در این مطلب از سایت پرچرم قصد داریم 5 راز زیبایی مهم و جذاب را بیان کنیم تا بتوانید زیبایی و جذابیت خود را بیشتر کنید. مصریان همیشه سرآمد زیبایی بوده اند و از راه های مختلفی برای سلامت و مراقبت از پوست و موهایشان استفاده می کرده اند که می توانید این روش ها را جزو روتین پوستی خود قرار دهید.

 

پیشگیری از چین و چروک پوست با روغن های طبیعی

بیشتر روغن های طبیعی خاصیت آبرسانی قوی دارند و مصریان باستان برای جوان نگه داشتن پوست شان و همچنین پیشگیری از چین و چروک پوست از آنها استفاده می کردند. حتی اگر پوست چربی دارید می توانید از این روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و ... استفاده کنید و پیری پوست خود را به تاخیر بیاندازید. این روغن های خاصیت آبرسانی دارند و پیری زودرس را به تعویق می اندازند.

 

 

آرایش چشم ها را اصولی انجام دهید

مصریان برای آرایش چشم های خود که یکی از اصلی ترین مشخصه های آرایشی آنها بوده است، زمان زیادی را قرار می دادند زیرا اعتقاد داشتند که آرایش چشم از چشمان آنها در برابر نور خورشید محافظت می کند. اکثر شرکت ها امروزه محصولاتی را که برای پوست و چشم روانه بازار می کنند بر پایه روغن هستند و هم باعث زیبایی چشم ها می شوند و هم به دلیل خاصیت آبرسانی قوی که دارند پوست دور چشم را محافظت کرده و باعث سلامتی و شادابی آن می شوند.

 


شوره سر را با حنا از بین ببرید

حنا از قدیم در بین زنان ایرانی هم رایج بوده است و هم برای پوشاندن موهای سفید و هم برای سلامت موها از حنا استفاده می کرده اند. حنا خاصیت ضد قارچ دارد و شوره سر را از بین می برد و همچنین باعث توقف ریزش مو می شود. حنا از سفید شدن زودرس موها پیشگیری کرده و موها را نرم و براق می کند. اگر نمی خواهید حنا رنگ موهایتان را تغییر دهد حتما از حنای بی رنگ استفاده کنید.

 

 

شیر و عسل معجزه جوانی و زیبایی

کلئوپاترا مکله زیبایی مصر برای حفظ جوانی و جذابیت پوستش از شیر و عسل استفاده می کند. استفاده مداوم از این مواد در روتین پوستی باعث می شود پوست زیبا و بی عیب و نقصی داشته باشید. عسل دارای خواص ضدباکتریایی قوی است و از بروز آکنه جلوگیری می کند و شیر هم یک آبرسان قوی است و پوست را التیام می بخشد.

 


حمام معطر را جایگزین دئودورانت کنید

تبلیغات در تلاش هستند تا ما را به این بار برسانند که استفاده از دئودورانت به صورت روزانه از بروز بوی بد بدن جلوگیری می کند. اما استفاده بیش از حد از دئودورانت باعث بوی بیشتر زیر بغل می شود. اکثر محصولات ضد تعریق  همه ی باکتری های زیر بغل را از بین می برند و باعث می شوند باکتری های دیگری ایجاد شوند و بوی قوی تری دارند. مصریان باستان برای جوگیری از بوی نامطبوع بدن حمام معطر را انجام می داند و حتی برای سلامتی هم مفید است.

 

امیدواریم این 5 راز زیبایی مصری را انجام دهید و نتجیه بگیرید و پوست و مویی سالم و زیبا داشته باشید زیرا داشتن پوستی صاف و بی عیب نود درصد راه زیبایی است و شما نمی توانید با پوست و مویی ناسالم زیبایی را تجربه کنید.

 

برگشت به بالا