حقایقی درباره چرم وجود دارد که قطعا شما آن را نمی دانید و برای شما جالب خواهد بود. هر چیزی در دنیا دارای یک تاریخچه است و صنعت چرم در این میان دارای تاریخچه ای بسیار کهن می باشد و همچنین استفاده از چرم فقط به تولید کیف و کفش و لباس ختم نمی شود. قطعا تاکنون یک وسیله چرم مثل کیف چرم یا کفش را خریداری کرده اید اما حقایقی عجیب درباره چرم، این صنعت چند میلیارد دلاری را نمی دانید، پس ما را تا انتهای این مطلب از پرچرم همراهی کنید.

 

حقایقی درباره چرم که نمی دانید

 

درآمد صنعت چرم

به دلیل محبوبیت و دوام چشمگیر این ماده با ارزش، جای تعجب ندارد که صنعت چرم درآمد سالانه بیش از 53 میلیارد دلار دارد. این میزان به طور شگفت انگیزی بالاتر از قهوه ، چای ، برنج ، لاستیک ، پنبه و شکر است. کفش های چرمی 60% این درآمد را شامل می شوند .

 

 

کاغذ دیواری های چرمی

در دوره ای از چرم به عنوان کاغذ دیواری استفاده می شده است .در قرن 17 جزئی از مد و فشن بوده است که از کاغذ دیواری های چرمی برای خانه استفاده شود. در خانه هایی مانند فلورانس ( شهری در ایتالیا) و ونیز رواج داشته است .

 

انواع چرم

 

شما می توانید چرم ماهی سالمون تهیه کنید !

شما می توانید چرمی را بخرید که از پوست ماهی آزاد تهیه شده است.این چرم به رنگ ماهی قزل آلا نیست .این چرم بسیار با دوام است و ظاهری منحصر به فرد دارد و در ایسلند و نروژ بسیار محبوب شده است. در سایر کشور ها از جمله انگلیس یا نروژ شناخته شده نیست .

 

چرم ماهی سالمون

 

توپ های گلف زمانی از چرم پُر شده با پَر ساخته می شده است !

در اوایل قرن نوزدهم توپ های چوبی گلف با چرم جایگزین شدند .این گلوله های چرمی جدید ، به وسیله پَر ، پُر شده بودند.

 

توپ گلف چرم

 

چرم بافت خود را بر اساس محیط اطرافش تغییر می دهد.

از آنجا که چرم حاوی منافذ است ، بافت و شکل ظاهری آن بر اساس محیطی که در آن قرار گرفته است ، تغییر می کند. بنابراین در یک محیط نسبتا مرطوب ، چرم نرم تر می شود .و همچنین در یک محیط خشک تر ، چرم سخت تر می شود .در نتیجه بهتر است ، اقلام چرمی خود را در یک محیط مناسب نگهداری کنید .

 

بافت چرم

 

چرم فقط از پوست گاو تهیه نمی شود !

تحقیقات نشان داده است که 65% چرم از گاو تهیه می شود.درحالیکه 15% از گوسفند ، 11% از خوک و 9% از بز است .و کمتر از 0.02% از سایر حیوانات تهیه می شود. جالب است بدانید که منحصر به فرد ترین و جالب ترین محصولات چرمی از غیر معمول ترین پوست ها ایجاد می شود.

 

چرم کروکدیل

 

ویژگی های منحصر به فرد چرم 

اگر به این موضوع فکر کرده اید که چرا مردم همیشه صندلی های چرمی را ترجیح می دهند ، فقط به دلیل زیبایی نیست. این ماده ی کاملا تطبیق پذیر ، دارای خصوصیات عایق طبیعی ، مقاوم در برابر پارگی ، سایش و سوراخ شدن و نفوذ پذیری در برابر بخار آب است. در حقیقت ، مبلمان و صندلی های چرمی هنوز به نوعی، غیر قابل تعویض هستند !

 

مبلمان چرم

 

سفید ، دشوار ترین چرم برای تولید

به طور کلی چرم ، ماده ای بسیار زبر و سخت است. اما این ویژگی یک نقطه ضعف نیز دارد ، زیرا رنگ آمیزی همه ی پوست ها آسان نیست، به خصوص در مورد چرم سفید، زیرا عمل رنگ آمیزی چرم را مستعد ترک خوردگی می کند و باعث می شود که چرم حالت نگیرد.

 

چرم سفید

 

لباس موتور سواران مسابقه ای برای حفاظت از آنها


کت های چرمی همیشه برای استایل و زیبایی پوشیده نمی شوند. آنها همچنین برای حفاظت و ایمنی استفاده می شوند. به عنوان مثال موتور سواران حرفه ای برای کاهش صدمات ناشی از تصادفات ، اغلب از آنها استفاده می کنند. کت چرمی وسیله ای احمقانه برای محافظت در برابر آسیب های ناشی از تصادفات نیست، زیرا مطمئنا می تواند خطر آسیب را کاهش دهد. پوشش چرمی یک مانعی بین بدن موتور سوار و زمین ایجاد می کند. این یکی از دلایل انتخاب پوشش چرمی برای موتور سواران است.

 

لباس چرم موتورسواری

 

قدمت چرم 

نتایج به دست آمده از نقاشی ها و مصنوعات مصر باستان نشان می دهد که 5000 سال قبل از میلاد مسیح ، از چرم برای صندل ، لباس ، دستکش ، سطل ، بطری ، کفن برای دفن مردگان و تجهیزات نظامی استفاده می شده است.

 

قدمت چرم

برگشت به بالا