ست کردن پیراهن و کراوات برای هر آقای خوشتیپ و خوش پوشی قطعا لازم است و باید اصول این کار را بداند. بستن کراوات به مدل های مختلف و همچنین انتخاب پیراهن مناسب، در شیک تر به نظر رسیدن شما بسیار موثر است و بهتر است بدانید استفاه ی همیشگی از پیراهن سفید برای هر کت و شلواری قطعا مناسب نیست و بهتر است از رنگ های مختلف پیراهن و کراوات استفاده کنید تا جذاب تر و متفاوت تر به نظر برسید.

 

راهنمای ست کردن پیراهن و کراوات

 

پیراهن مردانه کلاسیک بخرید

پیراهن های کلاسیک مردانه بهترین انتخاب برای هر کت و شلواری است و جلوه ی بسیار زیبایی دارد و شخصیت شما را بهتر منعکس می کند. سعی کنید پیراهنی با سایه های روشن انتخاب نکنید و از رنگ های تند هم اجتناب کنید که برای موقعیت های رسمی اصلا مناسب به نظر نمی رسد. رنگ های سفید، بنفش روشن، آبی، صورتی و خاکستری بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اگر زیر پیراهن خود از زیرپوش استفاده می کنید حتما پیراهن یقه بسته بخرید تا چیزی که زیر یقه شماست مشخص نشود. پیراهن های کلاسیک با هر رنگ کت و شلواری جلوه ای زیبا و جذاب خواهد داشت.

 

پیراهن مردانه

 

پیراهن جنس خوب و با کیفیت بخرید

خرید یک پیراهن جنس خوب و باکیفیت نه تنها دوام بالایی دارد بلکه زیباتر و جذاب تر به نظر می رسد و استایل شما را گران تر نشان می دهد و حتی خود شما هم احساس بهتری خواهید داشت. پیراهن های خوش دوخت و با کیفیت، احساس راحتی بیشتری در شما ایجاد می کنند. هنگام خرید پیراهن به جنس آن دقت کنید و همچنین یقه پیراهن ضخیم باشد و دوخت ظریف و تمیز و مرتبی داشته باشد. اگر بلوز شما دارای سرشانه دو طرفه است که این قسمت از دو تکه پارچه متفاوت تشکیل یافته است و در یک زاویه دوخته شده است، پس احتمالا بهتر دیده می شوید.

 

ست پیراهن و کراوات

 

انتخاب کراوات مناسب

برای خرید یک کراوات مناسب باید قانون استاندارد آن را بدانید. عرض کراوات باید با عرض یقه برگردان کت متناسب باشد. مثلا اگر یقه برگردان دو سوم اینچ باشد، عرض کراوات شما هم باید همین میزان باشد. در مورد طول کراوات هم قانون به این شکل است که باید نسبتا سگک کمربند شما را بپوشاند.

 

انتخاب کراوات

 

آموزش بستن کراوات

گره زدن کراوات کار سختی نیست و معمولا لم خاصی دارد که اگر آن را بلد باشید کار برای شما ساده خواهد شد. مرسوم ترین گره کراوات، گره ویندسور است که با هر کت و هر پیراهنی زیبا و جذاب به نظر می رسد. می توانید هم از مدل گره نیم ویندسور و هم مدل گره کامل ویندسور استفاده کنید. یک راه جالب و اصولی برای این گره به این صورت است که با اندازه سرتان پیش بروید و کراوات را گره بزنید.

 

گره کراوات

 

آموزش گره ویندسور کراوات

برگشت به بالا