چرم اصل طبیعی را با استفاده از نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم می توانید تشخیص دهید و برای خرید محصولاتی که از چرم تهیه می شود دقت بیشتری به خرج دهید تا بتوانید چرم اصل را از مصنوعی تشخیص دهید. کیف های تولید شده در مجموعه تولیدی پرچرم از چرم طبیعی گاوی بسیار مرغوب و باکیفیت تهیه می شوند که ماندگاری بسیار بالایی دارد و سال های سال همراه خوبی برای شما خواهد بود.

 

بررسی لیبل کالا :

برخی از برندها بر روی محصولات خود برچسب : " تهیه شده از چرم طبیعی " را با افتخار درج می کنند. با بررسی آن به راحتی می توانید به اصل یا غیر اصل بودن آن پی ببرید . روی کالاهای تهیه شده از چرم مصنوعی برچسب (PVC) یا همان تهیه شده از پلیمر مصنوعی درج می شود.

 

 

خوب به طرح آن نگاه کنید :

به سطح کیف( کالای چرم ) مورد نظر خوب نگاه کنید ، چرم طبیعی اصل ، از پوست حیوانات ساخته شده است ، هیچ طرح تکراری و قابل پیگیری ندارد ، در واقع نمی توانید رد طرح را دنبال کنید . اما در روی کالاهای ساخته شده از چرم های مصنوعی یک سری طرح های چاپی و تکراری وجود دارد که منظم و دنباله دار هستند.

 

تفاوت طرح چرم طبیعی و غیر طبیعی

 

لمس کنید :

وقتی اقلام چرم طبیعی را لمس می کنید و انگشتان خود را روی آنها به حرکت در می آورید ، کاملا روان حرکت نمی کنند ، در واقع سطح آنها یکنواخت نیست وقتی کمی آن را به سمت داخل فشار می دهید ، به راحتی و نرمی فرو می رود در حقیقت کیف یا کالای چرم طبیعی دارای انعطاف می باشد .


اما چرم مصنوعی هنگام لمس ، حالت کاملا یکنواخت و یکسره ای دارد و حس سرمای خاصی به انگشتان انتقال می دهد. و هنگام فشرده شدن ، حالت خود را حفظ می کنند و چین و چروک دار نمی شوند .

 

روش تشخیص چرم اصل و غیر اصل

 

استشمام کنید :

اگر چرم طبیعی را استشمام کنید ، متوجه خواهید شد که بوی خاص ارگانیکی می دهد که چنین عطری به راحتی قابل ساخته شدن نمی باشد . چرم مصنوعی بوی پلاستیک و مواد شیمیایی می دهد .

 

بوی چرم طبیعی

 

پوشش پشت چرم :

پشت چرم های مصنوعی نخ های رشته ای و توری دارد . پشت چرم های طبیعی پرزی است.

 

پوشش پشت چرم اصل

 

تست شعله :

چرم طبیعی در برابر حرارت نیم سوز می شود و بوی آن شبیه موی سوخته است . چرم مصنوعی در برابر حرارت می سوزد و بوی پلاستیک می دهد.

 

تست شعله روی چرم طبیعی

 


تست آب :

وقتی روی چرم طبیعی کمی آب بریزید متوجه می شوید که در چند ثانیه آب را جذب می کند اما اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن می ماند.

 

روش تشخیص چرم طبیعی از غیر طبیعی

 

در آخر با کمی جستجو ، می توان متوجه شد که اقلام چرمی ساخته شده از چرم طبیعی ( کیف، کفش، کمربند و … ) به دلیل سختی ساخت و ظرافت بالا ، گران قیمت می باشند. امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما می توانید کیف های چرم گاوی اصل را از سایت فروشگاه پرچم خریداری فرمایید و خیال تان از بابت کیفیت چرم و یراق آلات کاملا راحت باشد.

برگشت به بالا