لباس مجلسی زنانه دارای مدل های بسیار متنوعی است و اکثر افراد هنگام انتخاب لباس مجلسی و یا خرید دچار مشکل می شوند و نمی دانند چه لباسی مناسب آنهاست. اگر قصد دارید لباس مجلسی زنانه شیک و جذاب بخرید که زیباتر دیده شوید و با استایل و نوع اندام شما همخوانی داشته باشد بهتر است نکاتی را که در ادامه بیان می کنیم مدنظر داشته باشید.

 

در این مطلب قصد داریم نکات انتخاب لباس مجلسی مناسب برای افراد لاغر و قدبلند را بیان کنیم تا با رعایت این نکات بتوانند لباس مجلسی شیک و جذابی را انتخاب و خریداری کنند و در مجلس خوش بدرخشند.

 

نکات انتخاب لباس مجلسی زنانه

 

انتخاب نوع جنس لباس برای افراد لاغر اندام


علاوه بر طرح و مدل لباس مجلسی، جنس پارچه‌ای که لباس از آن تهیه شده در زیبایی استایل شما مؤثر می‌باشد. افراد لاغر اندام برای اینکه به اندام خود حجم بیشتری بدهند بهتر است لباس مجلسی آنها پارچه‌هایی با جنس‌های ابریشم و یا پنبه داشته باشد. با انتخاب مناسب جنس پارچه می‌توانید فرم درست‌تری از اندامتان را به اطرافیان خود نشان دهید. گیپور نیز گزینه مناسبی برای جنس لباس این افراد می‌باشد.

به یاد داشته باشید افراد لاغر اندام هرگز به سراغ لباس‌هایی با جنس ساتن و ژرژت نروند؛ زیرا این مدل پارچه استایل آنها را لاغرتر نشان خواهد داد.

 

 

به برش‌های لباس دقت کنید


یکی از نکات مهمی که افراد لاغر و قدبلند در هنگام تهیه لباس باید در نظر بگیرند تمرکز بر روی برش‌های درست لباس است. در حقیقت افراد لاغر اندام برای اینکه لباس بر تن آنها بهتر دیده شود باید برجستگی‌های بدن خود را با انتخاب لباس مناسب بهتر و بیشتر نشان بدهند. برش‌های مناسب لباس باعث ایجاد تعادل در اندام این افراد می‌گردد. مثلاً لباس‌هایی با دامن‌های پفی و یا یقه‌های برجسته و پفی می‌تواند بهترین گزینه برای این افراد باشد.

 

 

قد لباس 


قد لباس برای بهتر نشان دادن اندام همه افراد مهم است. از جمله افراد لاغر اندام که برای تناسب هیکل خود باید قد لباس مجلسی را در نظر بگیرند. این افراد اگر لاغر اندام و بلندقد هستند می‌توانند از لباس‌هایی با قدکوتاه برای جذاب کردن اندامشان استفاده کنند. همچنین لباس‌های راسته برای افراد لاغر اندامی که قدکوتاهی دارند بسیار مناسب هستند این افراد می‌توانند از لباس‌های پفی و طرح‌دار استفاده کنند تا اندامشان چاق‌تر به نظر برسد.

 

البته این افراد درصورتی‌که بخواهند در مهمانی و یا مراسمی رسمی شرکت کنند می‌توانند از لباس‌های مجلسی با طراحی‌های سنگین مانند مرواریددوزی‌ها و یا سنگ‌دوزی‌ها استفاده کنند. این لباس‌ها جلوه بهتری به اندام افراد لاغر بدهند.

 

 

انتخاب رنگ درست لباس


در هنگام خرید لباس افراد لاغر باید توجه داشته باشند که رنگ لباس می‌تواند استایل آنها را جذاب نماید و همچنین برخی از رنگ‌ها باعث می‌شوند که اندام آنها توپرتر دیده شوند؛ مثلاً انتخاب رنگ‌های سفید، نقره‌ای، طلایی و رنگ‌های روشن دیگر که متناسب با رنگ پوستشان باشد می‌تواند آنها را خوش استایل نشان دهد. در نظر داشته باشید که این افراد نباید از رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای سوخته، سرمه‌ای و... استفاده نمایند.

