حساسیت به ریمل یکی از اتفاق های شومی است که می تواند برای یک خانم رخ دهد، زیرا آرایش چشم با ریمل تکمیل می شود و حساسیت داشتن به ریمل باعث می شود آنگونه که مدنظر شماست نتوانید آرایش چشم هایتان را انجام دهید. حساسیت به ریمل باعث ایجاد قرمزی، التهاب و سوزش و خارش در چشم می شود و باید در این صورت از ریمل استفاده نکنید زیرا ممکن است عفونت های چشمی را در پی داشته باشد.

 

عدم نگهداری درست از ریمل و یا گذشتن تاریخ انقضای آن می تواند این مورد را تشدید کند و حتما باید از سالم بودن ریمل و تاریخ داشتن آن مطمئن باشید. اگر بعد از چند ساعت استفاده از ریمل، چشمان شما دچار سوزش و خارش شد احتمالا به مواد به کار رفته در ریمل حساسیت دارید، چاره این کار این است که از یک ریمل دیگر استفاده کنید و تست کنید که باز هم مشکلی رخ می دهد یا خیر.

 

اگر به یکباره به ریملی که همیشه از آن استفاده می کردید حساسیت پیدا کرده اید و باعث التهاب و قرمزی در پلک و چشم شما می شود به این دلیل است که باکتری و قارچ در ریمل شما رشد کرده است.

 

 

دلایل حساسیت به ریمل

برندهای مختلف از مواد مختلفی برای تهیه محصولاتشان استفاده می کنند و برخی از محصولات ممکن است فیک باشند و کیفیت قابل قبولی نداشته باشند و با پوست و چشم شما سازگاری نداشته باشند و باعث بروز حساسیت و آلرژی در شما شوند. در صورتی که به یک محصولی که تازه خریداری کرده اید آلرژی دارید تا زمان بهبود، آن محصول را استفاده نکنید و از آرایش کردن بپرهیزید.
 

اگر تاریخ انقضای ریمل شما رسیده است حتما آن را دور بیندازید و از آن استفاده نکنید. اگر بو و یا بافت ریمل تغییر کرده است به هیچ وجه از آن استفاده نکنید. در صورتی که با قرمزی و ورم شدید چشم روبرو شدید و در حدود یک ساعت بهبود پیدا نکرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

آلرژی به ریمل

 

نشانه های آلرژی به ریمل

نشانه های آلرژی به ریمل می تواند به صورت آبریزش چشم، قرمزی و خارش و پوسته پوسته شدن لبه پلک و اطراف چشم رخ دهد، همچنین آلرژی شدید ممکن است با مواردی همچون جوش زدن، تورم پلک و ابرو، گل مژه، التهاب پلک ها، قرمزی و خارش شدید چشم، حساسیت به نور و سوزش اطراف چشم همراه باشد که در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

 

 

راه های کاهش آلرژی چشم به ریمل

1- از ریمل ضد آلرژی استفاده کنید. اگر چشمان حساسی داید حتما از ریمل های ضد آلرژی استفاده کنید که بدون عطر و رایحه هستند و ترکیبات داخل شان نیز کمتر باعث ایجاد حساسیت می شود. موادی چون هیدروکسی اتیل سلولز، ایزوپروپیل میریستات، پارابن ، لانولین ، کواترینیوم 15 و پروپیلن گریکول حساسیت زا هستند و اگر در مواد آرایشی وجود داشته باشند ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.

 

2- اگر بعد از آرایش چشم، دچار قرمزی و آبریزش می شوید می توانید از قطره ضد حساسیت که پزشک برای شما تجویز کرده است نیم ساعت قبل از آرایش استفاده کنید تا از بروز آلرژی به مواد آرایشی پیشگیری کند.

 

3- آنتی هیستامین یکی از روش های کاهش حساسیت می باشد که مانع بروز آلرژی در فرد می شود. لطفا فقط در مواقع ضروری از این راه استفاده کنید.

 

4- یکی از روش های کاربردی این است که با فاصله از پلک ریمل بزنید و اجازه ندهید ریمل به پوست و سطح داخلی پلک که به مژه ها چسبیده است برسد. با این روش می توانید از بروز حساسیت پیشگیری کنید.

 

درمان حساسیت به ریمل

 

روش های درمان آلرژی به ریمل

هر زمانی که احساس آلرژی به ریمل کردید حتما آرایش تان را پاک کنید و چشم هایتان را بشویید. از کمپرس سرد به مدت 10 دقیقه بر روی پلک هایتان استفاده کنید تا باعث کاهش التهاب شود. از اسکراب و لایه برداری پوست بپرهیزید زیرا التهاب را تشدید می کند. اگر بعد از انجام این کارها التهاب و قرمزی چشم بهبود پیدا نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید تا قطره و پماد مناسب برای شما تجویز کند. حتما تا رفع کامل التهاب چشم ها از آرایش کردن دوباره خودداری کنید.

برگشت به بالا