در این مطلب از سایت پرچرم قصد داریم روتین مراقبت از پوست در پاییز را برای شما بیان کنیم تا بتوانید از پوست خود به صورت درست و اصولی در فصل پاییز مراقبت کنید و پوستی شاداب و سالم داشته باشید. در فصل پاییز به دلیل خشکی هوا و همچنین سرد شدن هوا، پوست صورت و همچنین دست ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد و باید علاوه بر استفاده از مرطوب کننده ها و کرم های آبرسان، نکات تغذیه ای و ... را نیز رعایت کنید تا پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

 

مراقبت از پوست در پاییز

 

مرطوب کننده مناسب پوست

بهترین روش برای پیشگیری از خشک شدن پوست در پاییز، مرطوب نگه داشتن پوست می باشد. در فصل پاییز به دلیل سردی هوا، پوست خشک می شود اما با استفاده از مرطوب کننده های مناسب پوست می توانید شادابی و طراوت پوست تان را حفظ کنید. حتما از مرطوب کننده ای استفاده کنید که با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد.اگر پوست خشکی دارید از مرطوب کننده پوست خشک، و اگر پوست چربی دارید از مرطوب کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنید.
 

 

روتین مراقبت از پوست

 

آبرسانی پوست

افرادی که پوست حساس و یا اگزما و پسوریازیس دارند با تغییر فصل احساس خشکی و سوزش در پوست می کنند و برای رقع این مشکل باید حتما از کرم های آبرسان قوی و روغن های مخصوص آبرسانی پوست استفاده کنند. حتما از آبرسانی استفاده کنید که مناسب پوست تان باشد.اگر کرم شما بیش از حد چرب باشد در پوست های چرب باعث ایجاد آکنه و همچنین جوش می شود و سلامت و زیبایی پوست صورت تان به خطر می افتد.

 

 

تغذیه مناسب و اصولی

استفاده از غذاهایی مانند ماهی، سبزیجات نارنجی و زرد رنگ، هندوانه و طالبی، کاهو، پرتقال، بذر کتان و چای و همچنین آناناس برای بدن بسیار مفید است و به سلامت و شادابی پوست صورت هم کمک شایانی می کند. نوشیدن مقدار کافی آب نیز بسیار موثر است و توصیه مناسب در این مورد نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز می باشد.
 

 

کرم ضد آفتاب بزنید

کرم ضد آفتاب را در تمام فصل های سال استفاده کنید و این یک باور اشتباه است که از کرم ضد آفتاب باید در فصل تابستان و بهار استفاده کرد. اشعه فرابنفش نور خورشید در تمام روزها و حتی روزهای ابری به زمین می رسد و این اشعه باعث آسیب به پوست می شود. حتما از کرم هایی استفاده کنید که SPF آن بالای 30 درصد باشد. در ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که بیشترین میزان تابش نور خورشید وجود دارید سعی کنید به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما از لباس های آستین بلند استفاده کنید و عینک ضد آفتاب را فراموش نکنید زیرا از چشم ها و همچنین پوست دور چشم شما در برابر آفتاب محافظت می کند.

 

کرم ضد آفتاب

 


بالم لب را فراموش نکنید

همانطور که برای پوست صورت و حفظ سلامتی و شادابی آن روتین وجود دارد و باید انجام دهید، در مورد لب ها هم این قضیه صادق است و باید از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری کنید. بالم لب و مرطوب کننده های پوست لب بسیار مناسب هستند و می توانید برای آبرسانی بیشتر به لب ها از محصولاتی استفاده کنید که SPF دارند. وازلین هم مرطوب کننده مناسبی برای لب ها می باشد.

 

بالم لب

 

ماسک های آبرسان مخصوص پوست

 


ماسک سفیده تخم مرغ

برای درست کردن این ماسک باید یک عدد سفیده تخم را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل و نصف مشت جو دو سر مخلوط کنید. این ماسک خشکی پوست را برطرف می کند و خاصیت درمانی نیز دارد. سفیده تخم مرغ باعث روشن تر شدن پوست صورت و روغن نارگیل کار رطوبت رسانی به عمق پوست را انجام می دهد.


 

آبرسان مخصوص پوست خشک

 

آبرسانی بیشتر با ماسک خیار

برای تهیه این ماسک ابتدا یک خیار بزرگ یا متوسط را با پوست رنده کنید و مقداری گلاب به آن اضافه کنید.اجازه دهید به مدت 20 دقیقه خیار رنده شده در گلاب خیس بخورد. سپس ماسک تهیه شده را به مدت سی دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. این ماسک آبرسان بسیار فوق العاده است و پوست را شفاف تر و مرطوب تر می کند. استفاده از این ماسک به صورت روزانه یا سه بار در هفته کمک بسیاری به برطرف شدن خشکی پوست و حفظ رطوبت و شادابی آن می کند.


 

امیدواریم این کارها را برای حفظ شادابی و سلامت پوست صورت تان انجام دهید و همچنین مرطوب کردن دست ها و گردن را فراموش نکنید و به دست ها و همچنین گردن تان هم ضدآفتاب بزنید و ماسک های آبرسان را هم بر روی پوست گردن تان قرار دهید. حمام آب داغ را فراموش کنید و سعی کنید از آب ملایم برای حمام کردن استفاده کنید تا چربی طبیعی پوست تان را از بین نبرید.

 

برگشت به بالا