در این مطلب از سایت پرچرم قصد داریم روش های جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت را بیان کنیم که دغدغه بسیاری از خانم ها محسوب می شود. کرم پودر به عنوان یک اصل مهم در آرایش محسوب می شود که اگر بر روی صورت خوب بخوابد می تواند کمک بسیاری به زیبایی پوست کند و در نتیجه زیبایی و جذابیت شما را چندین برابر کند.

 

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت


هنگام انتخاب کرم پودر به میزان پیگمنت و پوشانندگی آن دقت زیادی داشته باشید که نیاز نشود هنگام استفاده یک لایه ضخیم کرم پودر روی صورتتان بکشید که روی پوست بماسد و ظاهری غیر طبیعی ایجاد کند.

ماسیدن کرم پودر روی صورت می تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله :

 

روش اشتباه کرم پودر زدن


قبل از این که از خودتان بپرسید چکار کنم کرم پودر روی صورتم نماسه به نحوه کرم پودر زدن خودتان در آینه دقت کنید. پخش کرم پودر باید از وسط صورت شروع شده و به سمت اطراف برود. یعنی در ابتدا باید از قسمت های پهن صورت شروع کنید و سپس به سراغ نقاطی بروید که نیاز به دقت و ظرافت دارند.

 

اگر نیاز به پوشش کمی دارید میتوانید از انگشت برای پخش کردن کرم پودر استفاده کنید ولی برای پوشش بیشتر باید از اسفنج کمک بگیرید. در آینه و نور کافی با دقت به پوستتان نگاه کنید تا مطمئن شوید کرم پودر در تمام قسمت های پوستتان محو شده است. در انتها در صورت نیاز یک دستمال کاغذی را به آرامی روی پوست صورت بگذراید و بردارید تا کرم پودر اضافه روی پوست جذب دستمال شود و روی صورت نماسد.

 

انتخاب رنگ اشتباه کرم پودر


اگر از کرم پودر برای روشن تر شدن رنگ پوستتان استفاده میکنید کاملا در اشتباهید . هنگام خرید کرم پودر باید به تفات درجه رنگ آن با پوستتان دقت کنید. هدف از استفاده کرم پودر، پوشاندن عیوب صورت و ایجاد یکنواختی است نه تغییر رنگ پوست. شما باید نزدیک ترین رنگ کرم پودر به رنگ پوستتان را انتخاب کنید.

 

برای تشخیص درست کرم پودر مناسب صورت ، تست آن روی دستها کار اشتباهی است. ابتدا باید سه رنگ کرم پودر نزدیک به پوستتان را انتخاب کنید و مقداری از آن را روی خط فک پایین بمالید و در نور طبیعی در آینه نگاه کنید ، هر رنگی که کمتر روی پوست شما دیده شود ، بهترین انتخاب است و باعث ایجاد خط آرایشی بین صورت و گردن شما نخواهد شد.

 

دهیدراته بودن پوست


یکی از متداول ترین پاسخ ها به چکار کنیم کرم پودر روی صورت بخوابد ، هیدراته نگه داشتن پوست است. قبل استفاده از کرم پودر باید از این که پوستتان رطوبت کافی داشته باشد مطمئن شوید. هیدراته بودن پوست مقوله ای جدا از چرب بودن پوست است. قبل از استفاده از کرم پودر ، پوست خود را مرطوب کنید تا کرم پودر روی پوستتان نماسد و دوام بیشتری داشته باشد.

 

ناسازگاری کرم پودر با پوست


کرم پودری که استفاده می کنید باید متناسب با پوستتان باشد ، اگر پوستی چرب دارید باید از کرم پودر مات و بدون چربی استفاده کنید تا باعث برق افتادن پوستتان نشود . اگر پوست خشکی دارید باید از کرم پودرهای مایع با پایه روغنی استفاده کنید که علاوه بر ایجاد ظاهری مات ، پوست را آبرسانی کنند.

 

استفاده بیش از حد از کرم پودر


یکی دیگر از دلایل نخوابیدن کرم پودر روی صورت ، استفاده بیش از حد از کرم پودر و ایجاد یک لایه ضخیم روی پوست است. اگر تمام موارد بالا را رعایت کرده باشید استفاده از یک لایه نازک از کرم پودر برایتان کافی خواهد بود.

 

چکار کنیم کرم پودر روی صورت بخوابد


• لایه برداری پوست : لایه شاخی روی سطح پوست میتواند باعث شود کرم پودر ظاهر بسیار ناخوشایندی روی صورت پیدا کنند و خطوط پوست های مرده روی سطح پوست به وضوح دیده شوند. حتما روز قبل از مراسم و زدن کرم پودر حمام بروید و پوستتان را لایه برداری کنید تا لایه شاخی و مرده پوست جدا شود ، می توانید از ماسک های لایه بردار یا اسکراب هم برای پاکسازی لایه رویی پوست استفاده کنید.

 

یکی از مهم ترین علل ماسیدن کرم پودر روی صورت ، پوست های مرده اضافه روی پوست است ، قبل از آرایش و استفاده از کرم پودر از ماسک های لایه بردار استفاده کنید یا با هر روش دیگری پوست را لایه برداری کنید تا صاف و یکدست شود.

 

• استفاده از پرایمر : استفاده از پرایمر قبل از آرایش معجزه می کند. پرایمر را باید بعد از کرم آبرسان و قبل از کرم پودر استفاده کنید. اجازه دهید بین هر کدام 1 – 2 دقیقه فاصله بیوفتد تا به خوبی جذب پوست شود و با لایه قبلی ترکیب نگردد.

 

پرایمر سطح پوست را صاف و یکدست کرده و براقیت پوست را به خوبی می گیرد و باعث می شود کرم پودر به خوبی و به صورت یکنواخت روی صورت پخش شود و روی پوست نماسد و در نهایت ظاهری مخملی و یکدست و جذاب به پوستتان بدهد.

 

• استفاده درست از کانتورینگ و هایلایتر : اگر میخواهید میکاپ کامل داشته باشید ، استفاده از کانتورینگ و هایلایتر روی کرم پودر ضروری است ولی باید دقت داشته باشید که با توجه به چرب یا خشک بودن پوستتان از پودر ، کرم مایع یا هایلایت و کانتور مخصوص پوست چرب یا خشک استفاده کنید که ظاهر زیبایی به پوستتان بدهد.

 

• استفاده از فیکساتور یه جای پن کک : از پن کک برای فیکس کردن آرایش استفاده نکنید. این کار باعث می شود یک لایه رنگی دیگر روی کرم پودر قرار بگیرد که میتواند ظاهر غیر طبیعی به پوست بدهد. برای فیکس کردن آرایش از پودرهای فیکساتور یا اسپری فیکس که بی رنگ هستند استفاده کنید.

اگر تمایل به استفاده از پنکیک برای فیکس کردن آرایش دارید ، پد یا براش آغشته به پنکیک را روی صورت نکشید بلکه پد را به آرامی و به صورت ضربه ای روی پوست بزنید.

برگشت به بالا