در راستای ویدئوها و پست های قبلی، امروز می خواهیم چرخ تک پایه یا چرخ راسته صنعتی که یکی دیگر از ابزارهای کیف دوزی می باشد را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم. یکی از تفاوت های چرخ راسته صنعتی با چرخ دو پایه این است که چرخ تک پایه هم کار دوخت را انجام می دهد و هم کار بردن پارچه یا آستر کیف، چون نازک است پاشنه پایین آستر را می برد و پایه کار دوخت را انجام می دهد.

 

 

معرفی چرخ تک پایه

مانند چرخ دو پایه دارای پیچ تنظیم گام و دسته سر قائم می باشد ، دارای قسمت پر کردن نخ ماسوره می باشد و نخ بالا را باید از تمامی سوراخ هایی که در دستگاه وجود دارد رد کنید  و داخل سوزن کنید. پیچ تنظیم فشار پایه که بالای چرخ وجود دارد را اگر به سمت راست بچرخانید، فشار پایه بیشتر می شود و هر چه به سمت چپ بچرخانید فشار پایه کمتر می شود.

 

پایه ای که هم اکنون بر روی چرخ متصل است پایه زیپ دوز است که برای قسمت هایی که قرار است زیپ به آستری دوخته شود کاربرد دارد. چرخ های راسته صنعتی برای دوخت آستری بسیار مناسب است و چون در داخل همه ی کیف ها آستری وجود دارد بهتر است از این نوع چرخ استفاده شود. نوع دیگری از چرخ راسته صنعتی وجود دارد که در ویدئوهای بعدی به آموزش آن خواهیم پرداخت.

 

در چرخ راسته می توانید خالی دوزی انجام دهید ولی در چرخ دو پایه نمی توانید این کار را انجام دهید. اگر علاقمند هستید چرخ راسته صنعتی را بیشتر و بهتر بشناسید به شما توصیه می کنیم ویدئوی زیر را حتما مشاهده کنید.

 

 

برگشت به بالا