داشتن موهای لخت و ابریشمی آروزی هر خانمی است و اکثر افراد داشتن موهای لخت و زیبا را به موهای آسیب دیده ترجیح می دهند. استفاده روتین از محصولات مختلف، سشوار و اتومو و ... باعث می شود، موهای شما آسیب ببیند و داشتن موهای ابریشمی برای شما شبیه یک رویا می شود. خوشبختانه محصولاتی وجود دارد که با استفاده از آنها و رعایت یک اصول کلی می توانید موهایی زیبا داشته باشید و از دیدن آنها لذت ببرید.

شاید این نکته را بدانید که زمانی که لایه سطحی موها ( کوتیکول ) از ریشه مو تا ساقه به سمت پایین بر روی هم قرار گرفته باشد موهای شما در بهترین و زیباترین حالت خود قرار دارند و صاف و خوش حالت و براق دیده می شوند.

 

 

با دقت به موهایتان شامپو بزنید

این نکته بسیار مهمی است که هنگامی که در حمام به موهایتان شامپو می زنید از جمع کردن موها روی سر و همچنین چنگ زدن آنها به شدت اجتناب کنید و سعی کنید شامپو را به کف بزنید و به صورت آهسته روی موها ماساژ دهید تا چربی و کثیفی از روی موها پاک شود. چنگ زدن موها باعث گره خوردن آنها می شود و موها شکسته می شود و برای افرادی که موی فر دارند نیز اوضاع را پیچیده تر می کند.


اگر موهای شما صاف و لخت است روغنی که کف سر تولید می کند می تواند به ساقه موها برسد اما اگر موهای شما فر است این روغن طبیعی راه طولانی تری برای رسیدن به ساقه موها دارد و به همین دلیل موهای فر نسبت به موهای لخت خشک تر هستند. افرادی که موهای فری دارند نیاز به شستشوی زیاد موها ندارند و بهتر است دو بار در هفته و یا یکبار موهایشان را بشویند و حتما از کلنزینگ کاندیشنرها استفاده کنند.

 

 

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

داشتن موهای لخت و جذاب به مولفه های زیادی بستگی دارد که اصلی ترین آن استفاده از رژیم غذایی مناسب است. چربی های طبیعی را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید، چربی هایی مانند آجیل، آووکادو، قرص های امگا 3 و ماهی سالمون. در طول روز حتما مقدار مناسبی آب بنوشید و از سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی تان غافل نشوید.

 

 

شانه کردن موها

براش کردن موها زمانی که موهای شما خیس است کار بسیار اشتباهی است زیرا باعث شکنندگی موها می شود و سلامت موها را به خطر می اندازد. در این زمان می تواند از قسمت پایین موها با شانه مناسب و دانه درشت موها را شانه کنید تا به سمت بالا برسید و سپس از محصولات مراقبتی بر روی موهایتان استفاده کنید.

 

 

شامپویی با ترکیب «hydrolyzed keratin» بخرید

hydrolyzed keratin یکی از موثرترین ترکیب ها برای لخت کردن موها است، چون کراتین نوعی پروتئین است که برای ترمیم موهای آسیب دیده به کار می رود و این ماده مغذی چون در کوچکترین اندازه و در حالت مایع قرار دارد به راحتی به قسمت های درونی مو نفوذ می کند و موها را ترمیم کرده و باعث صافی و لختی آن می شود.

 

موهای ابریشمی

 

ساتن بهترین نوع روبالشی

استفاده از روبالشی ساتن به زیبایی و سلامت موهای شما کمک شایانی می کند و باعث می شود موهایتان لخت و ابریشمی به نظر برسد. روبالشی نخی و کتان چون رطوبت موها را کاملا جذب می کند، خشکی موها را شدت می بخشد ولی روبالشی ساتن این قابلیت را ندارد و بنابراین باعث آسیب به مو نمی شود.
 

 

با باد سر سشوار بکشید

باد سرد سشوار حجم و حالت و استایل موهای شما حفظ می کند و باعث بسته شدن کوتیکول مو می شود و از آسیب به آن پیشگیری می کند. قبل از تمام شدن سشوار کشیدن از انگشتانتان برای شانه کردن موها استفاده کنید و یا از یک متمرکز کننده باریک استفاده کنید. 
 

 

تیشرت بهترین گزینه برای خشک کردن موها

خشک کردن موها با حوله باعث آسیب به آنها می شود و نباید با حوله و با حرکات سریع موها را خشک کنید. این رفتار موجب اصطکاک می شود و وز شدن و شکستگی کوتیکول را در پی دارد. برای داشتن موهای خوش حالت و زیبا بهترین روش خشک کردن مو این ست که از یک تیشرت کتان و یا نخی استفاده کنید و موهایتان را داخل تیشرت بپیچید و و مچاله کنید و چندین بار این حرکت را انجام دهید تا آب موها گرفته شود و موها نیمه خشک شود.

 

 

جوش شیرین برای موهای رنگ شده

موهای رنگ شده بعد از مدتی رنگ و جذابیت اولیه خود را از دست می دهند و دلیل این امر شستشو و املاح معدنی موجود در آب است. بهتر است دو هفته ای یک بار از محصولاتی مانند جوش شیرین برای حفظ رنگ موها استفاده کنید و این محصول را به شامپوی شفاف کننده موها اضافه کنید. جوش شیرین موها را تمیزتر می کند و جذابیت آنها را افزایش می دهد. همچنین بهتر است یک فیلتر برای دوش حمام تهیه کنید که میزان املاح موجود در آب را کاهش دهد.
 

برگشت به بالا