عکس عجیبی از اهمیت ضدآفتاب به تازگی منتشر شده است که حسابی بحث برانگیز شده است و واکنش های بسیاری را در پی داشته است. در این تصویر شما مشاهده می کنید که صورت یک زن 92 ساله کاملا بدون لک است اما گردن او پر است از لک هایی که بر اثر آفتاب ایجاد شده است. اشعه های فرابنفش خورشید قاتل زیبایی و سلامت پوست هستند و قطعا با دیدن این عکس اهمیت استفاده از ضدآفتاب را درک خواهید کرد.

 

یک متخصص پوست و مو که در نیویورک سکونت دارد عکسی را از یک زن 92 ساله در توئیتر منتشر کرده است که حسابی غوغا کرده است. این زن در 40 سال گذشته از مرطوب کننده و محصولات پوستی دارای محافظ در برابر اشعه فرابنفش (UV)، برای پوست صورتش استفاده کرده است اما به گردنش این محصولات را نزده است. در این عکس کاملا سلامت پوست این زن 92 ساله مشخص است و اهمیت استفاده از ضدآفتاب را چندین برابر می کند.

 

اهمیت ضدآفتاب

 

از زاویه نزدیک که به عکس بنگریم تفاوت آشکاری میان پوست صورت و گردن وجود دارد و آسیب های عمیقی به پوست گردن وارد شده است در حالی پوست صورت فاقد آسیب است و کاملا سالم و شفاف دیده می شود. همچنین دکتر آوی پیترمن همراه این توئیت مطالعه ای را در تاریخ اکتبر سال 2021 در مورد پیری و پیشگیری از سرطان پوست انجام شده است را ضمیمه کرده است. این مقاله که در نشریه «آکادمی اروپایی امراض پوستی و مقاربتی» (European Academy of Dermatology and Venereology) منتشر شده است، ارتباط بین پیری، سرطان پوست، و محافظت در برابر پرتو فرابنفش را بررسی می‌کند.

 

استفاده از ضدآفتاب در تمام فصول سال و در تمام ساعات روز که بیرون و در معرض اشعه های نور خورشید قرار داریم به شدت توصیه می شود و حتی روزهای ابری و بارانی و برفی هم نباید استفاده از ضدآفتاب را فراموش کرد زیرا اشعه های (UV) به پوست می رسند و باعث ایجاد آسیب های دائمی به پوست صورت و گردن می شوند.

 

بهتر است از ضدآفتاب های با spf بالای 30 درصد استفاده کنید و هم صورت و هم گردن خود را بپوشانید و اگر ساعت های طولانی در معرض نور خورشید هستید حتما دو ساعتی یکبار ضدآفتاب خود را تمدید کنید. با استفاده از این روش می توانید پوستی سالم و شاداب داشته باشید و حتی در سنین پیری هم پوست شما شاداب و سلامت باشد.

برگشت به بالا