در ادامه تکنیک های کیف سازی، آموزش شمع گیری چرم را به شما همراهان عزیز و گرامی کارگاه و سایت پرچرم را برای شما قرار داده ایم و از این پس آموزش های متنوع دیگری را برای شما قرار خواهیم داد. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید و در انتها نیز ویدئوی آموزشی را حتما مشاهده کنید.

 

آموزش شمع گیری

در دو حالت از شمع گیری استفاده می کنیم. یکی برای سوزاندن لبه های چرم و پرزهایی که روی آستری وجود دارد و دیگری زمانی که می خواهیم نخ هایی که روی چرم دوخته شده است را بسوزانیم.

 

ابتدا چراغ الکلی را روشن می کنیم و یک سمت چرم را با فندک و سمت دیگر را با چراغ الکلی شمع گیری می کنیم. هر تکه ای را که آتش گرفتیم به روی آن دست می کشیم تا پرزها از بین برود و کار تمیز و مرتب دربیاید و بعد از شمع گیری، چرم برای رنگ لبه یا دوخت و یا ... آماده می شود.

 

اگر آستری را بخواهیم شمع گیری کنیم باید سریع آن را حرکت بدهیم که نسوزد و سریع کار نوک سوزی یا شمع گیری را انجام می دهیم. برای نخ های شروع و پایان روی چرم هم می توان شمع گیری کرد. نخی که روی کار دوخته می شود را نمی توان به صورت معمولی شمع گیری کرد زیرا گلوله می شود و کیفیت و تمیزی کار از بین می رود.

 

یک ترفند بسیار موثر در این زمینه وجود دارد که با رعایت آن می توانید نخی که روی کار دوخته شده است را شمع گیری کنید. نخ را از پشت کار می کشیم و سپس آن را می سوزانیم و به این ترتیب روی کار تمیز از آب درمی آید. برای پارچه و آستری هم همین شیوه را به کار می بریم و نخ را از پشت کار شمع گیری می کنیم تا کیفیت و تمیزی رویه کار حفظ شود. 

 

کارهای پارچه ای و حتی چرم را نباید زیاد بر روی آتش نگه داشت و باید سریع کار را انجام دهید و حتی چرم هم در مجاورت زیاد آتش جمع می شود و برای کیف سازی مناسب نمی باشد و باید سعی کنید این کار را با سرعت و کیفیت انجام دهید. ویدئوی شمع گیری را در ادامه مشاهده کنید و آموزش عملی این کار را ببینید و بهتر تکنیک های آن را فرا بگیرید.

 

 

برگشت به بالا