ماسک صورت برای شفافیت، لایه برداری، بستن منافذ باز صورت و ... استفاده می شود و می تواند پوست را آبرسانی کرده و در صورت استفاده مداوم نتایج و تاثیرات بسیار مناسب و چشمگیری را بر روی پوست داشته باشد. برای خرید ماسک مناسب پوست باید نکاتی را در نظر بگیرید و علاوه بر نوع پوست و مشکلات آن به موارد دیگری نیز توجه کنید. در ادامه ی این مقاله از سایت پرچرم به این نکات اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

 

نکات خرید ماسک مناسب پوست

نوع پوست
اولین چیزی که هنگام خرید ماسک پوست صورت باید به آن توجه کنید نوع پوست شما است. ماسک های مختلفی برای پوست های مختلف مانند پوست های خشک، چرب یا مختلط فرموله می شوند. حتما ماسکی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

ترکیبات
ترکیبات موجود در ماسک پوست صورت نیز مهم هستند. به دنبال ماسک هایی باشید که حاوی موادی هستند که برای نوع پوست شما مفید هستند. به عنوان مثال، اگر پوست خشکی دارید، به دنبال ماسک هایی باشید که حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک یا گلیسیرین هستند که می توانند به مرطوب کردن و آبرسانی پوست شما کمک کنند.

 

هدف
ماسک های پوست صورت می توانند اهداف مختلفی مانند پاکسازی عمیق ، لایه برداری یا روشن کنندگی داشته باشند. آنچه را که می خواهید با ماسک به دست آورید در نظر بگیرید و یکی را انتخاب کنید که برای رفع نیازهای شما طراحی شده است.

 

فرم
ماسک های پوست صورت به اشکال مختلفی مانند ماسک های ورقه ای ، ماسک های خاک رس و ماسک های ژلی وجود دارند. استفاده از ماسک های ورقه ای آسان و راحت است، در حالی که ماسک های خاک رس برای پاکسازی عمیق عالی هستند. ماسک های ژل برای آبرسانی و تسکین پوست ایده آل هستند. فرمی را انتخاب کنید که استفاده از آن راحت باشد و برای نوع پوست شما مناسب باشد.

 

قیمت
ماسک‌های پوست صورت در محدوده‌های قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند، از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه داروخانه‌ها تا مارک‌های لوکس بالا. بودجه خود را در نظر بگیرید و ماسکی را انتخاب کنید که در محدوده قیمت شما مناسب باشد. به خاطر داشته باشید که گران بودن همیشه به معنای بهتر نیست و گزینه های مقرون به صرفه همچنان می توانند موثر باشند.

 

برند
در نهایت برند ماسک پوست صورت را در نظر بگیرید. به دنبال برندهایی باشید که در تولید محصولات مراقبت از پوست باکیفیت شناخته شده و شهرت خوبی دارند. نظرات سایر مشتریان را بخوانید تا ببینید قبل از خرید ماسک چه می گویند.

 

ویژگی یک ماسک صورت خوب چیست؟
استفاده از ماسک صورت مانند استفاده از کرم ضدآفتاب یا کرم مرطوب کننده، بسیار مهم است زیرا به پوست مواد مغذی و ویتامین‌های لازم را می‌رساند و به بهبود و درمان پوست آسیب دیده کمک می‌کند. اما برای استفاده مداوم از ماسک صورت، باید ویژگی‌های مناسبی داشته باشد.

 

به طور کلی یک ماسک صورت حداقل باید یکی از این ویژگی‌ها را به همراه داشته باشد:

- آبرسانی و رطوبت رسانی پوست خشک

- بهبود و درمان منافذ باز

- بهبود لایه خارجی پوست

- پاکسازی آلودگی و چربی اضافه پوست

- کاهش و از بین بردن چین و چروک صورت

- افزایش انعطاف‌پذیری پوست

- رفع تیرگی پوست و روشن کردن پوست

- شاداب و باطراوت کردن پوست

 

انواع ماسک صورت


- ماسک تمیز کننده عمقی

- ماسک روشن کننده

- ماسک ضدجوش

- ماسک آبرسان پوست

- ماسک جوانسازی پوست

- ماسک سم زدای پوست

مواد تشکیل دهنده ماسکها که از مواد طبیعی گرفته شده اند، خاصیت آن را تعیین میکند.

 

انواع ماسک‌های ورقه‌ای و خواص آن
ماسک‌های ورقه‌ ای برای صورت، کل ناحیه را پوشش می‌دهند و معمولاً در یک یا دو تکه با برش‌هایی برای چشم، بینی و دهان عرضه می‌شوند. گاهی اوقات خود ماسک بین دو تکه محافظ بسته بندی می‌شود که باید در حین استفاده به آرامی برداشته شوند. سرم اضافی از بسته را می‌توان روی گردن، قفسه سینه، پشت دست‌ها یا هر جای دیگری که مایل به هستید استفاده کرد.

 

ماسک صورت را تست کنید
در برخی از ماسک‌های صورت، عبارت "مناسب برای پوست حساس" نوشته می‌شود. با این حال، قبل از استفاده از آن، باید آن را روی یک ناحیه کوچک و حساس از پوستتان تست کنید تا از بروز حساسیت جلوگیری کنید. استفاده از ماسکی که برای پوست شما مناسب نیست، می‌تواند باعث خارش، التهاب، ورم، قرمزی یا حتی زخم روی پوست شود. این مسئله به خصوص در مورد تهیه ماسک خانگی هم صادق است و باید قبل از استفاده از هر ترکیب طبیعی یا گیاهی، از حساسیت‌های خود آگاه باشید.

 

در پایان، هنگام خرید ماسک پوست صورت، نوع پوست، مواد تشکیل دهنده ماسک، هدف، شکل، قیمت و برند آن را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این عوامل، می توانید ماسک پوست صورت را انتخاب کنید که برای نوع و نیازهای پوست شما موثر، مقرون به صرفه و مناسب باشد.

برگشت به بالا