مانند پست های قبلی برای شما همراهان عزیز کارگاه پرچرم آموزش کار با سنبه را آماده کرده ایم که می تواند برای افرادی که در زمینه چرم و کیف دوزی فعالیت می کنند بسیار مفید باشد. لطفا با ما تا انتهای مطلب همراه باشید و ویدئوی کار با سنبه را در انتهای مطلب مشاهده کنید و ما را حمایت کنید.

 

 

آموزش کار با سنبه

معرفی سنبه ها

سنبه های دایره ای یا سنبه های سوراخ زن دارای سایزهای مختلفی است و این سایزها براساس قطر دایره ای است که بر روی چرم سوراخ می شود، پنج دهم میلیمتر شروع می شود، یک میل، دو میل، و .... و برای مثال به سنبه 5 میل سنبه شماره 5 گفته می شود و به سنبه 10 میل سنبه شماره 10.

 

سنبه شماره 5 یا 5 دهم میلیمتر را افرادی که به صورت دست دوز فعالیت می کنند از این سنبه برای رد کردن نخ استفاده می کنند، اما سنبه شماره 2 و 3 استفاده ی بسیار زیادی می شود و سنبه شماره 2 برای انجام انواع پرچ از آن استفاده می شود و سنبه شماره 3 برای جای دکمه استفاده می شود و همه ی سنبه ها در ویدئوی های آموزشی به صورت اختصاصی توضیح داده می شود، که چطور دکمه ها را نصب کنید یا پرچ ها را ایجاد کنید.

 

سنبه های شماره 10 به بعد را می توانید برای قسمت های زیپ استفاده کنید، که دو قسمت را با سنبه سوراخ کرده و بعد با تیغ بین این دو سوراخ را برش می دهید و می توانید در این قسمت زیپ را قرار دهید. برای زیپ شماره 3 باید از سنبه شماره 10 استفاده کنید. سنبه شماره 10 برای زیپ شماره 5 استفاده می شود. سنبه ها را می توانید براساس نیازتان استفاده کنید.

 

اگر تمایل دارید نحوه کار با سنبه را به صورت عملی مشاهده کنید و در این زمینه اطلاعات بسیار بیشتری به دست بیاورید ویدئوی زیر را مشاهده کنید که اطلاعات بسیاری در این زمینه به شما خواهد داد.

 

 

برگشت به بالا