در این مطلب از سایت پرچرم، آموزش ساخت بند کیف چرم را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. امید است که این آموزش هم مانند دیگر آموزش های تهیه شده در کارگاه پرچرم مورد استفاده شما قرار بگیرد. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

 

آموزش ساخت بند کیف چرم

بندهای بلند مدل های مختلفی دارد و یک مدل آن بند بلند دو لا هست و مدل دیگر بند بلند دو لاچرم می باشد که رنگ لبه هم بر روی آن انجام شده است. بند بلند دولا دو سانت را می خواهیم درست کنیم. چرم را به اندازه 4 سانت برش می زنیم. یک بند بلند استاندارد 150 سانت می باشد، که 100 سانت آن قسمت بلندی آن می باشد و 50 سانت آن برای سایزبندی و کوتاه و بلندی آن می باشد.

 

 

بلند بلند دو لا

چرم را چسب می زنیم و اجازه می دهیم خشک شود. پس از خشک شدن چسب، اول چرم را به صورت وسط در وسط تا می کنیم و مشته می زنیم و هر دو قسمت را به هم نزدیک کرده و مشته می زنیم. و بعد از آن برای دوخت می رود و هر دو طرف دوخت می شود و بند کیف آماده است.

 

 

بند بلند دو لا چرم رنگ لبه خورده

اگر بخواهیم بند بلند دو لاچرم رنگ لبه خورده به اندازه عرض دو سانت درست کنیم، باید 2 و نیم سانت عرض را برش بزنیم. ما این کار را با دستگاه نوار بر انجام می دهیم زیرا تیراژ کار بالاست. پشت هر دو تکه چرم را چسب می زنیم و اجازه می دهیم خشک شود و سپس دولا را به هم می چسبانیم، بعد از آن برای دوخت می رود و دو طرف کار را دوخت می زنیم و سپس بغل کار را رنگ لبه می زنیم و بند دو لا چرم رنگ لبه خورده آماده می شود.

 

 

بند بلند تک لا تقویت شده

بند بلند تک لا، یک مدل آن که بسیار معمولی است و کار بی کیفیتی است  و چرم را به صورت تک لایه می زنند و سگک روی آن نصب می کنند و به کیف متصل می کنند. مدل دیگر را می توان با اشبالت خود چرم تقویت کرد و یا با پفکی و ...هر دو قسمت را چسب می زنیم و اجازه می دهیم خشک شود. سپس برای دوخت می رود و می توان آن را رنگ لبه زد یا نه. که ارزون ترین حالت ممکن می باشد و رنگ لبه هم نمی خورد و در زیبایی و ماندگاری کیفیت پایین تری دارد و دولا چرم رنگ لبه خورده بسیار زیباتر و باکیفیت تر می باشد.

 

بند بلند 99 درصد کیف های پرچرم به صورت بند بلند دولا چرم رنگ لبه خورده می باشد و یک درصد مابقی دو لا تا شده و دوخت شده می باشد. فیلم آموزشی درست کردن بند بلند چرم را می توانید در زیر مشاهده کنید. امیدواریم از این ویدئوهای آموزشی نهایت استفاده را ببرید.

 

 

برگشت به بالا