اما در این میان روش نگهداری و همچنین تمیز کردن کیف چرم بسیار مهم است و اگر نکات ارائه شده در این مطلب از سایت پرچرم را دقیق انجام دهید می توانید کیف خود را سال های سال، سالم و باکیفیت، درست مثل روز اولی که آن را خریداری کرده اید، استفاده کنید.

 

روش تمیز کردن کیف چرم

برای پاک کردن وسایل چرم مانند کیف، کوله پشتی و ... استفاده از سفید کننده ها و یا محلول هایی که دارای آمونیاک است اشتباه است، زیرا سطح رویی چرم را از بین می برد و یا لکه دار می کند.

 

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن چرم:

یک لیوان آب جوشیده شده ملایم
شامپو بچه یا یک شوینده ملایم
یک بطری اسپری
پارچه نرم و یا حوله تمیز
پارچه مخصوص تمیز کردن عینک یا پنبه
برس بسیار نرم
براق‌کننده مناسب

 

کیف چرم زنانه



در ادامه مراحل تمیز کردن چرم را به صورت کاملا اصولی به شما همراهان گرامی آموزش می دهیم. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

 

گرد و غبار را با برس پاک کنید

با یک برس نرم به آرامی روی سطح چرم بکشید تا گرد و غبار و کثیفی ها به صورت کامل پاک شود.

 

خالی کردن کیف

تمام وسایل داخل کیف را خالی کنید، در آخر کیف را برعکس کرده و تکان دهید تا گرد و غبار و تکه های زباله از داخل کیف خارج شود.

 

آماده کردن محلول تمیز کننده

برای این کار لازم است که آب جوشیده شده را با شامپو بچه یا یک شوینده ملایم مخلوط کنید تا یه محلول کاملا شفاف به دست بیاید. 12 قطره شامپو یا شوینده برای یک لیوان کوچک آب جوشیده شده کافی می باشد.

 

محلول را داخل بطری اسپری بریزید

بهتر است برای اینکه محلول به صورت یکنواخت بر روی کیف پخش شود آن را داخل یک بطری اسپری بریزید، زیرا با لیوان نمی توانید مقدار مناسبی از محلول را بر روی کیف بریزید و قطعا مقدار زیادی از محلول روی کیف می ریزد.
 

از پارچه مخصوص عینک استفاده کنید

با استفاده از پنبه یا دستمال های مخصوص عینک با حرکت های دایره ای محلول را از روی کیف پاک کنید. تمام قسمت های کیف را به خوبی پاک کنید و همچنین فراموش نکنید که قسمت زیر کیف را هم تمیز کنید. یراق آلات را نیز تمیز کنید تا دوباره شفاف و براق شوند.
 

براق کردن کیف

در آخر با استفاده از یک براق کننده مخصوص چرم که به صورت واکس یا اسپری می باشد، کیف خود را براق کنید. با حوله نرم براق کننده را در سطح کیف پخش کنید و به آرامی کیف را دستمال بکشید.

 

کیف چرم مردانه


 

این نکات را به خاطر بسپارید

 

1- کیف های چرم به مرور زمان دچار کثیفی می شوند، سعی کنید هفته ای یک بار کیف خود را تمیز کنید تا از تجمع لکه و کثیفی جلوگیری کنید.
 

2- داخل کیف هم به دلیل قرار دادن وسایل مختلف قطعا کثیف می شود بهتر است ماهی یکبار داخل کیف را تمیز کنید و آستر کیف را با برس تمیز کنید تا از گرد و غبار و آلودگی پاک شود.

 

3- اگر لکه ای بر روی کیف ایجاد شد ماننده لکه جوهر یا مواد غذایی خیلی سریع آن را با مواد پاک کننده مخصوص چرم تمیز کنید و اجازه ندهید که لکه قدیمی شود و در تار و پود چرم نفوذ کند که در این صورت پاک کردن آن سخت و یا غیرممکن می شود.

 

4- هرگز از دستمال مرطوب و یا پد الکلی برای تمیز کردن چرم استفاده نکنید زیرا این محصولات دارای مواد شیمیایی هستند و به چرم آسیب می زنند.

 

5- برای پاک کردن جوهر حتما از محلول مخصوص پاک کردن جوهر استفاده کنید.


6- به جای محلول شامپو بچه یا مایع دستشویی ملایم، می‌توانید از تمیزکننده‌های مخصوص کیف چرم استفاده کنید.

 

7- زمانی که دست خود را کرم زده اید از دست زدن به کیف چرم خودداری کنید.

 

8- اگر کیف مجلسی چرم زنانه دارید بعد از هر جشن و یا میهمانی، کیف را تمیز کرده و داخل پوشش اصلی اش بگذارید.


9- هرگز کیف را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا باعث تغییر رنگ و خصوصیات ظاهری چرم می شود و زیبایی سابق را نخواهد داشت.

برگشت به بالا