نصب و تعمیر سر زیپ یکی از کارهای مهم در کیف دوزی می باشد و باید بتوانید آن را انجام دهید. هدف ما این است که به صورت پایه و اصولی کار را به شما آموزش دهیم تا وقتی که به قسمت الگوی کیف و دوخت رسیدیم، کار را به سرعت پیش ببریم. آموزش نصب سر زیپ بر روی زیپ و همچنین تعمیر آن را در این پست از سایت پرچرم برای شما همراهان عزیز و گرامی آماده کرده ایم. امیدواریم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید و از این مطلب و ویدئوی آموزشی نهایت استفاده را ببرید.

 

 

روش نصب و تعمیر سر زیپ

زیپ ها سایزهای مختلف و جنس دندانه های متفاوتی دارد، زیپ شماره 3 پلاستیک، زیپ شماره 5 پلاستیک و زیپ شماره 5 دندانه فلزی را در این آموزش بررسی می کنیم. قطعا سوای تفاوت سایز ماشین های خود زیپ، سرزیپی که برای زیپ شماره 5 پلاستیک استفاده می شود با سرزیپ، زیپ شماره 5 دندانه فلزی متفاوت است و باید به این نکته حتما دقت کنید. نکته ی مهم دیگری که در صنعت کیف وجود دارد این است که زیپ جداست و سرزیپ هم جدا می باشد.

 

طریقه نصب سر زیپ بر روی زیپ بسیار آسان است. شما کافی است یک سمت زیپ، سمتی که ماشین، بغل گیرهای آن شروع می شود را تا نیمه ماشین بیاورید و اگر زیپ استاندارد باشد و سر زیپ سالم باشد با کوچکترین فشار وارد زیپ می شود. این کار را بر روی زیپ های مختلف انجام می دهیم تا قلق کار دست شما بیاید و بتوانید به راحتی نصب آن را انجام دهید.

 

 

تعمیر سرزیپ

نصب زیپ فلزی بسیار راحت تر از زیپ پلاستیکی می باشد فقط حتما باید کیفیت زیپ فلزی مناسب باشد تا براحتی نصب شود. چون سر زیپ را به صورت جدا از زیپ از بازار خریداری می کنید امکان دارد که زیپ خوب داخل نشود و یا فاصله ماشین زیپ تراز نباشد و ته آن چسبیده باشد که باید با پیچ گوشتی دوسو آن را باز کنیم و یا اگر باز بود باید آن را با دم باریک ببندیم.

 

ته سر زیپ باید سالم باشد و سفت و یا گشاد نباشد. چون اگر سفت باشد به درستی وارد نمی شود و اگر گشادتر باشد قلاب را انجام نمی دهد و نصب به آسانی صورت نمی گیرد. ویدئوی آموزشی را می توانید در زیر مشاهده کنید و به صورت عملی نصب و تعمیر سرزیپ را فرا بگیرید. همراهی شما باعث دلگرمی ماست.

 

 

برگشت به بالا