کیف های دستی

 

2-1. کیف دستی زیپی ( کیف Pouch ) : این نوع کیف های دستی از قسمت بالایی توسط زیپ باز و بسته می شوند . در زمان قرون وسطی ، این نوع کیف ها توسط بند در قسمت بالایی بسته می شدند اما اکنون به صورت زیپی هم در حال استفاده می باشند .

 

2-2. کیف کلاچ (Clutch  ) : این نوع کیف های زنانه دستی بدون بند طراحی شده اند ، تا به صورت دستی یا در زیر بازو حمل شوند . مناسب استفاده میهمانی و مجلسی می باشند .

کیف چرم برند پرچرم مدل پرسون از این دسته کیف ها می باشد .

2-3. کیف پاکتی ( Envelope Clutch ) : مشابه کیف های کلاچ می باشد ، با این تفاوت که توسط زیپ بسته نمی شوند . انتخابی مناسب برای افرادیست که بسته شدن کیف توسط مگنت را ترجیح می دهند . شکلی شبیه به پاکت نامه ( قسمت بالایی مثلثی شکل ) دارند .

 

2-4. کلاچ جعبه ای ( Box Clutch ) : شکل دیگری از کیف های کلاچ است ، همانطور که از نام آن پیداست ، ظاهری شبیه به جعبه دارد. و برای زیبایی بیشتر این کیف ها را با چرم یا مواد اکلیلی و براق می سازند . برای استفاده در مجالس گزینه ای بسیار مناسب برای خانم های شیک پوش می باشد .

 

2-5. کیف پول کلیپسی ( Kiss Lock Clutch )  : این کیف های همیشه مد برای حمل اکسسوری های مینیمال ، پول خرد و سایر لوازم کوچک استفاده می شود ، در طرح ها ، سایز ها و رنج قیمت های مختلف ساخته شده اند .

 

2-6. کیف های Minaudière: نوعی دیگری از کیف های جعبه ای هستند که کاربرد مجلسی و رسمی دارند و برای مهمانی های شبانه استفاده می شوند . و اکثرا با جواهرات براق ساخته شده اند .

 

2-7. کیف دستبندی Bracelet ) ) : این نوع کیف های دستی زنانه ، طوری ساخته شده اند که به دور دست چفت می شوند . از این رو به آنها کیف های دست بندی می گویند .

 

2-8. کیف برمودا (Bermuda Bag  ) : این نوع کیف دستی ، غالبا دارای یک شکل گرد یا بیضی شکل است و دارای یک دسته ی چوبی می باشد . این نوع کیف های کلاسیک ، استفاده مجلسی و مهمانی دارند .

 

2-9. کیف گره ای ( The Knot ) : این نوع کیف که بیشتر در ژاپن محبوبیت دارد ، اکثرا با پارچه ساخته می شود . برای خرید روزمره مناسب است ، البته جنس چرمی آن کاربرد مجلسی هم دارد .

 

2-10. کیف بوستون (Boston Bag ) : این نوع کیف های دستی بشکه ای شکل که در جنس های متفاوتی مثل چرم مصنوعی و طبیعی و ... ساخته می شوند وابسته به نوع طرح و جنس آنها مورد استفاده روزمره ، مجلسی و حتی برای باشگاه قرار می گیرند .

 

2-11. کیف دکتر ( Doctors Bag) : در زمان های قدیم ، پزشکان برای حمل وسائل پزشکی خود از کیف های چرمی استوانه ای شکلی استفاده می کردند که به صورت قفلی از قسمت بالای کیف باز و بسته می شده است . از آن رو ، این نام بر روی این مدل کیف باقی مانده است .

 

2-12. کیف آکاردئونی : این نوع کیف های جادار ، دارای چندین تبله ( قسمت زیرین کیف ) هستند. مناسب برای افرادی که وسائل زیادی را با خود حمل می کنند . به دلیل داشتن چندین تبله به آنها کیف های آکاردئونی می گویند .

کیف پول چرم مدل نرگس از این مدل کیف ها می باشد .

 

2-13. کیف ذوزنقه ای : این کیف های محبوب و پرطرفدار ، در دو طرف خود دارای بخش اضافی به صورت تزئینی یا جیب هستند که شکلی ذوزنقه ای را تشکیل می دهد. اغلب در قسمت زیرین خود دارای استوک هستند که به این کیف حالت ایستایی می دهد و این کیف را مجلل تر می کند .

برگشت به بالا