کفش پاییزی خوب و مناسب، کفشی است که هم راحت باشد و هم پای شما را گرم تر نگه دارد و از باران و برف محافظت کند. مدل های متنوعی از کفش های پاییزی وجود دارد که می توانید بسته به سلیقه تان یکی از آنها را انتخاب کنید. انواع بوت،نیم بوت، چکمه ها و کفش های ساق دار و ... در رنگ ها و مدل های بسیار متنوع و جنس های مختلف تولید می شوند که می توانید انتخاب و خریداری کنید.

 

راهنمای انتخاب کفش پاییزی خوب

 

جنس و رنگ کفش

 

کفش پاییزی باید دارای جنس و رنگ مناسبی باشد. کفش های با رنگ تیره نور خورشید را به خود جذب می کند و در نتیجه موجب گرم تر شدن پاهای شما می شود.رنگ های مشکی، قهوه ای، سرمه ای و زرشکی بهترین رنگ ها برای کفش و یا بوت و نیم بوت هستند زیرا گرما را به خود جذب می کنند و باعث حس گرمای بیشتری می شوند.

 

بهترین جنس برای خرید کفش، که پاهای شما را از باران و برف و سرما و رطوبت حفظ کند، چرم است. چرم طبیعی دارای کیفیت بالاتری است و مسلما گران تر است و چرم مصنوعی ارزان تر است. کفش های مخمل و جیر و یا نبوک گزینه مناسبی برای خرید نیستند زیرا آب به داخل آنها نفوذ می کند.

 

 

کفش جلوبسته

کفش مناسب پاییز باید جلو بسته و کمی ساق دار باشد و همچنین قسمت جلوی کفش انعطاف پذیر باشد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. کفش شما باید به گونه ای باشد که تمام قسمت پا را پوشانده و آن را گرم نگه دارد.

 


زیره شیاردار

 

به دلیل بارندگی زیاد در فصل پاییز و زمستان، پاهای شما اغب روی مناطقی قرار می گیرد که خیس و یا یخی است. به همین دلیل باید کفشی را بخرید که زیره مناسبی داشته باشد. کفش هایی با زیره عاج دار و شیاردار به شما کمک می کند که بهتر قدم بردارید و لیز نخورید و پای شما خیس نشود. نیم بوت های عاج دار و یا کفش های اسپرت ساق بلند بهترین انتخاب برای شما هستند.
 


کفش سبک و راحت

از خرید کفش های سنگین و با زیره های بسیار کلفت خودداری کنید زیرا پای شما را در دراز مدت اذیت می کند. پا قلب دوم انسان است و باید به سلامتی اش اهمیت بدهید و کفش استاندارد و مناسبی را خریداری کنید. برای خرید کفش پاییزی باید به راحتی و استاندارد بودن کفش علاوه بر زیبایی و شیک بودنش توجه کنید زیرا سلامت پای شما بسیار مهم است و کفش باید کمترین فشار را به ناحیه پا و کمر شما وارد کند.

 


کفش های بند دار

خرید و پوشیدن کفش های بند دار سخت است اما مزیتی که دارد این است که می توانید سایز کفش را تنظیم کنید که این امکان در کفش های زیپی و چسبی وجود ندارد. برای خرید کفش به این نکته هم توجه داشته باشید که زیره و رویه کفش به وسیله چسب به هم متصل نشده باشد و کفش حتما دور دوزی شده باشد.


 

کفش طبی

اگر پای شما صاف است و یا گودی آن از حد طبیعی بیشتر است سعی کنید کفش طبی را جایگزین کفش های معمولی کنید و یا از کفی های طبی برای داخل کفش استفاده کنید که فشار مضاعفی را به پا و کمرتان وارد نکنید. افرادی که سابقه آسیب به کمر و یا مفاصل پا را دارند حتما از کفش های طبی استفاده کنند.
 

 

توصیه های مهم برای خرید کفش مناسب

 

در هنگام خرید حتما دو لنگه کفش را بپوشید زیرا سایز یکی از پاها با دیگری متفاوت است و این تفاوت در برخی از افراد بسیار زیاد است.

حتما اگر کفش بند دار می خرید، بندهای کفش را ببندید و با آن راه بروید تا متوجه شوید پای شما در کفش راحت است یا خیر.

هنگام خرید و انتخاب کفش، دقت کنید که کفشی مناسب سایز پایتان خریداری کنید و به شماره نوشته شده روی کفش اکتفا نکنید و حتما کفش را پا کنید. سایز پا ممکن است در اثر کاهش و افزایش وزن، بالا رفتن سن و یا حتی بارداری تغییر کند.

بهترین وقت برای خرید کفش بعد از ظهر می باشد زیرا عصرها پاها متورم تر می شوند و سایز پا بزرگتر می شود. در صبح سایز پای افراد حدود نیم سایز کوچکتر می شود.

 

برگشت به بالا