در این مطلب از سایت پرچرم با آموزش چسب زدن با دستگاه چسب زن در خدمت شما عزیزان هستیم. معرفی دستگاه چسب زن را بیان می کنیم و به راحتی می توانید وسایل چرمی خود را چسب بزنید و کار خود را زودتر پیش ببرید. همانطور که می دانید در کار کیف با چسب صنعتی کار می کنیم و این چسب ها در ظرفی وجود دارد که به صورت دستی هم می توان با آن کار کرد، اما چسب زدن چرم با دستگاه وقتی تیراژ وجود دارد بسیار مهم است و حتما باید با دستگاه انجام شود. در تیراژ پایین نیازی به دستگاه چسب زن نیست و فقط در تیراژ بالا باید از دستگاه چسب زن استفاده کنید.

 

معرفی دستگاه چسب زن

دستگاه در حالت خاموش قرار دارد و مخزن های چسب به صورت برعکس می باشد که وارد دستگاه نشود، برای شروع کار دکمه روشن را می زنیم و سرعت را تنظیم می کنیم که مینیمم و ماکسیمم دارد و هر چقدر سرعت زیاد باشد کار زودتر انجام می شود اما ممکن است به کار آسیب وارد کند، بنابراین باید با توجه به کار سرعت را تنظیم کنید.

 

دستگاه را برگردانده تا چسب وارد دستگاه شود و چسب روی غلتک ها قرار بگیرد. نکته مهمی وجود دارد این است که ارتفاع غلتک ها و کاری که قرار است وارد دستگاه شود را باید با پیچ های تنظیم ،تنظیم کنید، مثلا اگر پفکی سه میل گذاشتیم باید ارتفاع را زیاد کنیم وگرنه پفکی حرکت نمی کند. بر روی مخزن چسب ها پیچ وجود دارد که که برای باز کردن مخزن می باشد و می توانید از این محل چسب را وارد مخزن چسب کنید.

 

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که با اهرم کنار مخزن چسب زدن می توانید دریچه ریزش چسب را تنظیم کنید و آن را افزایش و یا کاهش دهید و میزان چسبی که از آن خارج می شود را کم و زیاد کنید. معمولا سرعت 50 برای چسب زدن کارها مناسب است. می توانید در ادامه روند چسب زدن یک کیف را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

 

برگشت به بالا