کرم شبه بوتاکس برای رفع چین و چروک های سطحی پوست صورت و گردن بسیار مناسب است. این کرم با افزایش کلاژن سازی و همچنین الاستین باعث کاهش چین و چروک پوست و خط اخم و خنده می شود و به تقویت سلول های پوستی کمک شایانی می کند و ساختار پوست را کیفیت می بخشد و آن را انعطاف پذیرتر می کند و به پایداری پوست کمک می کند. میزان تاثیر کرم های شبه بوتاکس حدود 30 – 40 درصد است و حداقل بعد از 6 – 10 ماه استفاده متوجه نتایج آن خواهید شد.

 

کرم شبه بوتاکس چیست؟


این کرم ها حاوی ترکیباتی هستند که تاثیری مشابه بوتاکس دارند و از انتقاض عضلات زیر پوست جلوگیری میکنند و باعث کاهش یا باز شدن چین و چروک های سطحی پوست میشوند. در بوتاکس از سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم استفاده می شود که باعث شل و ضعیف شدن عضلاتی می شد که هنگام خندیدن یا اخم کردن منقبض می شوند ولی در کرم های شبه بوتاکس از ترکیباتی استفاده می شود که از انتقال علایم عصبی به عضلات پیشگیری کرده و اجازه انقباض به عضلات را نمی دهند.

 

معمولا در ترکیب این کرم ها از پپتیدها یا پروتئین های کوچک استفاده می شود که در مولکولهای بدن هم وجود دارند و حتی در کلاژن سازی موثرند. نوروپپتیدها نوعی پپتید هستند که به عنوان شبه بوتاکس در کرم ها مورد استفاده قرار می گیرند و مانع از انقباض عضلات می شوند در نتیجه چروکی بوجود نمی آید. این ترکیبات در کرم ها به عنوان رینکل ریلکس یا ریلکسور معروفند.

 

دو پپتید تجاری که امروزه در کرم های شبه بوتاکس استفاده می شوند و اثراتی مانند بوتاکس روی پوست دارند ، سیناکه و آرژلین هستند که از اتصال عصب به عضله پیشگیری کرده و مانع از بروز چین و چروک می شوند.گفته می شود در این کرم ها ترکیباتی مشابه زهر افعی وجود دارد.

 

 

تفاوت تزریق بوتاکس و کرم


تزریق بوتاکس به عضلات در عمق بیشتر انجام می شود و برای چین و چروک های عمیق مثل خط اخم ، خط تعجب ، خطوط پنجه کلاغی کنار چشم ها یا لیفت ابرو استفاده می شود و برای زنان باردار و شیرده یا افرادی که مشکلات عصبی دارند میتواند با عوارض همراه باشد. کرم شبه بوتاکس برای چین و چروک های خیلی ظریف و سطحی مناسب است و به صورت موضعی استفاده می شود و از آنجا که وارد خون نمی شود بدون عارضه است.

 

موارد استفاده از کرم


برای این که بدانید کرم شبه بوتاکس چه کاربردهایی دارد در ابتدا باید چروک های ایجاد شده روی پوست را بشناسید. چین و چروک های پوستی به دو دسته استاتیک و داینامیک تقسیم می شوند.

 

چروک های استاتیک پوست : چروک های استاتیک پوست به دلیل عوامل خارجی از جمله اشعه های مضر آفتاب و تاثیر تخریبی رادیکالهای آزاد یا انقباض مکرر پوست ایجاد می شود و در حال استراحت دیده می شوند. چروک های استاتیک معمولا با لایه برداری فیزیکی ، اسکراب پوست یا لیزر درمانی و استفاده از بوتاکس و کرم های شبه بوتاکس به شدت کاهش پیدا میکنند.

 

چروک های داینامیک پوست : چروک های داینامیک پوست بر اثر فعالیت زیاد عضلات صورت مثل اخم کردن به صورت خطوط عمودی یا بالا انداختن مکرر ابروها به صورت خطوط افقی ایجاد می شود یا خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم که بر اثر خندیدن ایجاد شده اند. این خطوط در صورتی که کم عمق باشند با کرم شبه بوتاکس محو خواهند شد ولی اگر عمیق شده باشند تنها راه محو کردنشان استفاده همزمان از تزریق بوتاکس و تزریق ژل برای پر کردن خطوط است.

 

زمان استفاده از کرم


کرم شبه بوتاکس را باید شب قبل از خواب استفاده نمایید تا پوست بهتر بتواند به ترمیم و بازسازی خود بپردازد و مواد مغذی موجود در کرم را جذب کند. برای اثرگذاری یشتر، بهتر است این کرم را به مدت چنددین ماه هر شب استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید. استفاده از کرم شب می تواند به جوان سازی و حفظ زیبایی پوست شما کمک کند.

برگشت به بالا