اسرار زیبایی و جذابیت نه تنها برای خانم ها بلکه برای آقایان هم مفید می باشد. امروزه هر کسی دوست دارد زیبا و جذاب به نظر برسد به همین دلیل از انواع روش های زیبایی برای این کار بهره می برند و حتی به جراحی های زیبایی مختلف هم روی می آورند. مراقبت از پوست و مو یکی از اصلی ترین اصول زیبایی است که با شما با داشتن یک پوست جوان و شاداب و موهای نرم و خوش حالت می توانید زیباتر و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

 

 

اسرار زیبایی و جذابیت زنان

 

نخندید تا جوان بمانید

شاید این جمله برای شما عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد. خنده باعث می شود عضلات بسیاری در صورت شما حرکت کند و همین حرکات موجب ایجاد چین و چروک دور لب ها و دیگر نقاط صورت می شود. بسیاری از افراد تکنیک هایی را برای کنترل عضلات صورت شان به کار می برند که از خنده بیش از حد جلوگیری کنند تا دچار چین و چروک نشوند. استفاده از ورزش های صورت و ماساژهای مختلف هم در این زمینه موثر است و به شما کمک می کند که زیبایی و شادابی پوست تان را حفظ کنید.

 

 

آبرسانی پوست با شیر شتر

احتمالا تاکنون مطالب زیادی درباره خاصیت شیر شتر شنیده اید یا خوانده اید. شیر شتر دارای دو ماده بسیار مغذی است که پوست را جوان نگه می دارد. ویتامین سی و الاستین. ویتامین سی به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و الاستین خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. این ترکیب باعث می شود پوست خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد و پوست صورت را نیز روشن می کند. شیر شتر برای سلامت کلی بدن نیز مفید است و توصیه می شود از آن استفاده کنید.

 

 

حمام ترکی یا حمام بخار

حمام بخار برای پاکسازی پوست و آرامش بدن بسیار لازم است و می توانید زمان زیادی را در آن بگذرانید زیرا باعث ایجاد حس خوب و ارامش می شود. در ابتدا باید خود را آماده کنید تا با گرما سازگار شوید و بعد از آن از اسکراب کل بدن و خیساندن آن در اتاق گرم بهره ببرید. پس از اینکه این قسمت به اتمام رسید می توانید در قسمت شستشو بدن تان را بشوئید و همچنین می توانید درخواست ماساژور داشته باشید.

 

مراقبت از پوست و مو

 

درمان آفتاب سوختگی

ماست دارای اسید لاکتیک و پروبیوتیک می باشد که به شما کمک می کند از پوست آسیب دیده رهایی پیدا کنید و پوست شما را درمان می کند. اگر دچار آفتاب سوختگی شدید بهترین روش استفاده از ماست می باشد که به صورت طبیعی و کم خطر آسیب پوستی ناشی از آفتاب را برطرف می کند.

 

 

اپیلاسیون بدن با شکر

برای از بین بدن موهای زائد روش های متفاوتی وجود دارد. یکی از موثرترین راه ها استفاده از موم ساخته شده از شکر است که هم درد اپیلاسیون را کاهش می دهد و هم یک روش ایمن می باشد. شکر همچنین به عنوان یه اسکراب طبیعی برای پوست عمل می کند و پوست تان را نیز پاکسازی می کند.

 

 

تقویت رشد مو با انجیر

انجیر یکی از میوه های مفید و سرشار از خاصیت می باشد که مزایای بسیاری برای سلامتی بدن دارد. انجیر به جوانسازی پوست کمک می کند و همچنین از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند. صاف شدن رنگ پوست و درمان زگیل و جوش نیز از دیگر فواید انجیر می باشد. انجیر خشک فواید بسیار بیشتری از انجیر تازه دارد و بهتر است انجیر خشک مصرف کنید. انجیر به رشد موها کمک می کند و همچنین در سلامت استخوان ها و کاهش کلسترول بد خون نیز موثر باشد. حتما انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

 

برگشت به بالا