کیف های دوشی

کیف های دوشی دارای انواع مختلفی می باشند که بسته به شکل ظاهری آنها دارای اسامی متفاوتی هستند و کاربرد آنها هم با یکدیگر متفاوت است. کیف های دوشی از قدیم مورد علاقه خانم ها بوده است چون حمل آنها راحت تر می باشد و همچنین به راحتی با انواع لباس ها ست می شود. انتخاب یک کیف دوشی مناسب و شیک کار سختی نیست زیرا مجموعه پرچرم به شما مدل های شیک و زیبایی را پیشنهاد می دهد که برای هر استایل و سبک پوششی مناسب است.

 

کیف باگت :

این کیف ها توسط برند فندی در سال 1997 طراحی شد ، و به دلیل استفاده ستارگان سینما به اوج شهرت رسید . دلیل نام گذاری این کیف شباهت آن به نان باگت فرانسوی می باشد .

 

کیف های هوبو یا هلالی :

این کیف ها فرمی شل و افتاده دارند ، دارای یک بند دوشی بلند هستند که غالبا در قسمت وسط دارای گیره می باشد . این کیف های جادار مدلی اسپرت دارند ، مناسب استفاده خرید و گردش می باشند .

 

کیف های حصیری :

این دسته از کیف ها که اکنون جایگاه ویژه ای در دنیای مد و فشن دارند ، سابقا برای گردش در کنار ساحل و در کل استفاده در فصل بهار و تابستان گزینه ی مناسبی بوده اند.

 

کیف های ماف :

این نوع کیف که ساخته شده از خز مصنوعی یا طبیعی می باشد ، یک کیف شیک با طراحی جالب برای استفاده در فصل زمستان است که در گذشته برای گرم کردن دست استفاده می شده است .

 

کیف tote :

یکی از پرکاربرد ترین کیف های دسته ی دوشی می باشد ، اساسا به هر کیف دوشی دارای دو دسته ی بلند که در سایز های مختلف ساخته و با زیپ باز شوند و مناسب خرید و جای گیری وسائل زیادی باشد ، کیف tote می گویند .کیف چرم دوشی زنانه مدل رسا دخت در این دسته جای می گیرد .

 

کیف سرخپوستی :

طراحی این نوع کیف های جالب به دهه ی 70 میلادی باز می گردد ، تهیه شده از چرم طبیعی یا مصنوعی می باشند ، به صورت ریش ریش وصله هایی چرمی به دور تا دور یا حتی روی تمام کیف دوخته شده اند. این کیف مناسب تفریح و گردش با دوستان می باشد .

 

کیف سطلی :

این کیف ها که در سال 2021 مجددا به دنیای مد برگشته اند دارای زیره ی گرد و شکلی شبیه سطل هستند ، یک کیف کلاسیک هیجان انگیز که دارای بند بلند دوشی می باشد . و غالبا از چرم ، در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شود .

 

کیف غذا خوری:

این کیف های گرد ساخته شده از چرم که اغلب منگوله ای هم به آنها آویزان است ، نام خود را از بطری های آب خوری که در گذشته استفاده می شده است برگرفته اند .

 

کیف خورجینی یا زین اسبی:

شکل سنتی این کیف ها مانند زین اسب است ، و به صورت دوشی یکطرفه استفاده می شود . کیف خورجینی برند Dior به این شکل می باشد. شکل دیگری از این دسته کیف های دوشی فرمی نیم دایره دارند و با برگردان سگکی درجلوی کیف بسته می شوند .

 

کیف دوشی ستچل :

همانطور که پیشتر در قسمت کوله پشتی توضیح دادیم ، کیف ستچل فرمی کلاسیک دارد و علاوه بر فرم کوله ، فرم دوشی آن با یک بند بلند نیز طراحی شده است.

 

کیف لحافی :

این کیف های یکطرفه (Crossbody) به دلیل شباهت با طرح ملحفه های قدیمی نام گذاری شده اند . دسته ی زنجیری و نقش لوزی شکل و جنس چرم از مشخصه های این محصول می باشد. که در خط تولید برند channel بسیار دیده می شود .

 

کیف دوربینی :

شاید با شنیدن این نام به یاد کیف های برزنتی بزرگ برای حمل دوربین های عکاسی حرفه ای بیفتید ، اما این دسته از کیف های زنانه دوشی ، مناسب حمل دوربین های کوچک دستی هستند . شکلی مستطیلی دارند ، فرمی جمع و جور مناسب حمل اکسسوری های روزانه و کوچک . کیف چرم برند پرچرم مدل لیان از این دسته کیف ها می باشد.

 

کیف های اداری :

همانطور که از نام آن پیداست مورد استفاده کارمند ها و کسانی می باشد که کار اداری دارند. در جنس های مختلفی ساخته می شود اما جنس چرمی آنها ظاهری شیک و حرفه ای تر را به کیف می دهد. یکی از نوع کیف ها ، کیف اداری (کیف سامسونت )Briefcase است که توسط وکلا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .

 

نتیجه گیری:

اگر به دنیال کیفی هستند که بتوانید به صورت روزمره از آن استفاده کنید، کیف های دوشی بهترین گزینه برای شماست. در مجموعه ی تولیدی پرچرم کیف های دوشی متنوع با رنگ های بسیار زیبا و خاص طراحی و دوخته می شود که قطعا یک یا چند مدل از آنها انتخاب شما خواهد بود.

برگشت به بالا