ماسک ضدجوش و لک طبیعی را می توانید با موادی که در منزل دارید، تهیه کنید و بر روی پوست تان قرار دهید. این ماسک های خانگی بسیار ارزان و بی خطر هستند و شما می توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید و نتایج فوق العاده ای بگیرید.

 

مراقبت از پوست صورت

روتین پوستی شامل مواردی است که اگر آنها را رعایت کنید می توانید به داشتن پوستی شفاف و بدون لک و جوش امیدوار باشید. پاکسازی و شستن صورت، استفاده از تونینگ یا متعادل کردن چربی پوست، استفاده از کرم های مرطوب کننده و یا آبرسان مخصوص پوست. ورزش و داشتن رژیم غذایی متعادل به شما برای داشتن پوستی شاداب و جوان کمک می کند. بهترین روتین طبیعی پوست عبارت است از : شستن روزانه صورت، خواب کافی، استفاده از آنتی اکسیدان ها،لایه برداری منظم، ورزش، استفاده از کرم ضدآفتاب، آبرسان و کرم نرم کننده.

 

 

مراقبت از پوست با ماسک صورت

ماسک های صورت دارای مواد مغذی بسیاری هستند که به پوست اجازه می دهند در شرایط ایده آل قرار بگیرد و مواد مغذی را جذب کند. این مواد باعث شادابی و طراوت پوست شما می شود و به کمتر شدن مشکلات پوستی کمک می کند. ماسک های صورت باعث می شود رطوبت در پوست ماندگار شود و یک لایه محافظ ایجاد می کند که به آبرسانی و مرطوب کردن و حتی لایه برداری پوست صورت کمک می کند.

 

 

بهترین ماسک صورت

برای هر نوع پوستی، بهترین ماسک متفاوت است و باید با توجه به نوع پوست و همچنین میزان چربی و یا خشکی و همچنین آسیب دیدگی و دیگر مشکلات پوستی، ماسک مناسب پوست صورت تان را انتخاب کنید. اگر پوست شما دارای مشکلات متعددی است به شما پیشنهاد می کنیم که با یک دکتر متخصص پوست مشورت کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید. ماسک مناسب پوست صورت باعث تغذیه بهتر پوست، تنظیم چربی، لایه برداری و سم زدایی می شود و به افزایش اکسیژن رسانی و کلاژن سازی پوست کمک شایانی می کند.
 

ماسک ضد جوش و لک

 

استفاده ی هر روزه از ماسک درست است؟

استفاده از ماسک های مختلف برای از بین بردن جوش و درمان آکنه بسیار مفید است اما باید توجه داشته باشید که برخی از ماسک ها را می توانید فقط دو یا سه بار در هفته استفاده کنید و برخی دیگر را یکبار. پس استفاده روزانه از ماسک ها برای پوست توصیه نمی شود و ممکن است پوست شما را بیش از حد خشک کند و باعث مشکلات پوستی دیگری شود.
 

 

 

شستن صورت بعد از ماسک

بعد از ماسک های لایه بردار حتما پوست صورت تان را با آب سرد شستشو دهید اما اگر از ماسک های ورقه ای استفاده می کنید نیازی به شستن پوست بعد از استفاده از این ماسک ها نخواهید داشت.

 

 

ماسک لکه های تیره پوست را از بین می برد؟


فوسکو می‌گوید برخی از مواد موجود در ماسک‌های روشن‌کننده مانند شیرین بیان، اسید آزلائیک و ویتامین C می‌توانند با مهار تیروزیناز، آنزیمی که رنگدانه‌ها را تامین می‌کند و ملانین را روی پوست پخش می‌کند، به محو شدن آنها کمک کنند. مواد دیگری مانند آربوتین و اسید کوجیک نیز به روشن شدن لکه های تیره کمک می کنند.

 

ماسک لایه بردار

 

ماسک ضدجوش و لک طبیعی

ماسک هایی که در ادامه معرفی می شود بهترین نوع ماسک برای از بین بردن جای جوش و درمان آکنه هستند و بهتر است هر کدام را که با توجه به نوع پوست تان انتخاب می کنید، دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید. توجه داشته باشید که قبل از اینکه ماسک های زیر را بر روی پوست صورت تان تست کنید مقداری از ماسک را بر روی پوست بازوی خود قرار دهید و اگر واکنش پوستی مشاهده نکردید سپس از ماسک بر روی صورت تان استفاده کنید.

 

ماسک زردچوبه
ماسک آووکادو و لیمو
ماسک عسل و جوش شیرین
ماسک سرکه سیب و خاک رس
ماسک صورت زغال و آلوئه‌ورا
ماسک سیر و شیر
ماسک ضدجوش پروبیوتیک

 

این ماسک ها خاصیت لایه برداری دارند و به کمرنگ شدن جای جوش و آکنه کمک شایانی می کنند استفاده منظم دو تا سه بار در هفته از این ماسک ها، می تواند شما را به هدف تان که داشتن پوستی شاداب و سالم و بدون لک و جوش است برساند.

برگشت به بالا