برای شما همراهان عزیز آموزش کار با چرخ بطر را در این مطلب از سایت پرچرم آماده کرده ایم. با ما همراه باشید با این آموزش در کارگاه چرم دوزی کیف پرچرم. چرخ بطر یکی دیگر از چرخ هایی که در کارگاه های کیف دوزی بسیار نیاز است و برای بعضی از قسمت های کیف حتما استفاده می شود. فولی اصلی چرخ که بحث دوخت رو انجام می دهد و به دینام وصل است. تنظیم کننده گام است که فاصله بین دو دوخت را می توان با آن تنظیم کرد هر چقدر عدد کمتر باشد فاصله دو دوخت کمتر است و هر چقدر عدد بزرگتر باشد فاصله بیشتر است.

 

 

آموزش کار با چرخ بطر

دستگیره سر قائم ، پیچ تنظیم کننده میزان فشار نخ برای اینکه نخ سفت تر و یا شل تر شود، هر چقدر به سمت چپ یا پادساعتگرد بچرخانید شل تر می شود و اگر به سمت راست یا ساعتگرد بچرخانید نخ شما سفت تر می شود. بخش فنرفنتول هست که برای ضربه زدن به نخ می باشد که نخ را بکشد. نکته کلیدی که وجود دارد این است که برخی از چرخ ها نیم روغن هستند و برخی دیگر تمام روغن. چرخ بطر تمام روغن است و در مخزن آن روغن وجود دارد که روغن را به سمت بالا می کشد اما چیزی که مهم است این است که شما از بالا هم در چرخ روغن بریزید.

 

 

جای روغن، معمولا بر روی چرخ به صورت سوراخ های قرمز تعبیه شده است و یا دارای روکش است که روکش را برداشته و داخل چرخ روغن می ریزید. روغن تاثیر زیادی در کار شما می گذارد. میزون بند هست که بر روی چرخ های دو پایه حتما نصب می شود و استفاده ی آن زیاد است. بخش تنظیم پایه برای کلفت دوزی و یا نازک دوزی است که حتما باید در این محفظه هم روغن بریزید و همیشه چرب باشد.

 

 

در چرخ بطر، صفحه ی زیرین آن قسمت چپ را خالی می گذارد و جلو و عقب آن نیز خالی است و می توانید قسمت تبله کیف را در آن بچرخانید، کاری که با چرخ دو پایه نمی توانید انجام دهید. تست دوخت و همچنین توضیحات تکمیلی درباره چرخ بطر و چگونگی کار با آن را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

 

برگشت به بالا