با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان خرید شال گردن و کلاه مناسب و همچنین لباس های گرم بسیار لازم و ضروری می باشد زیرا هم بدن شما را گرم نگه می دارد و باعث زیبایی استایل شما می شود. به دلیل تنوع در جنس و همچنین مدل و رنگ شال گردن ست کردن آن کار سختی نیست و باید در انتخاب و خرید کلاه و شال گردن زمستانی مدل و فرم صورت و یا رنگ پوست تان را هم در نظر بگیرید.

 

آشنایی با مدل های کلاه و شال گردن

در استایل های رسمی و حتی کژوال استفاده از شال گردن بسیار ضروری به نظر می رسد و یکی از آیتم های کاربردی می باشد. زیرا هم باعث گرم شدن شما می شود و هم جذابیت استایل تان را بالاتر می برد. از بین جنس های مختلف استفاده از شال های بافتنی برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب به نظر می رسد و حتی جنس مخمل هم می تواند شما را گرم نگه دارد و ظاهری متفاوت را برای شما رقم بزند.

 

کلاه‌های زمستانی شامل آویاتور یا خلبانی، خزدار، بینی (Beanie)، فدورا و فرانسوی می‌شود. کلاه‌های خزدار به قراقی هم مشهور هستند و انواع زنانه و مردانه آن با تیپ و ظاهر کلاسیک به راحتی هماهنگ می‌شوند.

 

کلاه‌های آویاتور یا خلبانی، گوش های شما را به راحتی می پوشاند و به کلاه‎‌های روسی شبیه هستند. کلاه‌های بینی هم مدل‌های شیک و جذابی هستند که قشر جوان و نوجوان به آنها علاقه زیادی دارد. این کلاه‌ها در مدل ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در استایل‌های کژوال و اسپرت به کار برد. کلاه فدورا که با نام کلاه شاپو هم شناخته می‌شود جنس پشمی و لبه‌های کوتاه پهن دارد. این کلاه ها مختص دو جنس می باشد و بیشتر در استایل کلاسیک از آنها استفاده می شود. کلاه‌های فرانسوی در یک استایل کلاسیک با بوت‌های پاشنه‌دار همراه با پالتو یا بارانی بلند ظاهری فوق‌العاده شیک و جذاب را رقم می زند.

 

شال گردن دخترانه

 

انتخاب و خرید شال گردن و کلاه مناسب

 

با انواع مختلف شال و کلاه آشنا شدیم و حال نوبت به خرید این آیتم می شود. در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند بهترین و با کیفیت ترین شال و کلاه را انتخاب و خریداری کنید و با ظاهری جذاب و متفاوت از پاییز و زمستان لذت ببرید. می توانید شال و کلاه را جداگانه خریداری کنید و یا از ست های موجود در بازار خرید خود را انجام دهید. خرید شال گردن و کلاه مناسب و شیک در فصل پاییز و زمستان می تواند استایل شما را از یکنواختی نجات دهد.

 

رنگ پوست

هر لباس و یا آیتمی که خریداری می کنید باید با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد تا ظاهرتان را جذاب تر نشان دهد. اگر پوست روشنی دارید می توانید تقریبا هر رنگی را انتخاب کنید اما رنگ های تناژ صورتی خیلی کم رنگ ظاهر شما را بی حال نشان می دهد. برای پوست هایی که تناژ زرد دارد مانند پوست گندمی بهتر است رنگ های زرشکی، آبی تیره، سبز لجنی و ... را انتخاب کنید که ظاهرتان را با نشاط و جذاب نشان دهد.

پوست های تیره می توانند از رنگ های روشن و همچنین رنگ های تناژ متوسط استفاده کنند، مانند سفید و کرم و آبی روشن و حتی خردلی و سبز روشن. این رنگ ها شما را خاص تر و زیباتر نشان می دهد.

 

فرم صورت

فرم صورت در انتخاب شال و کلاه مناسب بسیار اهمیت دارد. صورت های قلبی شکل می توانند از انواع کلاه ها استفاده کنند اما کلاه های لبه پهن و خمیده برای آن ها مناسب نیست. کسانی که صورت گرد و گونه های برجسته دارند از کلاه های نامتقارن استفاده کنند و سعی کنند کلاهی انتخاب کنند که لبه های خمیده نداشته باشد. اما کسانی که صورت بیضی شکل دارند می توانند از کلاه هایی با لبه پهن و همچنین کلاه های بافتنی منگوله دار استفاده کنند. کلاه های لبه دار هم برای صورت های مربعی پیشنهاد می شود.


 

شال گردن شیک

 

سایز و اندازه

سایز و اندازه شال بسیار مهم است زیرا باید اندازه ی آن به گونه ای باشد که بتوانید حداقل یک بار آن را دور گردن تان بپیچانید. باید اندازه مناسبی را خریداری کنید تا بتوانید مدل های مختلفی از شال گردن را با توجه به استایلی که دارید، انتخاب کنید. مثلا آن را گره بزنید یا دور گردن بپیچید و یا به صورت ساده استفاده کنید. برای خرید کلاه هم باید به اندازه آن دقت کنید که کاملا اندازه سر شما باشد و گوش هایتان را به خوبی بپوشاند.
 

 

جنس و کیفیت

کلاه های بافتنی انتخاب خوبی برای پاییز و زمستان هستند به شرطی که داخل کلاه یک آستر وجود داشته باشد که با راحتی سرما را عبور ندهد. شال و کلاه بافتنی و یا پشمی انتخاب بسیار مناسبی برای روزهای سرد پاییز و زمستان به شمار می رود.
 

 

ست کردن شال و کلاه

اگر شما از لباس های ساده و بدون طرح استفاده می کنید بهتر از شال و کلاهی که خریداری می کنید طرح دار باشد زیرا جذابیت استایل شما را بالاتر می برد. و اگر لباس شما طرح دار و شلوغ است از نوع شال و کلاه بدون طرح و ساده استفاده کنید زیرا به کار بردن دو آیتم طرح دار در استایل شلوغ کاملا اشتباه است و ظاهر شما را شلخته نشان می دهد.
 

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد اگر به دنبال خوش تیپی در پاییز هستید می توانید مقاله ایده هایی برای خوش تیپی در پاییز را مشاهده کنید.

برگشت به بالا