جلوگیری از ریزش مو یکی از مسائلی است که هم برای خانم ها و هم آقایان بسیار اهمیت دارد. مو باعث زیبایی بیشتر صورت و جوانتر و جذاب تر به نظر رسیدن هر فرد می شود. ریزش مو به عوامل گوناگونی بستگی دارد که با رعایت چند ترفند ساده می توانید از ریزش موها پیشگیری کنید و تا سنین بالا موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.

 

اصلاح عادات غذایی، اصلاح سبک زندگی و همچنین مراقبت از مو از اصلی ترین فاکتورهای حفظ و نگهداری موها می باشد. استرس، تغییرات هورمونی، سشوار کشیدن بیش از حد، برخی بیماری ها و درمان ها مانند شیمی درمانی و یا پرتو درمانی در ریزش مو تاثیر دارند. ریزش مو در حالت طبیعی و حدود صد عدد تار مو در طول روز طبیعی است اما ریزش مویی که باعث تنک شدن موهای سر و طاسی شود باید پیگیری و درمان شود.

 

 

روش های جلوگیری از ریزش مو

در ادامه این مطلب از سایت پرچرم روش هایی جهت کاهش ریزش مو را بیان می کنیم که قطعا موثر است و با استفاده از این روش ها می توانید موهایی جذاب و زیبا داشته باشید.

 

 

به میزان کافی آب بنوشید

کم آبی بدن منجر به خشکی بیش از حد مو و وز شدن آنها می شود. موهای خشک و وز بیشتر مستعد ریزش هستند. آب فولیکول های مو را روان می کند و اجازه گردش ویتامین ها و مواد معدنی موثر برای رشد مو را می دهد و موها را سالم تر از قبل می کند.

 

 

سیستم ایمنی تان را قوی کنید

یک سیستم ایمنی قوی نه تنها بر سلامت کلی بدن شما موثر است بلکه موهای شما را نیز سالم تر نگه می دارد. انجام یوگا و ورزش های تنفسی موجب تسریع گردش خون می شود و رشد مو را تحریک می کند.

 

 

رژیم غذایی مملو از پروتئین

موها از کراتین که نوعی از پروتئین است ساخته شده است. به همین دلیل برای محافظت و تقویت موها باید رژیم غذایی مملو از پروتئین استفاده کنید. تخم مرغ، لوبیا، ماهی، عدس، سویا منایع غنی از پروتئین هستند.

 

جلوگیری از ریزش مو

 

ویتامین C را فراموش نکنید

آنتی اکسیدان ها در بدن وظیفه از بین بردن رادیکال های آزاد را بر عهده دارند. ریزش مو به دلیل تجمع سموم در بدن رخ می دهد. با گنجاندن ویتامین سی در رژیم غذایی تان می توانید به استحکام و درخشندگی و نرمی موهایتان کمک کنید. منابع غنی ویتامین سی عبارتند از لیمو شیرین، توت فرنگی، لیموترش، پرتقال و ... 

 

 

خوب بخوابید

شش تا هشت ساعت خواب برای بدن لازم و ضروری است و شما باید جوری برنامه ریزی کنید که کیفیت خواب خوبی داشته باشید. خواب کافی باعث سم زدایی بدن و همچنین نشاط و شادابی می شود، استرس را کاش داده و باعث تقویت سیستم ایمنی می گردد. کمبود خواب سطح استرس را در بدن افزایش دهد و همین موضوع باعث ضعیف شدن فولیکول های مو می شود و ریزش موها را تسریع می کند. اگر نمی توانید خوب بخوابید سعی کنید کتاب بخوانید و به موسیقی های آرامش بخش گوش دهید تا خواب راحت و با کیفیتی داشته باشید..

 

 

امگا ۳ بخورید

امگا 3 تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس و التهاب دارد و در کاهش ریزش موها هم موثر است. بهترین منابع امگا 3، ماهی های چرب و روغن ماهی است که حتی می توانید از مکمل های امگا 3 هم تحت نظر پزشک استفاده کنید.

 

 

سبزیجات را فراموش نکنید

حداقل باید در طول روز و در رژیم غذایی تان سه نوع سبزی را بگنجانید. اسفناج، هویج، سیب زمینی، گوجه فرنگی، لوبیا، کدوتنبل، کدو حلوایی و .... منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و در رشد موهای شما تاثیر به سزایی خواهند داشت.

 

 

سیگار نکشید

سیگار حاوی رادیکال های مضری است که منجر به ضعف سیستم ایمنی می گردد. همچنین به فولیکول های مو آسیب رسانده و منجر به افزایش ریزش مو می گردد. برای جلوگیری از ریزش مو سعی کنید سیگار نکشید و زندگی سالمی را در پیش بگیرید.

 

 

کنترل کردن استرس

استرس برای سلامت بدن مضر است و هر سطحی از استرس می توانید به سلامت بدن شما آسیب وارد کند. استرس باعث می شود که سطح سموم در بدن زیاد شود و ریشه موها ضعیف و مستعد عفونت های قارچی شود. با انجام ورزش و تکنیک های تنفسی به طور روتین استرس تان را کاهش دهید.

 

 

برگشت به بالا