بهترین ماسک های طبیعی برای پوست خشک، ماسک هایی هستند که قابلیت آبرسانی قوی دارند. با توجه به حساسیت و آسیب پذیری بسیار زیاد پوست خشک نمی توان از هر ماده آبرسانی بر روی پوست استفاده کرد. استفاده از شوینده ها، مواد آرایشی مختلف، دوش آب گرم، محکم کشیدن حوله بر روی پوست و فصل سرد و کمبود چربی طبیعی پوست همه باعث خشکی پوست می شود و خشکی پوست روند پیر شدن پوست را تسریع می کند.

 

 

ویژگی های پوست خشک

پوست صورت و بدن انسان به صورت طبیعی دارای لیپیدهایی است که رطوبت را درون آن حفظ می کند و اجازه نمی دهد عوامل بیرونی به پوست آسیب وارد کند. با بالا رفتن سن و سبک زندگی غلط این لیپیدها کم کم از بین می رود و پوست دچار ترک های ریزی می شود که این ترک ها باعث می شود آب طبیعی پوست از بین برود و پوست شروع به خشک شدن کند.

 

 

بهترین ماسک های طبیعی برای خشکی پوست

ماسک های طبیعی با استفاده از مواد کاملا طبیعی و سالمی که در منزل وجود دارند تهیه می شوند و تاثیرگذاری این ماسک ها در گرو استفاده روتین و منظم می باشد و باید علاوه بر این ماسک ها رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشید و استفاده از آب و محصولات طبیعی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

 

ماسک روغن آرگان

این ماسک یکی از بهترین ماسک ها برای پوست خشک است. وجود اسیدهای چرب مانند اسید لینولئیک و اسید هیالورونیک، از روغن آرگان یک آبرسان بسیار قدرتمند و موثر ساخته است که دارای ویتامین E نیز می باشد و باعث می شود که رطوبت پوست بیشتر شده و در لایه های عمیق پوست نفوذ کند و پوست کمتر تحت تاثیر عوامل بیرونی آسیب زا قرار بگیرد.


روغن آرگان دارای خواص آنتی اکسیدان نیز میباشد و از پوست خشک محافظت بسیار خوبی به عمل می آورد. تغییرات آب و هوایی، شوینده ها و مواد آرایشی مختلف، اشعه فرابنفش نور خورشید و .... کیفیت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد استفاده منظم از ماسک روغن آرگان برای جلوگیری از این آسیب ها بسیار موثر است.

 

 

ماسک روغن زیتون و آووکادو

این ماسک از دو ماده ی بسیار طبیعی و تاثیرگذار بهره می برد و باعث می شود تاثیر این ماسک را فوری مشاهده کنید. روغن زیتون یکی از قوی ترین آبرسان های طبیعی به شمار می رود. آووکادو نیز دارای مواد مغذی بسیار زیادی است که از آسیب های بیشتر به پوست خشک پیشگیری می کند.

 

روش استفاده از این ماسک به این صورت می باشد که ابتدا صورت یا بدن تان را با مقداری آب مرطوب کنید و بعد مخلوط آووکادو له شده و روغن زیتون را بر روی آن بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بر روی پوست بماند و بعد صورت خود را با آب سرد بشوید و اجازه دهید آب بر روی پوست شما خشک شود و از حوله برای خشک کردن پوست استفاده نکنید.

 

 

ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل هم یکی از مرطوب کننده های طبیعی است که فضاهای خالی پوست را پر می کند و یک سطح صاف ایجاد می کند و باعث می شود رطوب و نرمی پوست صورت به سادگی از بین نرود. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب است که چربی طبیعی پوست را به آن باز می گرداند و باعث شادابی و طراوت پوست می شود. روغن تراپی بدن و صورت با روغن نارگیل بسیار موثر است و باعث می شود روند پیری و خشکی پوست به تاخیر بیفتد. روغن نارگیل را می توانید به دور چشم و حتی دور لب بزنید و ماساژهای مخصوص این نقاط را انجام دهید.

حتما سعی کنید شب ها و قبل از خواب روغن نارگیل را بر روی پوست تان استفاده کنید. پوست صورت و یا بدن را با روغن نارگیل چرب کنید و اجازه دهید تا صبح بر روی پوست تان بماند و سپس تغییرات را مشاهده کنید.

 

 

ماسک روغن زیتون و شکر

اگر به دنبال یک اسکراب لایه بردار طبیعی برای پوست تان هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از شکر و روغن زیتون است که نه تنها لایه های مرده روی لایه سطحی پوست را از بین می برد بلکه خشکی پوست را نیز برطرف می کند. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان و ویتامین E است و ترکیب آن با شکر باعث یک آبرسان قوی و موثر برای پوست های خشک و حساس می باشد.

دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون طبیعی ترکیب کنید و هفته ای دو بار به مدت 15 دقیقه این ماسک را بر روی پوست تان قرار دهید و سپس با آب ملایم صورت خود را بشویید.

 

 

ماسک کره کاکائو و روغن نارگیل 

اگر پوست خیلی خشکی دارید که مستعد جوش هم نمی باشد می توانید از این ماسک فوق العاده استفاده کنید. روغن نارگیل دارای ویتامین های A و E می باشد. ویتامین A یکی از بهترین منابع برای التیام پوست خشک و حساس است و ویتامین E هم یک آبرسان طبیعی و قدرتمند می باشد. کره کاکائو سرشار از پلی فنول هاست که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که مسبب خشکی پوست هستند مبارزه می کنند و لایه ای محافظ بر روی پوست ایجاد می کند که اجازه از دست دادن رطوبت را به آن نمی دهد.

 

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی را با یک قاشق کره کاکائو ذوب شده ترکیب کنید و بر روی پوست صورت تان ماساژ دهید و برای 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس با آب ملایم صورت تان را بشویید و این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.بهترین ماسک های طبیعی برای آبرسانی به پوست را در این مطلب بیان کردیم امیدواریم مورد استفاده شما همراهان عزیز و دوست داشتنی سایت پرچرم قرار بگیرد.

 

برگشت به بالا