در این مطلب از سایت پرچرم آموزش تقویت چرم را برای شما دوستان و همراهان عزیز قرار داده ایم. ویدئوهای آموزشی تهیه شده در کارگاه پرچرم را دنبال کنید تا بتوانید به راحتی حرفه دوخت کیف چرم را فرا بگیرید و برای خود کسب و کاری راه بیاندازید و درآمد داشته باشید.

 

آموزش تقویت چرم 

مدل های مختلفی از تقویت کننده چرم را در ویدئوی انتهای مطلب می توانید مشاهده کنید که ساده ترین روش استفاده از کاغذ برای این کار می باشد. مهم این است که شما چه خواسته ای از چرمی که می خواهید حالت بدهید، دارید. مقوا، کاغذ، سوزنی، جوراب گیر، ابر، پفکی دو میل، سه میل، اشبالت و تکسون که در ادامه فرق آنها را بیان می کنیم.

 

پارچه های سوزنی زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید به کار شما حالتی از خشکی خیلی معمولی می دهد که ضخامت خاصی هم ندارد و وقتی چرم به آن متصل می شود حالت شکستگی در آن ایجاد نمی شود. در ویدئو می توانید چسب زدن چرم به تقویت کننده ها را مشاهده کنید. ابر برای این نیست که به چرم شما ضخامت بدهد یا ایستایی کار خوب باشد بلکه برای این است که به چرم حالت نرمی بدهد. پفکی یک میل، فقط به شما استقامت نرم را می دهد و حسن آن این است که اگر آن را تا کنید، دوباره می توانید آن را برگردانید  و کار را از حالت شلی خارج می کند.

 

پفکی دو میل این کار را صورت کامل تری انجام می دهد و و روی بدنه هایی استفاده می شود که می خواهیم کار خشک تر باشد. پفکی دو میل شق و رق تر می باشد. پفکی سه میل روی کیف استفاده نمی شود و برای کفه کار استفاده می شود که استقامت بیشتری داشته باشد و نرم هم باشد. انتخاب تقویت کننده کاملا به میل شما بستگی دارد و قانون کلی در این زمینه وجود ندارد.

 

اشبالت تنها کاری که می کند این است که چرم را کلفت تر می کند و به آن ایستایی می دهد و حالت فنری ندارد. سوزنی، چرم را صاف تر می کند و ضخامتی به چرم نمی دهد اما شکننده است و می تواند حالت بگیرد و کار را خشک تر می کند و برای جای زیپ در آستر داخلی بیشتر استفاده می شود.

 

جوراب گیر هم به شما کلفتی می دهد و هم خیلی شق و رق تر می باشد و شکنندگی بسیاری دارد و اگر تا کنید، حالت تا را به خود می گیرد و جای تا را شما می توانید ببینید. معمولا جورابگیر برای جاهایی مثل سرخونه و کف کیف استفاده می شود. مقوا از جوراب گیر شق و رق تر می ایستد و شکنندگی را بیشتر نشان می دهد و حسن آن این است که کیف های پاسپورتی و کیف هایی که قرار است حالت ایستایی داشته باشد را می توان از آن استفاده کرد. هم گوشه ها و هم کل بدنه را می توان مقوا زد.

 

تکسون در واقع حالتی مثل اشبالت را به شما می دهد به علاوه اینکه ایستایی آن را نیز بیشتر می کند. چون اشبالت تاثیر زیادی در ایستایی چرم نمی گذارد و چرم حالت نرمی دارد ولی تکسون به شما شق و رقی می دهد و کیف هایی که می خواهید در عین نرمی حالت ایستایی هم داشته باشد می توانید از تکسون استفاده کنید.

 

اما کاغذ را باید چسب تازه بزنید و می تواند بسته به هدف شما، یک نوع تقویتی باشد. برای لب تا کردن چرم هم از کاغذ استفاده می شود و ایستایی خوبی به چرم می دهد. امیدوارم این آموزش هم مانند دیگر آموزش ها برای شما همراهان گرامی مفید واقع شود. ویدئوی آموزشی را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

 

 

برگشت به بالا