کفش پاشنه دار یکی از آیتم های ضروری کمد لباس خانم ها می باشد و اغلب در جشن ها و میهمانی ها اکثر خانم ها پوشیدن کفش پاشنه بلند را به دیگر کفش ها ترجیح می دهند زیرا جذابیت و زیبایی خاصی دارد و فرد را قد بلندتر و استایل را دلفریب تر می کند. کفش های پاشنه بلند شما را لاغرتر و خوش هیکل تر نشان می دهد و همین امر باعث می شود اعتماد به نفس شما بیشتر شود.

 

 

در طول روز زمانی که سرکار هستیم و یا به بازار می رویم اغلب از کفش های اسپرت و کتانی استفاده می کنیم و همین باعث می شود راه رفتن با کفش پاشنه بلند برای ما سخت باشد و در جشن و یا میهمانی ها نتوانیم استوار قدم برداریم و یا زود خسته می شویم. برای اینکه بتوانید با کفش های پاشنه دار به خوبی راه بروید و از درد پا و همچنین تاول زدن پشت پا و ... جلوگیری کنید باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

 

اصول راه رفتن با کفش پاشنه دار

 

 

نکته اول این است که کفشی بخرید که پای شما در آن احساس راحتی داشته باشد و تنگ و یا گشاد نباشد. حتما قبل از خرید کفش آن را امتحان کنید و چند قدمی با آن راه بروید و از اندازه کفش مطمئن شوید و حتما کفشی بخرید که با اندازه پاشنه آن هم بتوانید راه بروید و کفش های با پاشنه خیلی بلند را انتخاب نکنید.

 

کفش پاشنه دار

 

کفش تان را بعد از خرید به صورت روزانه 15 تا 20 دقیقه در خانه بپوشید و با آن ها راه بروید و برقصید. نه تنها کفش نرم تر و راحت تر می شود، بلکه پاهای شما هم به کفش عادت می کند.
 

 

اگر تا حالا کفش با پاشنه 7 سانت می پوشیدید و اکنون کفشی دارید که پاشنه اش خیلی بلند است، بهتر است از کفش هایی با پاشنه کوتاه تر شروع به تمرین کنید و سپس کفش اصلی را بپوشید و با آن راه بروید و سعی کنید بعضی از فعالیت های روزمره تان را در خانه با آن انجام دهید تا در کفش احساس راحتی کنید.

 

 

راه رفتن با کفش پاشنه دار اصول راحتی دارد اول پاشنه پا و بعد پنجه را روی زمین قرار دهید. قدم های شمرده و کوتاه بردارید. صاف بایستید و به جلو مایل نشوید و سعی کنید در تمام طول راه رفتن شانه های خود را عقب نگه دارید و تعادل تان را حفظ کنید. با انجام این کارها بدن تان خوش فرم تر و کشیده تر دیده می شود. انقدر این اصول را رعایت کنید که برای شما جا بیفتد و دیگر نیازی به تمرین نداشته باشید و بتوانید با کفش پاشنه بلند به راحتی راه بروید و برقصید.

 

برگشت به بالا