قصد داریم آموزش کار با دستگاه لب تا را در این مطلب از سایت پرچرم برای شما همراهان عزیز و گرامی قرار دهیم. ویدئوی این آموزش را می توانید در انتهای مطلب مشاهده کنید. ویدئوهای آموزشی ما، در کارگاه کیف چرم پرچرم تهیه می شود. امیدواریم از این ویدئوهای آموزشی نهایت استفاده را ببرید.

 

آموزش کار با دستگاه لب تا

دستگاه لب تا، دستگاهی است که لبه های چرم را تا می کند. با دو پیچ تنظیمی که در دو طرف دستگاه وجود دارد، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست، می توانید ارتفاع را تنظیم کنید تا لبه را تا کنید. روی یک سانت تنظیم می کنید و پیچ هایی که روی دستگاه وجود دارد شلی یا سفتی که می خواهید برای لب تا کردن از آن استفاده کنید را تنظیم می کند.

 

نکته مهم این است که اگر بخواهید بخش های هلالی را لب تا کنید باید از کاغذ لب تا استفاده کنید و کاغذ را می گذارید و با دست لب تا می کنید. اما اگر قسمت صاف را بخواهیم لب تا کنیم، حتما از دستگاه استفاده می کنیم و سرعت کار را بالا می بریم و به کاغذ لب تا هم احتیاجی نیست.

 

در لب تا کردن، پهنایی را که می خواهید لب تا کنید، باید دو برابر آن را لویس کنید. برای مثال اگر می خواهید یک سانت را لب تا کنید باید دو سانت را لویس کنید و به همین صورت... برای لب تا کردن ابتدا بر روی قسمتی که می خواهیم کار انجام شود چسب می زنیم، چسب آهن یا چسب دو طرفه فرقی نمی کند و باید بعد از لب تا حتما دوخت را انجام دهید. 

 

چند ثانیه صبر می کنیم تا چسب خشک شود، سپس چرم را به تیغه دستگاه می چسبانیم و یک خط کش و یا یک وسیله سفت را بر روی چرم قرار می دهیم تا کار یکدست بچسبد و وقتی ما فشار وارد می کنیم، فشار به صورت یکسان در همه ی قسمت ها پخش شود، سپس با دستگاه کار لب تا را انجام می دهیم.

 

ویدئوی کار با دستگاه لب تا را می توانید در زیر مشاهده کنید. ویدئوهای آموزشی ما شامل آموزش کار با تمام دستگاه ها و ابزارهای مورد نیاز چرم دوزی است و قطعا برای افرادی که قصد دارند این کار را شروع کنند بسیار مفید خواهد بود.

 

 

برگشت به بالا