برش صحیح چرم یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در حین دوخت کیف چرم به آن توجه داشته باشید. برش چرم با قیچی هم نیاز به آموزش و رعایت تکنیک های خاصی دارد که اگر آنها را رعایت کنید می توانید برش های حرفه ای داشته باشید و در نهایت کیف شیک و زیبایی را تولید کنید.

 

آموزش برش صحیح چرم با قیچی

دلیل اینکه قیچی مهم است این است که چرم کلفت است و ضخامت دارد و ضخامت آن از 1.5 میلیمتر شروع می شود. ضخامت چرم کمربندی روی 3 یا 4 میلیمتر می باشد و با استفاده از تقویتی هم چرم کلفت می شود و شیبی که شما به قیچی می دهید روی کار شما پیاده می شود، سه حالتی که با قیچی می توان چرم را برش داد بررسی می کنیم و بسته به هدفی که داریم می توانیم از این نوع برش ها بر روی چرم استفاده کنیم.

 

برش ساب، که چرم به صورت موازی با افق در دست قرار می گیرد و قیچی عمود بر افق است و چرم را هم دولا کرده ایم که راحت تر آن را در ویدئو مشاهده کنید. شیب می دهیم به قیچی با زاویه 60 درجه و برش را انجام می دهیم. حال برش را بر روی فوم می زنیم با شیب نسبت به افق که در ویدئو می توانید به صورت کامل مشاهده کنید و یاد بگیرید.

 

اگر بخواهید چرم را به صورت دایره ای برش دهید باید قیچی را زیاد تغییر ندهید و قیچی عمود بر کار باشد تا برش به خوبی انجام شود. اگر علاقه دارید روش برش چرم با قیچی را به صورت کامل فرا بگیرید و بتوانید این کار را انجام دهید، آموزش زیر را مشاهده کنید که در کارگاه کیف دوزی پرچرم برای شما عزیزان تهیه شده است. ویدئوهای آپارات پرچرم را ببینید و از ابتدا و به صورت کاملا اصولی دوخت کیف چرم را فرا بگیرید.

 

 

برگشت به بالا