پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان که ابتلا به آن بیشتر از همیشه رخ می دهد کاری بسیاری مهم است. سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا چند سالی است که میهمان ما هستند و ما به این بیماری ها مبتلا می شویم. سرما باعث ایجاد التهاب در مفاصل و درد در آنها می شود و سرماخوردگی و آنفولانزا هم این روزها به شدت اوج گرفته است و همه را درگیر می کند به صورتی که داروهای آنتی بیوتیک در بازار کم شده است.

 

 

پیشگیری از سرماخوردگی و کرونا

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن باعث می شوید سیستم ایمنی بدن تضعیف شود و ابتلا به این بیماری ها سریعتر رخ دهد. با مصرف ویتامین ها می توانید سیستم ایمنی بدن تان را قوی کنید و از بروز این بیماری ها پیشگیری کنید. از بین تمام ویتامین های مورد نیاز برای بدن 5 ویتامین مهم و ضروری برای جلوگیری از سرماخوردگی وجود دارد که مصرف آنها به شدت توصیه می شود.

 

 

ویتامین B کمپلکس، انرژی بخش

این ویتامین یکی از ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز بدن است و حتی زمانی که بیماری رخ می دهد برای فرد آمپول ویتامین B تزریق می شود. ویتامین ب، کربوهیدارت ها را به انرژی تبدیل می کند و چربی ها و پروتئین ها در بدن، برای سوخت مصرف می شود. به همین دلیل مصرف ویتامین های گروه ب مخصوصا ویتامین B12 از افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روز در پاییز و زمستان می کاهد و انرژی شما را در طول روز افزایش می دهد.

 

 

ویتامین D ضروری برای تمام فصول

بهتر است ویتامین D  را در کل سال مصرف کنید زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. در فصل پاییز و زمستان به دلیل مایل شدن نور خورشید، نیاز بدن به این ویتامین بیشتر از پیش حس می شود و در طول زمستان به علت عدم تابش نور خورشید، احتمال دردهای استخوانی و مفصلی به شدت افزایش می یابد. تمام بزرگسالان زیر 70 سال باید روزانه 600 واحد بین المللی ویتامین D دریافت کنند و یا در معرض مستقیم نور خورشید باشند.

 

ویتامینc

 

ویتامین C و تقویت سیستم ایمنی

همه ما می دانیم که در هنگام سرماخوردگی و سرفه و تب، آنفولانزا و یا کرونا، با عفونت هایی در ریه و بخش تنفسی همراه است. ویتامین C با افزایش سیستم ایمنی بدن باعث می شود طول دوره بیماری کاهش پیدا کند. ویتامین سی یک نوع آنتی اکسیدان است که التهاب در بدن را کاهش می دهد. مرکبات، سبزیجات تیره رنگ سرشار از ویتامین سی هستند و همچنین می توانید مکمل ویتامین سی را نیز استفاده کنید.

 

امگا ۳ یک اسید چرب مفید

امگا 3 اسید چرب مفیدی است که سطح چربی خون خوب یا همان اچ دی ال را حفظ می کند و به سلامت بدن کمک شایانی می کند. دردهای مفصلی در طول فصل پاییز و زمستان زیاد می شود و مصرف امگا 3 باعث کاهش درد و سفتی مفاصل می شود که همگی دلیل آرتروز و آرتریت روماتوئید هستند.

 

 

ویتامین E و زیبایی پوست

ویتامین E یکی از ویتامین هایی است که در فصل سرد حتما باید مورد استفاده قرار بگیرد. این ویتامین از خشکی پوست ناشی از سرما در فصل پاییز و زمستان پیشگیری می کند و رطوبت و شادابی پوست را حفظ می کند. گوشت، اسفناج، بروکلی و بادام سرشار از ویتامین E هستند و شما می توانید از مکمل های ویتامین E هم استفاده کنید.

 

 

برگشت به بالا