پیشگیری از چین و چروک پوست صورت و جوان و شاداب ماندن دغدغه بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها می باشد. برای حفظ جوانی و شادابی پوست نیاز نیست هزینه های سرسام آور کنید، فقط کافی است برخی نکات را رعایت کنید تا پوستی سالم و شفاف و جوان داشته باشید. اصلی ترین نکته پیشگیری از چروک صورت استفاده روزانه و مرتب از ضدآفتاب است که باعث می شود صدمات ناشی از نور خورشید به پوست خیلی کم شود، سیگار نکشید، ورزش کنید و همچنین از مرطوب کننده های مخصوص پوست استفاده کنید.

 

اصول مراقبت از پوست برای پیشگیری از چین و چروک

 

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)

آلفا هیدروکسی اسید که یک لایه بردار قوی است و به کاهش چین و چروک پوست صورت کمک شایانی می کند. این اسیدهای طبیعی لایه های روی سلول های مرده را از بین می برند و باعث می شوند منافذ باز، چین و چروک های سطحی و حتی لک ها کمتر شوند. این پروتئین به کلاژن سازی در پوست صورت کمک می کند و به ان قدرت و استحکام می بخشد. حتما بعد از استفاده از آلفاهیدروکسی اسیدها، ضدآفتاب استفاده کنید زیرا پوست را حساس تر می کند.

 

 

به پهلو و یا دمر نخوابید

خوابیدن در طول شب بسیار مهم است و به پهلو خوابیدن و یا دمر خوابیدن موجب خطوط خواب بر روی پوست صورت می شود و این خطوط کم کم به چین و چروک تبدیل می شوند. همچنین گونه ها و چانه و پوست دور چشم مستعد چین و چروک بیشتری می شود. بهتر است شب ها به پشت بخوابید تا از ایجاد چین و چروک در پوست تان پیشگیری کنید.

 

 

استحکام پوست با سویا

سویای آجیلی برای سلام و شادابی پوست بسیار مهم است و به حفظ جوانی پوست کمک شایانی می کند.مصرف سویا چه به عنوان مکمل چه به عنوان نوعی میان وعده از پوست در مقابل آسیب های ناشی از آفتاب کمک می کند و می تواند این صدمات را نیز درمان کند. سویا رنگ پوست را یکدست می کند و استحکام پوست تان را حفظ می کند.

 

 

حالت چهره، زمینه ای برای ایجاد چین و چروک

سعی کنید زیاد نخندید و یا اخم نکنید و حتی خیره نشوید. این کارها عضلات صورت را به کار می گیرد و باعث می شود شیارهای ریزی در پوست ایجاد شود که به مرور زمان به چین و چروک های عمیقی تبدیل می شوند. حتما از عینک مطالعه استفاه کنید و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید زیرا از پوست دور چشم شما در برابر نور خورشید محافظت می کند و از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند.

 

پیشگیری از چین و چروک

 

ماهی بخورید

پروتئین یکی از اجزای سازنده یک پوست شفاف و جوان است. ماهی دارای مقادیر بسیاری از اسید چرب امگا 3 می باشد که باعث تغذیه بهتر پوست صورت شده و به زیبایی و جوانی و همچنین کاهش چین و چروک کمک شایانی می کند.

 

 

به اندازه صورت تان را بشویید

زیاد شستن پوست صورت باعث می شود چربی طبیعی و همچنین روغن های پوست از بین برود و پوست صورت مستعد ایجاد چین و چروک شود. بهتر است از ژل های شستشو برای تمیز کردن پوست تان از آلودگی و آرایش و ... استفاده کنید و بعد از شستن صورت از تونر و نرم کننده و مرطوب کننده و آبرسان های مخصوص استفاده کنید تا چربی طبیعی پوست حفظ شود.

 

 

کاکائو یک خوشمزه مفید

کاکائو دارای دو آنتی اکسیدان قوی و موثر اپیکاتچین و کاتچین می باشد و از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می کند. همچنین جریان خون را در سطح پوست بهبود می بخشد و باعث می شود پوست رطوبت طبیعی اش را حفظ کند و زیباتر و صاف تر به نظر برسد.

 

 

ویتامین C و کلاژن سازی

کلاژن یکی از اصلی ترین موارد برای جلوگیری از چین و چروک می باشد. با بالا رفتن سن کلاژن سازی کم کم متوقف می شود و پوست دچار چین و چروک می گردد. استفاده از ماسک ها و کرم های حاوی ویتامین سی و یا محلول ویتامین سی باعث می شود که لکه های تیره و ناهمواری پوست و چین و چروک های سطحی از بین برود و از ایجاد چین و چروک های عمیق در پوست جلوگیری می کند.

 

 

استفاده از عوامل حفاظتی
برای جلوگیری از آسیب به پوست صورت، می‌توانید از عوامل حفاظتی همچون کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه و ماسک صورت استفاده کنید. این عوامل با جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب، دود و آلاینده‌های هوا و رطوبت، پوست را در برابر خشکی، سفتی و چین و چروک محافظت می‌کنند.
 
 
 
 
 
تغذیه صحیح
 
تغذیه صحیح برای حفظ سلامت پوست صورت بسیار مهم است. مصرف مواد غذایی با ویتامین‌ها و مواد معدنی، همچون ویتامین C، A، E، روغن ماهی، آجیل و سبزیجات، به پوست صورت شما کمک می‌کند تا سلامتی خود را حفظ کند و در برابر عوامل خارجی مقاومت نشان دهد.
 
 
 
 
 
ایجاد رفتارهای سالم
 
اگر می‌خواهید پوست صورت خود را در برابر چین و چروک محافظت کنید، باید رفتارهای سالم را در زندگی خود به عمل بیاورید. به عنوان مثال، طیف گسترده‌ای از غذاها، شامپو و محصولات پوستی را مصرف کنید. همچنین، باید از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر خودداری کنید، زیرا این عوامل به طور مستقیم باعث تخریب کلاژن پوست صورت شما می‌شوند.
 
 
 
 
 
استفاده از محصولات ضد چین و چروک
 
استفاده از محصولات ضد چین و چروک، همچون کرم‌ها و سرم‌های ضد چین و چروک، می‌تواند به پوست صورت شما کمک کند تا جوان و سالم نگه داشته شود. محصولات حاوی روغن‌های طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌ها و آمینواسیدها می‌تو

 

برگشت به بالا