اکستنشن مژه را می توانید به راحتی در خانه بردارید، اما این کار به دقت زیادی احتیاج دارد و اگر صبور نیستید بهتر است به آرایشگاه بروید و این کار را به یک حرفه ای بسپارید. برداشتن اکستنشن مژه را باید به آرامی و بدون کشش انجام دهید تا مژه های طبیعی شما آسیب نبیند. در بعضی موارد کاشت مژه با چسب نیمه دائم انجام می شود و باعث بروز حساسیت، سوزش و خارش در چشم ها می گردد به همین دلیل حتما باید ریموو شوند.

 

 

اکستنشن مژه چیست؟

داشتن مژه های بلند و پرپشت یکی از معیارهای زیبایی است و به همین دلیل افرادی که مژه های کوتاه و یا کم پشتی دارند به کاشت مژه روی می آورند. کاشت مژه با تارهای مصنوعی و یا طبیعی مو انجام می شود که توسط چسب های مخصوص لا به لای مژه های فرد چسبانده می شود و مژه های کوتاه و بی حالت را به مژه هایی بلند و پرپشت و حالت دار تبدیل می کند.

 

چسبی که برای کاشت مژه استفاده می شود بسیار محکم است و با آب و صابون از بین نمی رود و بین 4 تا 8 ماه ماندگاری دارد ولی برای ترمیم باید هر سه هفته یکبار به آرایشگاه مراجعه کنید. اگر مجبور هستید پیش از موعد مژه هایتان را بردارید و یا اکثر مژه ها ریخته و ظاهر خوبی ندارد می توانید با روش هایی که در ادامه مطرح می کنیم ریموو کاشت مژه را در منزل انجام دهید.

 


ریموو و برداشتن اکستنشن مژه

بهترین کار این است که برای ریموو مژه به متخصص این کار مراجعه کنید. چسب مژه بسیار محکم است اگر بخواهید مژه های کاشت شده را با دست بردارید، قطعا مژه های طبیعی خودتان را نیز از دست می دهید. از دیگر سو، چشم ها بسیار حساس هستند و ممکن است رعایت نکردن اصول بهداشتی در هنگام ریموو مژه باعث ایجاد عفونت و مشکلاتی در چشم ها شود.

 

اگر بخش زیادی از کاشت مژه شما ریخته است و زمان کافی برای رفتن به آرایشگاه را ندارید می توانید با روش های خانگی و همچنین رعایت اصول بهداشتی این کار را انجام دهید. بسیار مواظب باشید که چسب و یا مواد استفاده شده به چشم هایتان وارد نشود و کششی برای کندن مژه ها به کار نبرید و به آرامی و با ملایمت مژه را ریموو کنید.

 

برداشتن اکستنشن مژه

 

برداشتن اکستنشن مژه با بخار آب و روغن

در ابتدا چشم ها را کاملا تمیز کنید تا محلی که مژه چسبانده شده است را ببینید. کاسه ای آب در حال بخار را در مقابل تان بگذارید و حوله ای روی سرتان قرار دهید و اجازه دهید 10 دقیقه بخار با چسب مژه شل شود. یک عدد گوش پاک کن را به روغن زیتون آغشته کرده و روی مژه ها بکشید تا جدا شوند و این کار را تا افتادن مژه ها ادامه دهید و سپس مژه ها را با آب گرم بشویید. مواظب باشید روغن زیتون وارد چشم هایتان نشود.

 

 

ریموو اکستنشن مژه با پاک کننده چسب مصنوعی

از این روش در آرایشگاه ها هم استفاده می شود و می توانید یک پاک کننده چسب مژه مصنوعی را از داروخانه تهیه کنید و مژه ها را ریموو کنید. پنبه را به ریموور مژه آغشته کنید و چشم هایتان را ببندید و طوری که پلک بالایی به سمت پایین باشد و دید بهتری به اکستنشن داشته باشید از گوشه خارجی پلک بالایی به سمت پایین بکشید و شروع به ریموو مژه ها کنید.

 

روی خط مژه ها پنبه را به آرامی حرکت دهید از گوشه بیرونی به گوشه داخلی بکشید تا به مرور چسب پاک شود. بعد از اینکه 15 دقیقه این کار را انجام دادید مژه های مصنوعی به راحتی برداشته می شود و می توانید چسب را پاک کنید و با آب ولرم مژه هایتان را بشویید.

 

 

ریموو کاشت مژه با وازلین

برای برداشتن مژه ها می توانید از وازلین هم کمک بگیرید. وازلین را روی گوش پاک کن بزنید و بر روی مژه های بالا که چسب دارند بزنید و صبر کنید تا چسب شل شود و سپس یک دستمال کاغذی زیر مژه ها بگذارید و با گوش پاک کن از بالا به پایین روی مژه ها بکشید تا مژه های مصنوعی به راحتی جدا شوند. قبل از این کار می توانید 10 دقیقه بخور دهید تا کار راحت تر شود.

 

 

برداشتن اکستنشن مژه به صورت حرفه ای

اگر بعد از کاشت مژه دچار حساسیت شده اید باید حتما به آرایشگاه مراجعه کنید تا ریموو را برای شما انجام دهد. اگر میخواهید اکستنشن مژه را به دلیل درد و حساسیت بردارید و یا احساس خارش دارید و از ظاهر مژه هایتان راضی نیستید حتما به آرایشگاه مراجعه کنید و این موارد را عنوان کنید و سپس اقدام به ریموو مژه هایتان کنید.

برگشت به بالا