انتخاب لباس اداری مناسب برای خانم ها و آقایان شاغل بسیار حائز اهمیت است و افراد باید پوششی را برای فضای کاری انتخاب کنند که هم شیک باشد و هم در آن احساس راحتی کنند. برای مردان معمولا انتخاب و خرید لباس اداری مناسب راحت تر از خانم ها است و خانم ها مخصوصا در ایران محدودیت های بسیاری در نوع پوشش دارند و نمی توانند آن گونه که دلشان می خواهد  لباس بپوشند.

 

لباس کارمندان از جمله ملاک های مهم برای پیشرفت کاری افراد و همچنین آرامش ظاهری محیط کار محسوب می شود و مهم است که چگونه در محل کار حاضر می شویم. داشتن ظاهری شیک و همچنین ساده و راحت به ما کمک می کند که بهره وری بیشتری در محیط کار داشته باشیم.

 

 

انتخاب لباس اداری مناسب

 

به وزن لباس دقت کنید

یکی از مهمترین نکاتی که هم کارمندان خانم و هم آقا باید به آن توجه کنند این است که لباسی خریداری کنند که سبک باشد تا در طول کار آنها را اذیت نکند. انتخاب لباس های سنگین و پوشیدن آنها به مدت 8 ساعت قطعا کار آسانی نخواهد بود و هیچ فردی تحمل یک وزن ثابت را برای مدت زمان طولانی نخواهد داشت و باعث خستگی بدن و اندام ها می شود و عملکرد فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

لباسی را انتخاب کنید که از پارچه های سبک تهیه شده باشد و دکمه و خرج کار کمتری در آن به کار رفته باشد. در فصل سرد هم توجه داشته باشید که یک لباس سبک و راحت زیر پالتو و یا کاپشن خود بپوشید تا بتوانید در محیط کار که گرم است راحت تر فعالیت کنید.


 

رده کاری را در نظر بگیرید

در هر محیط کاری درجه بندی کارکنان وجود دارد و بنابراین باید کارمندان به گونه ای لباس بپوشند که رده کاری آنها مشخص باشد و مخاطب بتواند افراد بالا رده را تشخیص دهد. شما می توانید به عنوان یک کارمند کت و شلوار خوش دوخت و زیبا به تن کنید و یا مانتو و شلوار شیک بپوشید ولی به لحاظ سیستم اداری و حفظ ادب، نباید ارزش و قیمت لباس شما از افراد بلند مرتبه شرکت بیشتر باشد.

 

انتخاب لباس اداری


به رنگ لباس دقت کنید

انتخاب یک رنگ مناسب برای لباس اداری بستگی به نوع سیستمی دارد که در آن فعالیت می کنید. برای مکان های تجاری استفاده از رنگ های روشن و کرم به شت توصیه می شود، اما برای فعالیت هایی که دارای جنب و جوش زیادی است یا با افراد زیادی سر و کار دارید استفاده از رنگ های تیره مانند مشکی و سرمه ای مناسب تر به نظر می رسد.

 

 

لباس رسمی بپوشید نه روزمره

انتخاب یک لباس اداری رسمی و شیک قطعا برای هر نوع سیستمی یک مزیت محسوب می شود و افراد شاغل در آن سیستم را هماهنگ و همچنین خوش پوش و منظم نشان می دهد. نمی توان گفت که همه ی لباس های دکمه دار رسمی هستند، باید به نوع دوخت، پارچه لباس و حتی الگوی لباس دقت کنید و لباسی را انتخاب کنید که رسمی باشد و شما را به عنوان یک کارمند شیک و با پرستیژ نشان دهد.
 

 

کیف اداری را فراموش نکنید

تکمیل کننده یک پوشش اداری، قطعا به همراه داشتن یک کیف اداری شیک است که می تواند ظاهر شما جذاب تر و رسمی تر نشان دهد. کیف اداری چرم برای محیط کار بهترین انتخاب محسوب می شود. کیف اداری زنانه و مردانه چرم در مجموعه تولیدی پرچرم با بهترین کیفیت تولید می شود و شما می توانید این مدل های شیک را در بخش محصولات مشاهده کنید و یک کیف اداری چرم طبیعی مناسب خریداری کنید.

برگشت به بالا