امروز قصد داریم آموزش کار با دستگاه برش را برای همراهان عزیز کارگاه چرم دوزی کیف پرچرم قرار دهیم. امیدواریم از این آموزش لذت ببرید و تا پایان مطلب ما را همراهی کنید. دستگاه برش یکی از دستگاه مهم در کارگاه می باشد و مدل های مختلفی را دارد و ما به صورت نمونه قصد داریم یک مدل کوچک آن را آموزش دهیم.

 

 

کار با دستگاه برش

دوستان قالب زن های متفاوتی را در صنعت کیف دوزی داریم و این مدل یکی از مدل های ساده قالب زن هست که قالب زن دستی کوچک هست و قالب زن دستی بزرگ هم وجود دارد. پرس های اتم و .. هم وجود دارند که با یک دکمه می توانید برش را انجام دهید. برای برش قالبی هم به دستگاه قالب زن احتیاج داریم و هم قالب، که این قالب ها از تیغ درست شده است، معمولا صنف افراد قالب ساز جداست و شکل رو با نرم افزار طراحی کرده و قالب ساز، براساس طرحی داده شده، قالب را می سازد.

 

در این آموزش قالب پر که شکل برند ما می باشد و همچنین قالب پل کمربند کیف پرک، که می توانید در قسمت محصولات کیف کمری پرک را مشاهده کنید، را قرار داده ایم. قالب بالا قرار می گیرد و صفحه ی لاستیکی که برای برش زدن وجود دارد هم بالا قرار می گیرد. براساس نوع قالبی که سفارش می دهید باید چرم را قرار دهید.

 

برای قالب پر ما چرم را به صورت برعکس قرار می دهیم. قالب را به همراه چرمی که روی آن قرار داده ایم داخل دستگاه قالب زن می گذاریم و اهرم را به پایین فشار می دهیم تا شکلی که می خواهیم بر روی چرم ایجاد شود. حال قالب پل کیف را درون دستگاه قالب زن قرار می دهیم و با یک فشار کوچک، چرم بریده می شود و شکل موردنظر بر روی آن ایجاد می گردد.

 

در یک زمان هایی قالب بسیار مهم است و حتما باید از قالب برای برش استفاده شود و آن زمان، مواقعی است که شکل، انحناهای بسیاری دارد و بر سرعت و تمیزی کار تاثیر می گذارد و در تیراژ بالا استفاده از قالب بسیار کار را راحت تر و سریعتر پیش می برد. کار با دستگاه قالب زن را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

 

برگشت به بالا