در این مطلب از سایت پرچرم قصد داریم با حداقل امکانات مثل دو تکه چرم کوچک و نک، سگک و یا دکمه ساخت دستبند چرمی بسیار زیبا را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. سایز دو قطعه چرم باید به عرض 1.5 سانت و طول آن به اندازه ی دور دست شما به اضافه 6 سانت باشد.

 

آموزش ساخت دستبند چرم

در ابتدا با چسب آهن که از بازار می توانید تهیه کنید دو سمت چرم را کامل چسب میزنیم و خوبی این مدل چسب این است که  اگر بر روی میز و ... بریزد به راحتی پاک می شود. پس از اینکه یک سمت دو تکه چرم را به صورت کامل به چسب آغشته کردیم، به آن  5 دقیقه استراحت می دهیم تا کامل خشک شود و بعد دو سمت چرم را به هم میچسبانیم. نکته مهم این است که اصلا چرم را نکشید و به صورت آرام دو تکه چرم را بر روی هم بچسبانید و سپس با مشته و یا گوشکوب و یا هر وسیله ی دیگری که در منزل دارید به صورت آرام بر روی چرم ضربه وارد کنید تا دو تکه چرم به هم بچسبد.

 

بعد از دوبل کردن چرم باید چرم را برش بزنیم و عرض 1.5 سانت را به یک سانت تبدیل می کنیم و با خودکار ژله ای و یا هر وسیله ی دیگری فاصله ها را علامت بزنید و چرم را برش دهید. برای زیبایی کار می توانید قسمت جلوی کار را به صورت صاف یا اوریب برش دهید و یک حالت مثلثی به آن بدهید.

 

برای سوراخ کاری چرم اگر حرفه ای هستید می توانید از سنبه 3 استفاده کنید و اگر آماتور هستید و یا در منزل انجام می دهید می توانید با میخ این کار را انجام دهید . جای نک می توانید از دکمه و یا سگک استفاده کنید که حالت کمربندی دارد. نک را بر روی چرم ثابت می کنیم. اکنون دستبند چرم شما آماده است و برای اینکه با شیوه درست کردن دستبند چرمی به صورت کامل آشنا شوید می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

 

برگشت به بالا