اشتباهات آرایشی رایج و متداول را تقریبا برخی از افراد می دانند و سعی می کنند هنگام آرایش کردن این اشتباهات را انجام ندهند. اما بسیاری این اشتباهات متداول آرایشی را نمی دانند و همچنان در آرایش روزمره شان آنها را انجام می دهند و سبب می شود میکاپ زیبا و مد روزی نداشته باشند. اگرچه آرایش کردن یک امر کاملا سلیقه است و نمی توان قوانین کلی در این زمینه صادر کرد اما هر ساله ترندهای آرایشی جدیدی عرضه می شود که اکثر بانوان از آن استفاده می کنند.

 


آرایش روزانه

این موضوع را ملکه ذهن تان قرار دهید که هر جایی نیاز به یک نوع آرایش دارد و با آرایش میهمانی و مجلس نمی توانید به دانشگاه و یا محل کار بروید. بهتر است یک آرایش زیبا و در عین حال سبک روزانه انتخاب کنید که نه زیاد وقت گیر باشد و نه گرانقیمت. صبح ها اکثرا وقت زیادی برای میکاپ وجود ندارد و به دلیل اینکه هر روز باید آرایش کنید سعی کنید از آیتم هایی برای آرایش خود استفاده کنید که در هر شرایطی قدرت خرید آن را داشته باشید. کرم ضد آفتاب، کرم دور چشم و آبرسان باید اجزای روتین آرایش تان باشد تا پوستی صاف و جذاب و شفاف داشته باشید.
 

 

میکاپ چشم

هم در میکاپ روزانه و هم در میکاپ شب و مجالس استفاده از مداد مشکی داخل پلک بالا بسیار ضروری است زیرا مژه های شما پرتر و زیباتر نشان می دهد و همچنین آرایش چشمانتان را جذاب تر می کند. کشیدن خط چشم زیر چشم ها برای بزرگتر نشان دادن چشم ها کاری بسیار اشتباه است و شما می توانید با سایه قهوه ای و یا مداد مشکی خطی را زیر چشم بکشید و سپس آن را فید کنید تا ظاهر جذاب تری داشته باشد.
 

 

پرایمر را فراموش نکنید

استفاده از پرایمر مناسب پوست صورت باعث می شود کرم پودر روی صورت شما به خوبی بخوابد و ماندگاری آرایش شما بیشتر شود. حتما از پرایمرهای بی رنگ برای پوست تان استفاده کنید زیرا زردی و قرمزی پوست را به خوبی می پوشاند و اگر پوست چربی دارید حتما از پرایمر مخصوص پوست چرب استفاده کنید.
 

 

کانتور صورت

کانتور کردن پوست صورت را در برنامه روزانه خود قرار ندهید و برای آرایش های شب و یا میهمانی و مجالس اختصاص دهید زیرا به حجم زیادی کرم پودر احتیاج دارد و قطعا کانتور اصولی زمان زیادی می برد و بهتر است این کار جزو برنامه روزانه شما نباشد. اگر پوستی دارید که چروک های بسیاری دارد سعی کنید از کانتور غلیظ استفاده نکنید زیرا چروک های صورت را بیشتر نشان می دهد . حتما روش بلندینگ یا محو کردن اصولی خطوط کانتور را یاد بگیرید و اجرا کنید. اگر مرزبندی خطوط در آرایش شما مشخص باشد میکاپ شما زشت و غیراصولی به نظر میرسد و از زیبایی شما کاسته می شود.
 

اشتباهات آرایشی

 

افراط در استفاده از رژگونه و هایلایتر

رژگونه و هایلایتر زیاد تناسب صورت را بهم میریزد و صورت شما مصنوعی نشان می دهد. بهتر است رژگونه ای را انتخاب کنید که به ته رنگ پوست شما نزدیک باشد و یک لایه رنگی لایت بر روی برجستگی گونه تان ایجاد کند. می توانید کمی رژگونه اطراف شقیقه ها و روی چانه و تیغه بینی بزنید تا رنگ صورت تان تعدیل شود. استفاده از هایلایتر در آرایش روزانه جایی ندارد و مختص میکاپ شب می باشد. اگر دوست دارید میکاپ درخشان تری داشته باشید می توانید از رژگونه های شاین دار استفاده کنید.

برای پوست های روشن هایلایترهای هلویی و سیلور بسیار مناسب است و کسانی که پوست برنز و یا تیره دارند از رنگ های بیشتری می توانند استفاده کنند مانند طلایی، شامپاینی و ....استخوان زیر چشم شما محلی ست که باید براش آغشته به هایلایتر را روی آن بگذارید و کمی به طرف پایین و بیشتر گوش همان سمت، پخش کنید. نوک بینی، روی چانه، برجستگی بالای لب بالا، استخوان زیر ابرو، گوشه‌ی خارجی پلک سوم و گاها روی لب، جاهایی هستند که میتوانید روی آن‌ها هایلایتر بزنید.

 

 

دور ابروها کادر نکشید

سعی کنید از ابروهای کادربندی شده دوری کنید و برای پرکردن و متراکم کرن ابرو از سایه و یا ریمل ابرو استفاده کنید. استفاده ی نادرست و بیش از حد از مداد ابرو باعث غیرطبیعی به نظر رسیدن ابروهایتان می شود. با استفاده از یک مداد ابروی متناسب با رنگ ابرو ( یک تا دو درجه روشن تر از رنگ ابرو با حفظ تناژ) ابتدا اطراف ابرو را با یک خط ملایم مشخص و در ادامه محو کنید سپس به صورت رندوم داخل ابروهایتان را هاشور ملایم بزنید. تاج ابروهایتان را پر نکنید و اجازه دهید فرم طبیعی خود را حفظ کنند.

 

 

بزرگ کردن لب ها

برای اینکه لب هایتان را بزرگتر و حجیم تر نشان دهید نیازی نیست به دور لب هایتان رژ بزنید، کافی است که فقط کانتور لب را بلد باشید. از یک مداد لب که دو تا سه درجه از رنگ رژتان تیره است برای کانتور کردن لب ها استفاده کنید و سعی کنید خطوط را محو کنید تا لب هایتان پرتر نشان داده شود.
 

 

نتیجه گیری

اشتباهات آرایشی بسیار زیاد هستند و قطعا در حوصله ی این مقاله نمی گنجد، قرار نیست با آرایش کردن به آدم دیگری تبدیل شود، قرار است زیبایی های صورت تان را برجسته تر کنید و زیباتر دیده شوید، پس در آرایش کردن افراط نکنید و سعی کنید زیبایی طبیعی داشته باشید و با استفاده درست از لوازم آرایشی زیبایی تان را چندین برابر کنید.

برگشت به بالا