خوشبو کننده های بدن دارای عوارض جدی برای سلامتی هستند و بسیاری از متخصصان استفاده از آنها را به صورت روتین توصیه نمی کنند. مام زیر بغل و اسپری های خوشبو کننده دارای عوارض جدی برای سلامتی بدن هستند و اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد عرق می کنید بهترین راه دوش گرفتن مداوم است تا بوی بد بدن تان را از بین ببرید.

 

عوارض خوشبو کننده های بدن 

 

هورمون هایتان را بهم میریزد

محصولات ضد عرق دارای تریکلوسان و یا پاربن ها هستند که برای سلامتی برای مضر است. این ماده با تیروئید واکنش نشان می دهند و عملکرد این غده را با مشکل مواجه می کنند.

 

 

جلوگیری از تعریق بدن

یکی از راه های خنک شدن بدن تعریق است و به هیچ وجه نباید این رویکرد طبیعی بدن را مختل کرد زیرا عوارض جدی برای سلامتی دارد. با جلوگیری از تعریق طبیعی بدن، درجه حرارت بدن به بیش از 40 درجه هم می رسد و عوارض شدیدی برای سلامتی خواهد داشت.

 

 

کاهش استرس

عرق کردن بدن معمولا پس از انجام یک سری فعالیت ها رخ می دهد و گاهی که احساس ترس، استرس داشته باشیم بدن شروع به تعریق می کند و یا انجام حرکات ورزشی و حتی فعالیت جنسی موجب تعریق بیشتر بدن می شود. در این شرایط بدن سموم را از طریق عرق کردن خارج می کند و همچنین میزان ترس و استرس را در بدن کاهش می دهد.

 

 

مختل کردن سیستم عصبی بدن

اسپری های خوشبو کننده بدن نباید را به صورت مستقیم به پوست زیر بغل تان بزنید، این اسپری ها دارای 4 ماده ی اصلی هستند که برای سلامت سیستم عصبی، قلب، مغز و کلیه ها بسیار مضر است.

 

 

بدن به عرق کردن نیاز دارد

بدن بدون تعریق نمی تواند مواد سمی را خارج کند و انباشت این مواد سمی در بدن موجب انواع بیماری ها می شود. تعریق یک امر حیاتی برای سلامتی است و هم سموم را از بدن خارج می کند و هم درجه حرارت بدن را کنترل می کند و سطح سموم را در بدن به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

 

 

ضد عرق ها و مقاوت جدی به آنتی بیوتیک

مواد موجود در ضد عرق ها مانند تریکلوسان یا پلی اگزامتیلن باعث می شوند باکتری ها به آنتی بیوتیک مقاوم شوند و در صورت بروز بیماری آنتی بیوتیک ها نتوانند به سلامت بدن کمک کنند و این یک هشدار جدی درباره مقاومت بدن می باشد.

 

مضرات خوشبو کننده های بدن

 

ایجاد آلرژی و حساسیت

استفاده بیش از حد از ضد عرق ها و خوشبو کننده های بدن موجب ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد می شود و می تواند باعث بروز خارش و قرمزی و حساسیت دائمی در مناطق مورد استفاده شود.

 

 

افزایش ریسک ابتلا سرطان سینه

در محصولات ضد عرق آلومینیوم فعال وجود دارد که در کنار غده عرق، حفره ای را ایجاد می کنند تا مانع تعریق شود این مواد خطرناک باعث بروز سرطان سینه در زنان می شود و چون زیر بغل به سینه نزدیک است ریسک ابتلا را بالا می برد.

 

 

احتمال ابتلا به بیماری کلیوی

استفاده از خوشبو کننده های بدن و ضد عرق ها سطح ماده ای به نام آلومینیوم هیدرواکسید را در بدن افزایش می دهد که بر روی عملکرد صحیح کلیه ها تاثیر منفی می گذارد و موجب بیماری کلیوی می گردد.

 

 

افزایش ریسک جنون و آلزایمر

بیماری جنون و آلزایمر هم به ماده ای که در ضد عرق ها وجود دارد ارتباط دارد. مقدار زیاد آلومینیوم در این مواد باعث سمی شدن سیستم عصبی و ابتلا به جنون و آلزایمر می شود.

 

 

ریسک ابتلا به بیماری آسم

استفاده از مام زیر بغل و ضد عرق ها به دلیل وجود فتالات و چندین ماده مضر دیگر می تواند باعث بروز آسم در افراد مستعد به این بیماری شود و سلامت دستگاه تنفسی را با مشکل مواجه کند.

 

 

آسیب به جنین

مواد شیمیایی موجود در مام های زیر بغل اگر پوست بریدگی و یا زخم داشته باشد وارد بدن می شود و می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد. توصیه ما به شما این است که در دوران بارداری از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید و سعی کنید با دوش گرفتن و روش های طبیعی بوی بدن را از بین ببرید تا به سلامت دوران بارداری را طی کنید و فرزند خود را سالم به دنیا بیاورید.

 

برگشت به بالا