خرید پالتو زنانه و دخترانه مناسب یکی از دغدغه های اصلی بانوان در فصل پاییز و زمستان می باشد. لباس های زمستانی تنوع بی نظیری دارند. پالتو، کاپشن، سویشرت، پافر و ... فقط چند نمونه از مدل های لباس های مخصوص پاییز و زمستان می باشد. پالتو نسبت به دیگر مدل ها کمی گران تر است اما ماندگاری بیشتری دارد و می توانید سال های سال از آن استفاده کنید، همین قضیه قیمت زیاد پالتوها را توجیه می کند.

 

پالتوها را در استایل های رسمی و کژوال استفاده کنید و در روزهای سرد پاییزی و زمستانی هم تیپ جذابی داشته باشید و هم گرم بمانید. پالتوها هم برای مردان و هم زنان تولید می شوند اما آقایان علاقه کمتری نسبت به خانم ها به پالتو دارند و اکثر آن ها از کت و یا کاپشن استفاده می کنند. اما خانم ها تقریبا از همه مدل های لباس های زمستانی استفاده می کنند و قطعا پالتو هم یکی از انتخاب های آن ها می باشد.

 

در این مطلب از سایت پرچرم نکاتی را که برای انتخاب و خرید پالتو زنانه مناسب و شیک، لازم است که بدانید را مطرح می کنیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

 

 

نکات انتخاب و خرید پالتو زنانه مناسب

 

 

جنس پالتو

جنس پالتو یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. در ادامه محبوب ترین و بهترین جنس های پالتو را بیان می کنیم و به صورت مختصر درباره ی آن ها توضیح می دهیم.

 

 

چرم :

پالتو و یا کاپشن چرم محبوبیت بالایی در میان آقایان و بانوان دارد. این پالتوها دارای کیفیت و گرامی مناسبی هستند و شما را گرم نگه می دارد و همچنین استایل شما را خاص تر و گران تر نشان می دهد. چرم به دلیل ضدآب بودن بهترین انتخاب برای روزهای بارانی محسوب می شود. 

 

خرید پالتو زنانه

 

جیر:

نوع دیگری از جنس پالتوها جیر نام دارد که از قسمت زیرین پوست بدن حیواناتی مانند گاو تهیه می شود. اما در مورد جیر باید یک نکته را در نظر بگیرید و آن این است که جیر به اندازه چرم طبیعی استقامت ندارد. جیر حالتی بین چرم و مخمل دارد و پالتوهای تهیه شده با جیر بسیار زیبا و متفاوت هستند.

 

 

فوتر:

نوعی از پارچه پشمی است که از پشم گوسفند، پیله کرم ابریشم و شتر تهیه می شود اما با الیاف غیرطبیعی هم ترکیب می شود. فوتر کوبیده سطح صافی دارد و اگر پالتوی فوتر مرغوب و باکیفیت بخرید می توانید سال های سال از آن استفاده کنید زیرا دوام بسیار بالایی دارد. فوتر علاوه بر ماندگاری بالا دارای تنوع رنگ بی نظیری است که همین مورد آن را به یکی از پارچه های محبوب دوخت پالتو تبدیل کرده است.

 

 

کشمیر:

از موی نوعی بز به نام کشمیر این پارچه تهیه می شود و دارای الیاف طبیعی و گرانقیمت می باشد. این پارچه دارای ضخامت بیشتری است و بسیار محبوب می باشد اما پارچه ای گرانقیمت است. کشمیر سبک،نرم و ظریف است و پالتوهایی که با این جنس تهیه می شوند بسیار راحت و جذاب هستند.

 

 

ضخامت پالتو

پالتو برای محافظت از بدن در برابر سرما پوشیده می شود اما امروزه پالتوها با ضخامت های متنوعی تولید می شوند و بستگی به نیازتان می توانید پالتوهای ضخیم تر که گرم تر هستند یا نازک تر را انتخاب کنید. اگر استایل شما رسمی است و می خواهید از پالتو برای زیبایی و همچنین کمی گرم تر شدن استفاده کنید پالتوهای نازک تر را انتخاب کنید. اما اگر تیپ شما اسپرت است و پالتو به تنهایی قرار است وظیفه گرم کردن شما را برعهده داشته باشد بهتر است پالتوهای ضخیم تر را انتخاب کنید.

 

راهنمای انتخاب پالتو زنانه

 

سایز پالتو

در مورد سایز پالتو اصلی ترین نکته ای را که باید رعایت کنید اندازه ی سرشانه های پالتو است. اگر پالتو از نظر سرشانه کوچکتر و یا بزرگتر باشد ظاهر زیبایی نخواهد داشت و زشت به نظر می رسد. همچنین در خرید پالتو و انتخاب سایز به میزان لباسی که قرار است زیر پالتو بپوشید هم دقت کنید.

 

 

قد پالتو

پالتو باید به گونه ای باشد که اندازه ی آن از باسن پایین تر باشد وگرنه کت محسوب می شود. پالتوها معمولا قد بلندی دارند و دلیل نام گذاری آنها هم به دلیل قد آنها بوده است. پالتوهای مردانه قد کوتاه تری نسبت به مدل های زنانه دارند. پالتوهای اسپرت معمولا کوتاه تر هستند و می توانید در استایل کژوال از آنها استفاده کنید ولی برای استایل های رسمی پالتوهای بلند تر مناسب تر است و استایل شما را جذاب تر نشان می دهد.

همچنین پالتوهای مجلسی قدبلندتری نسبت به دیگر پالتوها دارند و سلبریتی ها معمولا در فصل پاییز و زمستان از این نوع پالتوها برای رفتن به مراسم های رسمی و ... استفاده می کنند. امیدواریم توانسته باشیم نکاتی که برای خرید پالتو زنانه شیک مهم است را بیان کنیم.

برگشت به بالا