 


ناگفته نماند که لباس‌ها و پیراهن‌های مجلسی گل‌گلی و طرح‌دار برای خانم‌های لاغر اندام انتخابی مناسب است؛ زیرا طرح‌دار و رنگی بودن لباس‌ها باعث می‌شوند که این افراد توپرتر به نظر برسند. لباس‌هایی با خط‌های افقی و یا چهارخانه‌های ریز برای اینکه افراد لاغر اندام چاق به نظر برسند گزینه مناسبی هستند.

 

 

دامن مناسب برای افراد لاغر اندام


توصیه ما به افراد لاغر اندام استفاده از دامن‌های طرح‌دار یا گل‌دار است. زیرا این دامن‌ها با ایجاد خطای دید بصری لاغری پاهای شما را نشان نمی‌دهند و نگاه مخاطب را منحرف می‌نمایند. البته دامن‌های پف‌دار نیز می‌تواند اندام شما را فوق‌العاده جذاب نماید.

 

 

لباس‌های آستین‌دار برای افراد لاغر اندام


اگر شما جزو آن دسته از افراد لاغری هستید که بازوهای استخوانی و بسیار لاغری دارید ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از لباس‌های مجلسی استفاده کنید که دارای آستین‌های پفی، کلوش و یا چین‌دار هستند. این نوع آستین‌ها به بازوها و قسمت بالاتنه شما حجم می‌دهند.

 

 

انتخاب یقه مناسب برای لباس مجلسی


در هنگام انتخاب لباس مجلسی دقت کنید. افراد لاغر نباید از لباس‌های مجلسی با یقه‌های باز استفاده کنند. این افراد بهتر است لباسی با یقه بسته انتخاب نمایند و اگر از لباس شما یقه‌ایستاده‌ای داشته باشد اندام شما بسیار زیبا و متفاوت خواهد شد. همچنین استفاده از یقه‌های تزیین شده می‌تواند توهم حجم در بالاتنه ایحاد نماید و در نتیجه باعث ایجاد تعادل در اندام شما گردد.

 

 

شلوار دمپا گشاد گزینه مناسبی برای افراد لاغر اندام


اگر اهل پوشیدن کت و شلوار مجلسی و یا بلوز و شلوار هستید بهتر است از شلوارهای دمپا گشاد استفاده کنید زیرا این شلوارها از قسمت زانو به پایین گشاد می‌شوند و قوس زیبایی به اندام شما می دهند.اگر پاهای کشیده‌اید دارید می‌توانید از شلوارهای طرح‌دار استفاده کنید؛ زیرا شلوارهای طرح دارد باعث می‌شوند که پاها کوتاه‌تر نشان داده شوند. شلوارهای برمودا، کوتاه و شلوارهای پیلی دار هم می‌تواند برای استایل افراد لاغر مناسب باشند اما هرگز از شلوارهای لوله تفنگی استفاده نکنید.

 

 

لباس مجلسی پوشیده مناسب برای افراد لاغر


لباس‌های مجلسی پوشیده و سنگ‌دوزی شده با آستین‌های طراحی شده با مدل‌های خاص می‌تواند شما را جذاب‌تر نماید. در صورتی که می‌خواهید لباس شب انتخاب نمایید انتخاب لباس‌هایی با آستین‌های پف‌دار و کلوش را برای شما پیشنهاد می‌کنیم. البته لباس‌های پوشیده با آستین‌های ساده و کمی جذب نیز لاغری اندام شما را پنهان می‌کنند.

 

 

نتیجه گیری:

برای انتخاب لباس مجلسی سعی کنید براساس مدروز لباس انتخاب نکنید، زیرا لباس مجلسی را باید جوری انتخاب کنید که بتوانید در مجالس مختلفی بپوشید و با گذر زمان دمده نشود. خرید لباس هایی با طرح های ساده و شیک و همچنین مدل هایی که همیشه بر طبق مد هستند می توانید خرید خود را انجام دهید.

 

برگشت به بالا