افزایش رشد مو و ابرو و حتی مژه دغدغه ی بسیاری از افراد می باشد، به خصوص خانم ها که که در این موارد حساسیت ویژه ای دارند. روغن خرگوشک و تونیک آن می توانید اثر به سزایی در رشد مو و ابرو و مژه داشته باشد و حتی برای افزایش رشد ریش در آقایان هم بسیار موثر است.
 

این روغن یکی از روش های طب سنتی می باشد و اگر روغن خرگوشک در دسترس نبود می توانید از تونیک آن استفاده کنید. روغن خرگوشک عصاره گل خرگوشک یا گل ماهور از تیره گل میمونی است. این روغن خواص جالبی دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و نظرات مثبت زیادی در این زمینه وجود دارد.

 

برگ های این گیاه مانند گوش خرگوش است و به همین دلیل به نام گل خرگوشک معروف شده است. این گیاه بومی اروپا و آفریقا است و در مناطق مرکزی ایران از جمله دامغان ، غرب و شمال غرب دیده می شود.

 

افزایش رشد مو و ابرو

فواید روغن خرگوشک


گیاه خرگوشک 350 نوع مختلف دارد که از این تعداد 50 نوع آن در ایران می روید. این گیاه خواص دارویی بسیاری دارد و برای درمان سرماخوردگی ، برونشیت ، از بین بردن عفونت ، خلط آور ، عفونت گوش ، آسم ، سرفه و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استفاده مستقیم گل ماهور روی پوست زخم و سوختگی را بهبود می دهد ولی مهم ترین خاصیت خرگوشک تقویت و افزایش رشد مو است.

 

افزایش رشد مژه و ابرو

 

خواص روغن خرگوشک برای مو

استرس ، اختلالات هورمونی ، عدم مراقبت و عوامل محیطی و رژیم غذایی نامناسب می تواند منجر به افزایش ریزش مو شود و قدم اول کنترل و رعایت این موارد است و قدم دوم می تواند استفاده از روغن خرگوشک باشد. این روغن باعث تقویت موهای سر، ابرو، مژه و ریش و سبیل می شود و به نوعی موهای ریخته شده را بازمی گرداند. همچنین خشکی مو را برطرف می کند و می تواند در درمان شوره موها نیز موثر باشد.

 

روش تقویت رشد ابروها با روغن خرگوشک
برای اینکه نتیجه ی خوبی بگیرید باید روزی 2 بار ، 2 – 3 قطره روغن خرگوشک را روی ابروها به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود میتوانید از گوش پاک کن برای کشیدن روغن روی ابروها کمک بگیرید . با استفاده از روغن خرگوشک در عرض 6- 8 هفته ابروها به طور کامل رشد میکنند.

 

تقویت رشد مژه ها با روغن خرگوشک
شب قبل از خواب ، مژه های خود را با برس مخصوص ریمل به روغن خرگوشک آغشته نمایید و صبح پاک کنید.

 

تقویت ریش با روغن خرگوشک
هر شب قبل از خواب 2 – 3 قطره روغن خرگوشک را روی ریش ها ماساژ دهید. دستان خود را تمیز بشویید و روغن را به نوک انگشتان بزنید و 10 – 15 دقیقه ریش و سبیل را ماساژ دهید.

 

رشد سبیل در آقایان

 

پیشگیری از ریزش مو با روغن خرگوشک
بعد از حمام چند قطره روغن خرگوشک را کف سر بچکانید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود.

 

ترمیم موها با روغن خرگوشک
چند قطره روغن خرگوشک را روی قسمتی که موهایتان کم پشت شده بچکانید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از 3 – 4 ساعت موها را با آب ولرم بشویید. میتوانید این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید و هر گاه احساس کردید موها بیش از حد چرب شده با شامپوی ملایم بشویید.

 

استفاده از روغن های طبیعی و کنترل کردن استرس و همچنی رعایت رژیم غذایی مناسب می تواند به افزایش موی سر، ابرو، ریش و .. کمک شایانی کند و شما زیبایی خود را بازیابید.

برگشت به بالا