در این مطلب از سایت پرچرم نحوه صحیح مشته زنی را بیان می کنیم. اگر تا به امروز ویدئوهای ما را مشاهده باشید، ما دستگاه های مورد نیاز یک کارگاه کیف دوزی چرم را به شما عزیزان معرفی کرده ایم و از این به بعد ابزارهای مورد نیاز کارگاه کیف دوزی را به شما معرفی می کنیم. یکی از ابزارهای مهم مشته است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

 

نحوه صحیح مشته زنی

برای ضربه زدن بر روی سنبه و قسمت های مختلف کیف، از دو نوع ابزار استفاده می شود یکی چکش و دیگری مشته. اگر بخواهیم به طور مختصر درباره چکش توضیحی ارائه دهیم باید بگوییم که زمانی که می خواهید با چکش ضربه بزنید، فشاری که چکش به قسمت مچ شما وارد می کند خیلی برای سنبه کاری مناسب نمی باشد و مشته مناسب تر است زیرا به مچ دست شما هیچگونه فشاری را وارد نمی کند.

 

اما اینکه چطور مشته را استفاده کنیم که فشاری به مچ دست ما وارد نکند، بسیار مهم است و تکنیکی دارد که حتما باید آن را یاد بگیرید و انجام دهید. مشته ها در قسمت بالا یک برآمدگی دارد که از مدار اصلی مشته بزرگتر است و برای این است که حلالی که در دست ایجاد می شود روی آن قرار بگیرد.

 

مشته های موجود در بازار در وزن های مختلفی به فروش می رسد. 500 گرمی، یک کیلویی و ...برای استفاده از مشته بسیار مهم است که مشته را بغل نکنید زیرا به مچ دست شما آسیب وارد می شود و اگر 50 بار ضربه بزنید مچ دست شما درد خواهد گرفت. زمانی که مشته به پایین آمد و ضربه وارد شد از کلاهک استفاده می کنید و کلاهک رو بالا می دهید و هنگام ضربه زدن آن را آزاد می کنید و ضربه وارد می شود و کار مورد نظر انجام می شود و کار ما فقط هدایت سنبه است.

 

اگر علاقه دارید روش کار با سنبه را به صورت عملی ببینید، ویدئوی زیرا مشاهده کنید تا با روش کار بیشتر و بهتر آشنا شوید. امیدواریم از این آموزش هم نهایت استفاده را برده باشید.

 

برگشت به بالا