لیزر موهای زائد چند سالی است که به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد در جهان شناخته می شود و افراد زیادی این کار را انجام می دهند تا رشد موهای زائد بدن و یا حتی صورت شان را متوقف کنند. اینکه خطرات لیزر موهای زائد چیست و یا چگونه باید یک دستگاه مناسب و یک مرکز لیزر خوب انتخاب کرد و یا چه کارهایی به ما کمک می کند نتیجه ی بهتری از لیزر بگیریم را در این مطلب از سایت پرچرم بیان می کنیم. پس با ما همراه باشید.
 
 
 

رشد موهای زائد

 
موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی و دست و پا در همه ی افراد وجود دارد ، البته میزان آن متفاوت است و حتی جنس مو هم بسیار فرق می کند. بعضی از افراد بر روی کمر و سینه و حتی شکم هم موهای پر پشتی دارند و همین موضوع موجب ناراحتی آنها شده است. به همین دلیل این افراد به لیزر روی می آورند و حتی نتیجه ی خیلی خوبی از این کار می گیرند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و از بین بردن موی زائد بدن باعث راحتی بیشتری برای هر فردی می شود.
 
 
 
لیزر فولیکول موهای زائد را تخریب می کند و امکان رشد مجدد مو در این ناحیه را کم می کند و یا از بین می برد. درمان با لیزر در چند مرحله و چند ماه انجام می شود و نتیجه حاصل از این روش در اغلب موارد موفقیت آمیز و دائمی می باشد. لیزر یکی از سریعترین و موثرترین روش های از بین بردن موهای زائد است که در دنیا محبوبیت فراوانی دارد.
 
 
 
 
 

مزایای لیزر موهای زائد

 
 
1- با استفاده از لیزر برای همیشه از رویش موها راحت نمی شوید ولی سرعت رشد مو به شدت کم می شود و در مقایسه با دیگر روش های از بین بردن موهای زائد، تاثیر بسیار بیشتری بر کم شدن حجم موهای زائد دارد.
 
 
2- درد در این روش بسیار کم است و معمولا درد این روش بین ژیلت و اپیلاسیون قرار می گیرد و قابل تحمل است. البته قبل و بعد از لیزر از بی حس کننده های مانند یخ استفاده می شود و به مرور و با گذشت جلسات این درد بسیار کمتر می شود.
 
 
3-یکی از بهترین مزایای لیزر این است که برای تمامی نقاط بدن قابل استفاده است و می توانید نقاط غیر قابل دسترس را نیز بدون هیچ محدودیتی لیزر کنید و موهای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و رشد آن ناحیه را کم می کند.
 
 
 
دستگاه لیزر موهای زائد
 

خطرات لیزر موهای زائد

 
وقتی اسم لیزر را می شنویم ناخودآگاه یاد سرطان می افتیم و اینکه این کار می تواند باعث ایجاد سرطان شود. در صورتی که این باور به هیچ وجه درست نیست و دستگاه لیزر موهای زائد از امواج غیر یونیزه استفاده می کند که در پوست تولید گرما می کند و باعث می شود فولیکول مو غیر فعال شود و در نهایت رشد مو را متوقف می کند.
 
 
تنها لایه های سطحی پوست این امواج را جذب می کنند و به هیچ وجه به لایه های عمیق پوست نفوذ نمی کند و باعث جهش سلولی نمی شود.عمق نفوذ امواج فقط تا ریشه مو می باشد و حتی در تمام دنیا یک گزارش وجود ندارد که لیزر موهای زائد موجب ایجاد سرطان شده باشد.
 
 
 

از لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را بگیرید

 
 
1- همه افراد جنس پوست و موی متفاوتی دارند و حتما باید پزشک مشورت کنید تا تشخیص دهد که لیزر برای شما مناسب است یا خیر و اینکه استفاده از چه دستگاهی شما را به نتیجه بهتری می رساند. لیزر موهای زائد برای همه پوست ها و همه ی موها به یک صورت جواب نمی دهد.
 
 
 
2- از شش هفته قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد از اپیلاسیون و وکس کردن موها اجتناب کنید. لیزر وظیفه تخریب فولیکول های مو را بر عهده دارد به همین علت باید فولیکول های مو وجود داشته باشند تا لیزر بتواند عملکرد و تاثیر بهتری بر آنها داشته باشد.
 
 
 
3- دستگاه لیزر بسیار مهم است و حتما دستگاه باید تاییدیه FDA را داشته باشد وگرنه توان مناسبی برای کار ندارد و قطعا نتیجه ی مناسبی نخواهید گرفت.
 
 
 
4- اگر در سه ماه اخیر پوست تان را برنزه کرده اید از لیزر کردن موهای بدن تان اجتناب کنید زیرا موجب ایجاد سوختگی در پوست شما می شود و ممکن از صدمات پوستی شدیدی در بدن شما ایجاد شود.
 
 
5- قبل از انجام لیزر موهای زائد از مصرف رقیق کننده های خون مانند آسپرین بپرهیزید و داروهای گیاهی که این خاصیت را دارند نیز مصرف نکنید.قرص ضد التهاب هم قبل از لیزر بهتر است که مصرف نشود و حتما داروهایی را که استفاده می کنید با دکتر در میان بگذارید و مشورت کنید.
 
 
 
6- صبر داشته باشید. بعد از گذشت جلسات اول نباید انتظار داشته باشید که به طور کامل رشد موها متوقف شود و پوست شما صاف و بدون مو باشد. صبر کنید تا نتیجه دلخواه تان حاصل شود.
 
 
 

مرکز مناسب لیزر 

 
برای انتخاب یک مرکز لیزر موهای زائد مناسب، حتما مرکزی را انتخاب کنید که زیر نظر یک پزشک فعالیت می کند و همچنین درباره ی دستگاهی که در این مرکز وجود دارد تحقیق کنید و ببینید این دستگاه تاییدیه FDA را دارد یا خیر سپس در جلسه مشاوره حاضر شوید و نوع لیزرتان را انتخاب کنید و اجازه دهید پزشک پوست و جنس موی شما را بررسی کنید و با توجه به نظرات پزشک لیزر را انجام دهید. همچنین قیمت و هزینه لیزر را بپرسید و اینکه چه تعداد جلسه با توجه به نوع پوست و جنس موی ما لازم است را دقیق جویا شوید.
 
 
 
 
برگشت به بالا