رنگ کردن مو یکی از کارهایی است که اکثر خانم ها و آقایان برای پوشاندن موهای سفید و یا تغییر ظاهر مو انجام می دهند.  رنگ کردن مو با عوارضی همراه است که برای اکثر افراد رخ می دهد زیرا مواد تشکیل دهنده رنگ مو شیمیایی است و همین امر صدماتی را به مو وارد می کند. بهتر است قبل از رنگ کردن موها نکاتی را در این زمینه بدانیم تا موها کمترین آسیب را ببیند و سالم تر و زیباتر به نظر برسند.
 

راهنمای رنگ کردن مو


رنگ مو بعد از بوتاکس صورت

بوتاکس کردن صورت و خطوط پیشانی یکی از راه های رایج برای زیباتر شدن صورت می باشد که هم خانم ها و هم آقایان از این روش برای جوان تر شدن صورت شان از آن استفاده می کنند بعد از بوتاکس باید مراقبت هایی را انجام دهید و به همین دلیل اکثر پزشکان رنگ مو بعد از بوتاکس را مجاز نمی دانند زیرا رنگ گذاشتن روی پوست سر باعث افزایش دما می شود و گردش خون در سر و صورت را افزایش می دهد، به همین دلیل ممکن است محل تزریق دچار کبودی شود و بهتر است قبل از بوتاکس کردن موهایتان را رنگ کنید.
 

 

عمل بینی و رنگ مو

بعد از عمل بینی و زمانی که بانداژ را از روی بینی برمی دارید می توانید موهایتان را رنگ کنید اما بهتر است چهار هفته صبر کنید و سپس این کار را انجام دهید زیرا بوی رنگ مو شما را اذیت می کند و همچنین شستن رنگ از روی موها موجب تورم بیشتر بینی شما می شود. اگر می خواهید بینی تان را عمل کنید بهتر است قبل از عمل اقدام به رنگ کردن موهایتان کنید.
 

رنگ کردن مو


موی تمیز یا چرب

بیشتر افراد فکر می کنند اگر موی آنها چرب باشد بهتر رنگ می گیرد در صورتی که این یک باور نادرست است و زمانی که موها تمیز باشند و تازه شسته باشند بهتر رنگ می گیرند. وقتی مو تمیز باشد، رنگ مو وارد ساختار داخلی مو می شود و اگر مو چرب باشد چربی اجازه ورود رنگ به قسمت داخلی را نمی دهد و با یک بار شستشو رنگ از روی موهای شما پاک می شود.
 

دکلره کردن مو

در مورد دکلره کردن مو بهتر است موهای شما چرب باشد زیرا چربی روی موها باعث می شود آسیب کمتری به مو وارد شود و به عنوان یک محافظت کننده عمل می کند و سلامت موهای شما را حفظ می کند. بهتر است سالی یک بار موهایتان را دکلره کنید زیرا بیشتر از آن به موهای شما آسیب جدی وارد می کند و قطعا شما موهای شاداب و زیبایی نخواهید داشت.
 

 

استفاده از ماسک مو قبل از رنگ کردن

قبل از رنگ کردن مو هم می توانید از ماسک مو استفاده کنید و از آسیب به موها جلوگیری می کنید. بعد از اینکه موهایتان را رنگ کردید می توانید از ماسک مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید که هم باعث درخشندگی بیشتر موهایتان می شد و هم در حفظ سلامتی و زیبایی آنها موثر است.
 

رنگ کردن مو در افزایش اعتماد به نفس و حفظ شادابی و زیبایی صورت بسیار موثر است و باعث می شود چهره ی شما جوان تر و جذاب تر به نظر برسد. اما سعی کنید از طیف رنگی یکسانی برای موهایتان استفاده کنید که نیاز به رنگ بری و یا دکلره کردن مو نداشته باشید. زیرا با دکلره کردن مو، موهایتان خشک می شود و سلامت و زیبایی شان را از دست می دهد.

برگشت به بالا