افزایش رشد مو و ابرو برای خیلی از افراد مساله بسیار مهمی است و از روش های متفاوتی سعی در به نتیجه رسیدن دارند. موهای زیبا و سالم چهره شما را جوان تر و زیباتر نشان می دهد و برای همین مهم است که موهایی سالم داشته باشید. تقویت مو و ابرو , مژه برای خیلی از خانم ها ضرورت دارد و یکی از بهترین روغن هایی که در این زمینه وجود دارد، روغن فندق می باشد.

 

 

روغن فندق سرشار از ویتامین ای و انواع چربی های مفید و همچنین آنتی اکسیدان است که برای تقویت ریشه و ساقه ی موها ضروری است و باعث درخشندگی و طراوت هر چه بیشتر موها می شود. این روغن به علت توانایی بالا در نفوذ به ساقه موها، به صورت کاملا عمقی موها را آبرسانی می کند و در مقابل شکستگی از موها محافظت می کند.

 

 

تقویت مو و ابرو با روغن فندق

موهای خشک و آسیب دیده را می توانید با استفاده مرتب از روغن فندق احیا کنید و حتی ریزش مو را متوقف کنید. روغن فندق رشد موها را افزایش می دهد و موهای خشک و رنگ شده را احیا می کند. این روغن حاوی ویتامین ای، آ، سی، کا و کاتچین و تانن است که خاصیت تقویت کننده و پاکسازی بسیار زیادی دارد.

 

چربی طبیعی که در روغن فندق وجود دارد به عنوان مرطوب کننده و آبرسان طبیعی پوست سر و ساقه مو وارد عمل می شود و یک لایه ی محافظ روی موها ایجاد می کند که تاثیر مواد مخرب و آسیب زا را روی ساقه مو به شدت کاهش می دهد. این روغن فولیکول های مو را تقویت می کنند و رشد مو را زیاد می کند

 

 

تقویت مژه و ابروها

داشتن مژه های پر و بلند رویای هر زنی است و برای این کار از انواع روش ها استفاده می کنند. روغن فندق را با مقداری پودر سیاه دانه مخلوط کنید و داخل یک شیشه کوچک بریزید و هفته ای دوبار ابروهایتان را با این روغن چرب کنید. برای تقویت مژه ها هم دو قطره از روغن فندق خالص را روی سر انگشتانتان بمالید و بر روی مژه ها بکشید.

 

 

 

تقویت موهای رنگ شده

موها معمولا پس از رنگ شدن خشک و شکننده می شوند، برای تثبیت رنگ مو و همچنین احیا کردن مجدد موها می توانید ماهی دو بار پوست سرتان را به روغن فندق آغشته کنید و بعد ساقه مو را چرب کنید و اجازه دهید روغن 1 تا 2 ساعت بر روی پوست سر و موهایتان بماند سپس آن را بشوئید.
 

 

درمان شوره سر

وقتی پوست سر خشک می شود باعث بروز شوره و همچنین خارش و ریزش مو می گردد. روغن فندق خشکی پوست را برطرف کرده و از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کند. روغن فندق را با دو عدد تخم مرغ و 2 قاشق پودر فندق مخلوط کنید و روی پوست سر و موهایتان بمالید و بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید و با شامپو مناسب مو و همچنین ملایم شستشو دهید.
 

تقویت مو و ابرو

 

درمان موخوره و شکستگی مو

موها به دلیل رنگ شدن و همچنین بلند شدن در معرض موخره و شکستگی قرار می گیرند. روغن فندق یکی از روش های معجزه آسا برای درمان موخره است. چند قطره روغن فندق را در کف دست بریزید و به انتهای موها ماساژ دهید، تا مانع بروز موخره شوید و اگر موخره ای وجود دارد درمان شود. انتهای موها را حتما هفته ای دو بار با روغن چرب کنید که بهترین تاثیر را در پیشگیری از موخره خواهد داشت.
 

 

ماسک مو برای ابریشمی شدن موها

روغن فندق پر است از ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز پوست و مو. این روغن همچنین به دلیل خاصیت نفوذپذیری بسیار بالا، جذب مواد مغذی را در پوست و موی سر افزایش می دهد و به سلامت هر چه بیشتر آن ها کمک می کند.
 

ماساژ منظم هفته ای یکبار می تواند بسیار از مشکلات پوست و مو را از بین ببرد و رشد موها را افزایش داده و موهای شما براق و قوی و سالم تر شوند. این ماسک را می توانید در منزل تهیه کنید و بر روی موها استفاده کنید. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با چند قطره اسطوخودوس داخل مایکروفر بگذارید تا روغن ها فعال شوند و سپس موهایتان را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بر روی موها بماند و روز بعد با آب ولرم بشوئید. این ماسک خاصیت نفوذ به ساقه مو و پوست سر را دارد و آبرسانی عمیق ساقه موها را انجام می دهد و موهایتان را نرم و ابریشمی می کند.

 

 

جلوگیری از ریزش مو

روغن فندق با آبرسانی قوی و خاصیت نفوذ عمیق به ساقه مو و همچنین تقویت پوست سر، مانع ریزش مو می شود و به رشد مجدد موها کمک شایانی می کند. روغن فندق یک روش طبیعی عالی برای درمان و پیشگیری از ریزش مو محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد.

 

 

افزایش رشد موها با روغن فندق

این روغن فولیکول های مو را تغذیه می کند و به رشد موها سرعت خیره کننده می بخشد. مواد معدنی و پروتئین های موجود در این روغن باعث می شود موها ضخیم تر و پر پشت تر شوند و همچنین زیباتر و براق تر به نظر برسند. استفاده از شامپوی مناسب و شستن درست و اصولی موها و همچنین دکلره نکردن موها، باعث می شود موهایی جذاب تر و سالم تر داشته باشید.
 

 

برگشت به بالا